Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 218
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard JCM 800 Bouwproject.

    Ik denk dat ik maar eens foto's ga maken van wat ik allemaal doe tijdens het bouwen van mijn eerste versterker. het gaat nog een tijdje duren voordat hij in werkende staat zal verkeren. hoofdzakelijk omdat ik pas over 2 weken de trafo's kan ophalenbij Chris en ik dan zo financieel aan de grond zit dat ik geen geld over houd voor buizen en dus nog es een weekje (of 2) mag wachten voordat ik die kan betalen. Maar het einde is tenminste wel in zicht! De trafo's die ik krijg zan dan direct wel goede orginele gesloopt uit een echte als ik chris mag geloven. (vooral leuk om mee op te scheppen )

    En nu kappe met lulle, de eerste foto, later volgen er meer!



    Een mooi overzichts plaatje van de versterker.
    Binnenkort een fototje van het bnnenwerk so far.

    Al het commentaar is welkom, wanneer het negatief commentaar is wel graag goed onderbouwd. Tips mogen altijd...
    Laatst gewijzigd door Realeigo; 21 mei 2007 om 19:57

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Dat doek zoek ik dus voor mijn bouwproject. Is dat gewone "de-zak-van-Sinterklaas-jute"? Waar heb je dat vanaan, als ik vragen mag?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Heb het bij tubetown gekocht maar die heeft laatsten heel wat uit het assortiment gekickt en die grillcloth dus ook.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    @realeigo

    Mijn 2204 komt waarschijnlijk as. vrijdag of zaterdag hier binnen en daarna moet ik even tijd hebben om de trafo's en spoel te demonteren.

    Om je nog wat te helpen: je mag van mij wat buizen meenemen als je de trafo's en spoel ophaalt en die buizen later betalen.

    U mag mij geloven, de JCM800 trafo's en spoel van mij voor jouw project zijn origineel. In mijn 2204 donder ik 'n plexi-replica-set.
    Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 21 mei 2007 om 20:33

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Dat zou ongelooflijk cool van je zijn chris!

    Ondertussen heb ik ook al foto's gemaakt van mn turretboard wat ik gister dus heb inelkaar gesoldeerd.

    Daar komen ze dan:


    Overzicht



    Close-ups van het circuit board.


    Nog een overzichtje

    Ziet er niet superstrak uit, maar volgens mij het het toch wel gaan werken.
    Volgens mij heb ik overal voldoende ruimte gelaten tussen de onderdeeltjes,
    want als ik naar foto's van andere creaties kijk liggen de weerstandjes etc. soms veel dichter opelkaar dan bij mij.

    Oh misschien is het ook nog handig om te vertellen vanuit welk schema ik bouw.
    Ik gebruik die van www.dreamtone.org en dan dat pdfje openen van de 2204

    edit: kom net op een vraagje, op dat schema van dreamtone, bij de presence pot, zit de 100nF cap over pootje 2 en 1 van de cap, maar moet dat wel?
    Laatst gewijzigd door Realeigo; 21 mei 2007 om 21:01

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Het schema in die pdf-file klopt niet helemaal maar de presence-wiring is goed.

    Hierbij de schema's v/d vertical-input JCM800 50 Watters met MV:

    preamp

    poweramp

    De voedings-filtering voor de fasedraaier is onjuist in die pdf-file en qua layout zou ik de buisvoeten v/d EL34s 180 graden draaien, de notatie in de pdf-file is in ieder geval nooit bij zulke Marshalls gebruikt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Volgens mij zie ik het, C18 zit verkeerd niet waar? in het schema, volgens mij klopt het wel weer in de layout zie ik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Die C18 zit goed hoor, hoewel die normaal op het board zit.

    't Gaat om de 50+50u elko's en hoe 1 of 2 van die secties naar de B+ van V3 en V2 gaan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    @Realeigo:

    gaaf ben benieuwd hoe hij gaat klinken. Witte voorkant is echt heel gaaf, soldano achtig. Vind alleen dat jutte niet echt mooi eigenlijk.

    Als ik het goed begrijp maak je hem dus niet uit een bouwpakket? Respect! Op www.ceriatone.com staat nog een Layout, maar denk dat ja dat al wist.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    @Realeigo:

    gaaf ben benieuwd hoe hij gaat klinken. Witte voorkant is echt heel gaaf, soldano achtig. Vind alleen dat jutte niet echt mooi eigenlijk.

    Als ik het goed begrijp maak je hem dus niet uit een bouwpakket? Respect! Op www.ceriatone.com staat nog een Layout, maar denk dat ja dat al wist.
    Bedankt voor het compliment! (ik vind hem meer op bogner lijken )


    @ chris: Oke, nu snap ik er ff de ballen niet van maar ik ga mijn best doen om nou in te zien waar de fout zit!

    Als ik dat dreamtone pdfje met die schema's van jou dan lijkt C22 fout gewired te zijn, de 2 + kanten moeten niet met elkaar verbonden zijn maar de ene + die ook naar de choke toe gaat moet naar de overzijde van R29.
    (moest ook ff zoeken naar c23 op het schema, maargoed ik kwam erachter dat c23 gewoon een 100uf cap was want 50+50 in serie is nou eennmaal 100 )
    Edit: 5,6k weerstandjes horen er niet in. (die tussen v4/5 naar r24 r25)
    Maakt het uit of R30 voor of na de standby knop is gewired?
    Dreamtone layout mist een 10k weerstandje (tussen pin6/r8 en r18 )

    Nu ff verder zoeken naar fouten. We komen er wel.
    Laatst gewijzigd door Realeigo; 22 mei 2007 om 17:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top