Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41

Discussie: Mijn warmoth!

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    heb je ook pics van de headstock?
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik ben effe 3 dagen weg geweest, en na t weekend ga ik er weer aan verder werken. foto's van t headstock komt later.

    het boren van de gaten voor pots was eigenlijk geen kloteklusje! viel HEEL erg mee. ik heb alleen 2 bloopers gemaakt, die eigenlijk hetzelfde zijn:

    ik heb de gaten voor de 2 tonepots te dicht tegen de rand van de cavity geboord, dus dat heb ik moeten veranderen. je ziet 't niet, omdat er n ringetje overheen valt (het scheelt echt 3mm ofzo). leermomentje. ik heb gewoon geboord met een 2mm boor, daarna 3, 4, 6, 8, 10 mm. meer tussenstappen had ik niet qua boor. dat ging eigenlijk heel erg goed.

    ik ga nu met een soort schuurrol van 8mm in diameter de gaten mooier afschuren, zodat 't iets beter zit. vooral de plaats van de 'hals-tonepot' is niet mooi; alle pots wijzen richting headstock, die wijst precies de andere kant op.

    Zodra dat af is, is het een kwestie van solderen, snaren erop, brug en actie afstellen, en gaan met die banaan! de hals hoeft niet te rusten oid volgens fred, omdat het een dubbel werkende trussrod is.

    Ik heb met 2 ouwe snaren gekeken of de brug netjes uitgelijnd is ten opzichte van de hals (of de snaren dus niet van de toets afvallen). Tot mijn GROTE vreugde ligt 't netjes op z'n plaats!

    Het klusje dat ik echt VERFOEI is het boren van de gaatjes voor de sperzels. dat ging eigenlijk waanzinnig makkelijk! ik heb een soort van el cheapo dremel te leen van mn schoonpa, en daar past als max. formaat boor PRECIES het formaat in dat je nodig hebt voor die pennetjes van de sperzels. Hier heb ik OOK weer een foutje gemaakt: in mijn enthousiasme was ik vergeten te kijken of de tuners ook RECHT zaten (ten opzichte van elkaar) en dat is helaas niet zo. Heel storend is 't niet; nu heb ik iets meer ruimte bij de b en a snaar om te stemmen :P geluk bij een ongeluk.

    Foto's komen dus NA het weekend.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    402

    Standaard

    Vind het een mooi stukje hout. Dat mag gezegd worden. Maar wat ik bij Warmoth zou jamer vind, is dat ze de halzen schroeven met van die lelijke nekplaatjes zoals bijvoorbeeld een Fender. Ik weet niet als dat nou nog zo is hoor.

    Jou gitaar heeft dat ook?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat is eigenlijk je eigen keuze, bij deze zit er een neckplaat op omdat ik die toevallig had liggen maar orpheo had ook voor busjes kunnen gaan of ringetjes
    life sucks and then you die

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snaar'n Bennie
    Vind het een mooi stukje hout. Dat mag gezegd worden. Maar wat ik bij Warmoth zou jamer vind, is dat ze de halzen schroeven met van die lelijke nekplaatjes zoals bijvoorbeeld een Fender. Ik weet niet als dat nou nog zo is hoor.

    Jou gitaar heeft dat ook?
    ja, maar het stoort me eigenlijk niet. fred heeft ook een LP met bolt on, en de inbusjes, maar ik vond 't met n nekplaatje mooier. minder gepiel, en 't staat iets charmanter. toch wel.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    ja, maar het stoort me eigenlijk niet. fred heeft ook een LP met bolt on, en de inbusjes, maar ik vond 't met n nekplaatje mooier. minder gepiel, en 't staat iets charmanter. toch wel.
    persoonlijk vind ik een LP met set-neck mooier en t schijnt een stukje sustain op te leveren. Ik heb ook een bolt-on LP, maar die heeft een lekkere sustain, dus dat verhaal zal wel weer psychisch zijn
    Wordt zeker een mooie gitaar! ben benieuwd, morgen foto's he!
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koennie
    persoonlijk vind ik een LP met set-neck mooier en t schijnt een stukje sustain op te leveren. Ik heb ook een bolt-on LP, maar die heeft een lekkere sustain, dus dat verhaal zal wel weer psychisch zijn
    Wordt zeker een mooie gitaar! ben benieuwd, morgen foto's he!
    nee, dat is zeker niet waar dat set neck meer sustain geeft. het heeft te maken met de algehele constructie.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    953

    Standaard

    zeg orph, wat heeft dit geintje je allemaal gekost als ik zo vriendelijk mag zijn?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    zeg orph, wat heeft dit geintje je allemaal gekost als ik zo vriendelijk mag zijn?
    niet bijster veel, om eerlijk te zijn. de teller zit nu tegen de 1000 aan te hikken. ik dacht, ik neem wel wat MOOIS, maar niet te DUUR. als 't niet bevalt ben ik mooi in de aap gelogeerd, maar t bevalt heel erg. het grootste rip uit mijn lijf (gevoelsmatig) is de hardware. gelukkkig had ik nog elementen enzo liggen.

    de volgende word iets duurder. dat komt door de hardware (andere/duurdere elementen) en duurder hout, en duurdere opties. dit geeft al aan hoezeer warmoth me bevalt.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ONTDEKKING!!!!!


    de hipshot is NIET f spaced!!!! daarom pasten mn humbuckers zo mooi onder de snaren (nja, de polepieces). ik heb net een TOM naast de zadels gelegd van de hipshot, en t is gewoon precies de spacing van een les paul.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top