Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 22 EersteEerste ... 12202122
Weergegeven resultaten: 211 t/m 218 van 218
  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
    Toch kan ik niet geloven dat er alleen een 10K weerstand aan die kathode zit.
    Ik heb ook wel eens gespeeld op de low input van zo'n versterker en dat rockte toch ook al vrij aardig. Zeker met een humbucker had je toch echt wel een flinke AC/DC scheur. Dan komt het signaal dus binnen op de tweede helft van V1. (V1b) Het kan niet bestaan dat die buis zoals die hier is aangesloten V2 kan oversturen. De versterkingsfactor is zo veel te laag en na V2 komt al de mastervolume.

    Als dit zou kunnen scheuren was de PPI MV nooit uitgevonden. Normaal heeft de eerste trap immers al een veel hogere versterkingsfactormet ontkoppelde kathode, maar ook daarmee overstuur je V2 toch niet?

    Daar komt nog bij dat de buis nu bijna helemaal dicht staat. Ik kan mij niet voorstellen dat Jim dat zo ontworpen heeft.

    Met een diode over de 10K weerstand zou de buis veel beter ingesteld staan en is de versterkingsfactor ook veel hoger. Je kan een 1n4148 of zo gebruiken. Kost maar een dubbeltje, lijkt me het expirimeteren wel waard....

    Hij moet wel in doorlaat dus de kathode van de buis aan de anode van de diode. Kathode van de diode naar massa.
    ik heb er laatst nog eentje hier open gehad (2203 met vertical inputs), en die 10k die zit er echt. Zoek maar eens naar gutshots van die dingen. Daarnaast heb jij zeker op een andere jcm800 gespeeld dan ik, want die low input is onmogelijk over de zeik te krijgen, ook met hele hete elementen... het komt niet eens in de buurt.

    ik weet trouwens niet of jij het schema wel goed in je hoofd hebt zitten, V1a is de triode met ontkoppelde kathode (2k7 en .68 uit mn hoofd), V1b heeft die 10k, en dat is de eerste triode van de low input. daarna komt v2a met een 820 aan de kathode en v2b is de kathode volger. En met de high input wil die preamp wel scheuren.

    maar wat dacht je van de 39k kathodeweerstand in SLO100s, recto's en 5150s??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Blijkbaar voegt de slechte instelling van de buis dan juist iets goeds toe aan het geluid.
    waarschijnlijk crossover distortion... wat denk je daarvan richard?
    Laatst gewijzigd door Negative K3 fan; 9 oktober 2007 om 16:08
    pokkel'n

  2. #212
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    maar wat dacht je van de 39k kathodeweerstand in SLO100s, recto's en 5150s??
    Idd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    waarschijnlijk crossover distortion... wat denk je daarvan richard?
    Ik heet geen richard maar crossover vervorming heb je volgens mij alleen in pushpull eindtrappen, en krijg je op het punt in de golf wanneer de ene buis stopt met geleiden en wanneer de andere buis dat overneemt.

    Denk dat hier iets anders aan de hand is. Ik denk dat die kathodevolger (V2) te snel of te veel overstuurt wordt als die V1a buis te veel versterkt, en daarom hebben ze 'm wat geknepen.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  3. #213
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    gnijboer heet richard

    en crossover distortion komt echt niet alleen voor in push pull klasse a/b eindtrappen! Daarnaast zal het ook vast veel assymetrische (goede!) vervorming creeeren.
    Laatst gewijzigd door Negative K3 fan; 10 oktober 2007 om 14:32
    pokkel'n

  4. #214
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    gnijboer heet richard
    Joh, dat snap ik ook wel, het was quasi-grappig bedoeld aangezien ik erop reageer en niet richard
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  5. #215
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Vandaag in de oefenruimte getest. Ik op de JCM 800, hij op een 6100 anniversary.

    De mijne kwam er lekker doorheen en klinkt ook zoals ik ongeveer de sound verwachte. Toen we welcome to the jungle speelden dacht ik bijna dat ik izzy zelf was :P.
    Ik kon hem zachter zetten totdat ik hem niet meer hoorde maar hij overstemde die 6100. Dus toen heb ik mn versterker n kwartslag gedraaid zodat hij meer op mij gericht stond dan op de ander.
    Ik had de Presence op 3 uur en de Mids voluit. Bass en treble op 12 uur. Gain op 2 uur.

  6. #216
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2006
    Locatie
    Ergens nabij Leeuwarden
    Berichten
    106

    Standaard

    Mooizo, en nou volgende keer je gitaar niet meer vergeten he.

    Ik kon die versterker van mij trouwens ook wel harder zetten, maar dat had niet veel nut gezien we anders de drums en de zang niet meer konden horen. Vandaar dat ik ook vroeg om dat ding wat zachter te zetten.

  7. #217
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Als ik hem nog zachter moest zetten kwam ik op slaapkamer niveau

  8. #218
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2006
    Locatie
    Ergens nabij Leeuwarden
    Berichten
    106

    Standaard

    He, het ligt em toch niet aan mij dat die microfoon niet fatsoenlijk luid kon zonder rond te zingen, en dat de drummer niet harder speelt.

    Opzig vond ik het trouwens ook wel fijn om niet te luid te spelen, gezien ik geen oordoppen mee had...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top