Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard wat kunnen/konden jullie al?

    ik ben ff nieuwsgierig naar welke liedjes jullie allemaal konden spelen naar ongeveer een half jaar.

    ik speel nu denk ik 7 maanden en speel bijv. Muse-Starlight, Arctic monkeys-Fake tales from san fransisco etc.

    dus nogmaals: Welke liedjes konden jullie allemaal spelen toen jullie dus nog een beginner waren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Ik weet t niet meer precies, maar mijn leraar kwam volgens mij aandraven met alles van Nik Kerchaw en Dosed van de Red hot chilli peppers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Ik heb bij een prive leraar een jaar les gehad.
    Ik deed hier bij uit een boek en nummers die ik wou leren spelen.
    Ik ben al snel overgegaan op rhcp en opeth nummers bijvoorbeeld.
    Ze gingen dan nog niet perfect maar als je maar lang genoeg oefend op een nummer komt het goed.
    bla

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    heb zelf leren spele nkon na een half jaar behalve alle eigen nummers vna onze punk band

    rockaway beach /blitzkrieg bop - ramones
    baby I hate you - Total chaos
    Don'r drag me down / prison bound - Social Distortion
    Something Else - Eddie Cochran
    Surfin'bird - Trashman
    Dirty Old town - Pogues
    House of the rising sun - Animals
    Runnin'riot - cocksparrer
    Paranoid - Black Sabbath
    en vast nog wel een serie andere, heb echter nooit veel covers gespeelt. Gewoon een punkband begonnen daarna een bas geleend van iemand en dan samen met een gitarist (alleen powerakkoorden) op positie spelen. Snaar 5, 6e fret. Rammen maar.

    Heb zelf niets met pop muziek dus kan nu nog steeds weinig covers spelen behalve dan de covers die we met de folkband speen en een hoo ptraditionals die we in een eigen jasje gestopt hebben.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2005
    Locatie
    zonnige zuiden van Nederland
    Berichten
    431

    Standaard

    ik speelde na een maand wat gospelnummers op een gig. maar heb nog veel moeten leren daarna. half jaar later deed ik weer zoiets.

    tevens speelde ik wat bluesloopjes, je weet wel, het standaardwerk.
    www.justuz.nl

    let's play bass

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2006
    Locatie
    Goes, Zeeland
    Berichten
    153

    Standaard

    Song for our fathers van Explosions in the sky klik voor als je benieuwd ben naar het nummer
    en sinds dien ben ik me gaan verdiepen in t post-rock bassen
    voorbeeld: Godspeed you! black emperor, silver mt zion, red sparrows etc etc

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    k zou wel wat kunnen opsommen, maar is niet eerlijk aangezien ik een jaar elec. gitaar heb gespeeld, en nu 3 maand bas :P
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    26 maart 2006
    Locatie
    Didam
    Berichten
    58

    Standaard

    Als je begint kun je goed met U2 nummers beginnen.. Zijn vaak simpele schema's waarop je zelf veel op kunt improviseren...

    gr. bas
    - -

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door menno182
    ik ben ff nieuwsgierig naar welke liedjes jullie allemaal konden spelen naar ongeveer een half jaar.

    ik speel nu denk ik 7 maanden en speel bijv. Muse-Starlight, Arctic monkeys-Fake tales from san fransisco etc.

    dus nogmaals: Welke liedjes konden jullie allemaal spelen toen jullie dus nog een beginner waren?
    Ja weet je wat nou zo leuk is, je kunt wel zeggen dat je die nummers kunt spelen, maar eigenlijk zegt het helemaal niets.
    Hoe speel je ze? Klinkt het net zo strak/mooi als de originelen? (ongetwijfeld nee - no offence) Als je live moet spelen met trillende vingers hoe speel je ze dan? Er zijn ook van die malloten die na één maand b.v. smells like teen spirit "kunnen" spelen, maar klinkt werkelijk nergens naar (duh)
    Kunnen spelen is nogal een breed begrip.
    Wat ook zo leuk is, is dat iedereen altijd gaat opscheppen met dit soort dingen.
    Ik heb heel lang lopen kloten en kon pas na 3 jaar Holiday van Greenday fatsoenlijk spelen, nummer bestaat nog niet eens zo lang, maar het is wel het eerste nummer dat ik "helemaal" speelde.

    Wil alleen maar zeggen, let vooral niet op wat mensen hier zeggen, en ga je vooral niet meten met anderen. Er is altijd iemand beter dan jou, en het doet er ook nog eens helemaal niet toe, als je maar plezier erin hebt!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Butger
    Ik heb heel lang lopen kloten en kon pas na 3 jaar Holiday van Greenday fatsoenlijk spelen, nummer bestaat nog niet eens zo lang, maar het is wel het eerste nummer dat ik "helemaal" speelde.
    Ben je daar serieus 3 jaar lang mee bezig geweest?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top