Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music body zelf spuiten, het blijft behelpen...

    ik heb nu al een tweetal body's gespoten en ik ben niet ontevreden over het resultaat, maar..... wat mij enorm ergert is het stof
    ik beschik zoals de meesten onder ons niet over een stofvrije ruimte dus doe ik er alles aan om het zoveel mogelijk te beperken. wat gaat er nu mis volgens mij: zogauw ik een doek met ontvetter over de body heb gehaald om 'm vetvrij te maken is de body ( volgens mij ) statisch geladen waardoor ie veranderd in een stofmagneet. op het moment dat je wil beginnen met spuiten zie je nergens stof, maar zogauw je begint blijft er van alles plakken, vooral bij blanke lak, maar dat zal wel zijn omdat je het dan beter ziet. wat is jullie ervaring hiermee? uitbesteden? het is juist zo leuk om zelf je kleurstelling-(en) en creatiefiteit te bepalen. de volgende zal wel ongelakt en geölied gaan worden

    groeten Pasqual.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual
    ik heb nu al een tweetal body's gespoten en ik ben niet ontevreden over het resultaat, maar..... wat mij enorm ergert is het stof
    ik beschik zoals de meesten onder ons niet over een stofvrije ruimte dus doe ik er alles aan om het zoveel mogelijk te beperken. wat gaat er nu mis volgens mij: zogauw ik een doek met ontvetter over de body heb gehaald om 'm vetvrij te maken is de body ( volgens mij ) statisch geladen waardoor ie veranderd in een stofmagneet. op het moment dat je wil beginnen met spuiten zie je nergens stof, maar zogauw je begint blijft er van alles plakken, vooral bij blanke lak, maar dat zal wel zijn omdat je het dan beter ziet. wat is jullie ervaring hiermee? uitbesteden? het is juist zo leuk om zelf je kleurstelling-(en) en creatiefiteit te bepalen. de volgende zal wel ongelakt en geölied gaan worden

    groeten Pasqual.
    Buiten uit de wind spuiten, net nadat het geregend heeft, dan naar een stofvrije ruimte binnen brengen en laten drogen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Het helpt iets om te spuiten nadat het heeft geregend, dat doet stofdeeltjes niet zo snel meer opwaaien. Net zoals met hooikoorts, dan heb je er ook minder last van pollen nadat het heeft geregend.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    bedankt voor de vlotte reacties.

    daar zit wel wat in maar dat kan helaas niet altijd omdat er bij mij thuis met goed weer altijd wel leven is. ( kinderen, hond etc...) dus ben ik toch veroordeeld tot de garage. ik ga voor mijn volgende body toch kijken voor een andere oplossing, voor mijn part een oversized stofzuiger ernaast. als ik zo'n gitaar ooit zou kunnen verkopen moet ie er wel netjes uitzien. dan kun je nog het beste materiaal hebben gebruikt, zolang het cosmetische aspect meetelt moet ook dit in orde zijn. maar klopt het van mijn theorie van statische lading of is dit overdreven?

    groeten Pasqual.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    4 natte lakens ophangen en daartussen spuiten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    WIEËRT
    Berichten
    810

    Standaard

    Ik lak gewoon met een rollertje.
    Tussen iedere laklaag mat schuren.
    Keer of 7 - 8 lakken.
    Laatste laag ook mat schuren.
    "commandant" (ja die voor de auto) erop en polijsten maar
    Werkt erg goed en eigenlijk nagenoeg geen last van opvliegend stof zoals er gebeurd bij het spuiten.
    Ook van het spuiten kan iets statisch geladen worden.
    Blaas maar wind langs plastic dan trekt het ook stof aan.

    Misschien een raar voorstel:
    Je gitaarbody aarden?????
    Kan gewoon in het stopcontact aan de aarde..........

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    ik denk dat je body (hout) niet statisch geladen kan worden, omdat er geen 'bijna' geen stroom door kan lopen, dus kunnen de hout atomen ook niet positief of negatief geladen worden.

    grt. Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 december 2001
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    131

    Standaard

    door plastick loopt ook geen stroom, maar dan kan het nog wel statisch geladen zijn.
    Gitaarbouwer

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    volgens mij kan alle materiaal in mindere of meerdere mate statisch geladen worden. ik zie tijdens het aanbrengen van de blanke lak zo de stofdeeltjes landen terwijl die er nog niet oplagen bij het ontvetten. misschien inderdaad eens proberen tussen vochtige lakens, wordt wel omslachtig zo, maar ja....

    groeten Pasqual.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    lakken met cellulose, dit is binnen een tiental seconden droog waardoor de kans op plakken ernstig verminderd (acryl blijft nog wel een half uurtje nat)
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top