Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48

Discussie: Epica

  1. #1

    Standaard Epica

    Een van de weinig (Nederlandse) bands die ik echt goed vind.
    Veel mensen kennen ze van het bekende "Cry for the moon", mooi nummer maar ze hebben echt gewoon zo veel meer en betere nummers.

    De muziek zit echt goed in elkaar, de zang van simone past echt perfect bij de grunts van mark.
    Daarnaast hebben ze nog 1 ding wat veel (female-fronted) bands missen, de muziek beukt echt. Als ik bijvoorbeeld het laatste album luister dan hoor ik echt veel ruige/snelle riff's, die je echt aanzetten tot headbangen.

    Het is moeilijk om bij deze muziek een genre te noemen, ze hebben wel de typische vrouwelijk klassieke zang maar het is niet echt gothic.

    En dan nog misschien het belangrijkste, live performance. Nou heb ik veel bands gezien die op cd echt overtuigende muziek hadden maar live gewoon slecht waren.
    Epica is live echt gewoon strak! Ik heb ze ondertussen 3x gezien, op festivals en in een klein zaaltje. Daar heb ik ook op verschillende plekken gestaan, en ook één keer 2 meter voor de zangeres.

    Ze zijn live echt gewoon zo erg goed en energiek. De 3 (bas)gitaristen en de toetseniste staan echt geen seconden stil en continu aan het bewegen, en het enthousiasme straalt er vanaf. Simone is volgens mij sinds haar ziekte minder aan het headbangen, maar het is een erg grappige/actieve (en leuke) vrouw om naar te kijken.

    Als je de mogelijkheid om ze zien dan raad ik dat echt aan. Luister en kijk even verder dan alleen de zang, het is echt een goede band.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Arien is ook een heeeeele goeie drummer, en een hele aardige kerel ook nog is. Ga ze binnenkort ook maar is live bekijken.

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Inderdaad een goede drummer. Ik heb ze afgelopen kerst gezien; wat een drama. Ontzettend slecht geluid en de nummers draaien volledig op de toetsen. Die gitarist/grunter kan letterlijk 3 akkoorden spelen en doet dat dus ook in elk nummer. Daarnaast was het geluid tenenkrommend slecht...

    Doe mij maar After Forever!
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Inderdaad een goede drummer. Ik heb ze afgelopen kerst gezien; wat een drama. Ontzettend slecht geluid en de nummers draaien volledig op de toetsen. Die gitarist/grunter kan letterlijk 3 akkoorden spelen en doet dat dus ook in elk nummer. Daarnaast was het geluid tenenkrommend slecht...

    Doe mij maar After Forever!
    Tja, als het geluid slecht is dan kan de band daar toch niks aan doen?

    Verder is een gitarist die alleen maar powercords speelt niet meteen een slechte gitarist. Hoe doet wat ie doet, en hij doet het goed. Daarnaast grunt hij ook nog eens tegelijkertijd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Epica is niet mijn ding, maar die gitarist schijnt behoorlijk te kunnen spelen hoor

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Die gitarist/grunter kan letterlijk 3 akkoorden spelen en doet dat dus ook in elk nummer.
    En wat zeg je dan over blues gitaristen?
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  7. #7
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Die gitarist zit toch ook hier op Gitaarnet?

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Dat is de andere gitarist, Ad Sluijter (dacht ik), en die kan idd een aardig potje spelen! Hij kan ook 10x beter dan dat hij in Epica kan laten zien. Hij heeft ook een solo gedaan voor het album van Delain en daarmee liet ie zien dat ie wel wat meer kan. Ik zag aan Ad tijdens dat optreden dat hij sommige stukken gewoon te simpel vindt om te spelen.

    Het geluid van de band kan je de band zelf aanrekenen. Ze hebben zelf een geluidsman mee en vooral het gitaargeluid was ronduit kudt. En dat terwijl hun racks, hier wel 's gepost door Ad, vol met dure Mesa Boogie spul zit. After Forever speelde daarna en die had met één Engl versterker 10x beter geluid.

    Dat die andere gitarist leuk kan grunten is leuk voor 'm, maar gitaarspelen kan ie echt niet. En een bluesgitarist kan teminste de 3 akkoorden wel goed pakken. Je zag die gast gewoon moeite doen voor een simpel akkoordje.
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    De andere gitarist waar jullie het over hebben is Mark Janssen neem ik aan?
    Want dat is op zich best wel bullshit dan, die kerel heeft After Forever opgezet, toen hij dat te saai vond worden, is hij verder gegaan met Epica. Hij schrijft ook vrijwel alle muziek. Zonder hem, geen AF en geen Epica!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    haha de bandleden van epica en after forever kom ik toch aardig vaak tegen in roermond. ad is wiskunde leraar. welke school weet ik niet. En floor komt weleens in dezelfde kroeg als ik. zowel epica als after forever zijn 2 geweldige bands uit het gezellige warme roermond. Petje af heren en vrouwen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top