Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard ibanez gsr 200 en ashdown five fifteen

    ik wil deze zomer graag aan de basgitaar en ik had deze basgitaar en versterker op het oog ik heb niet zo'n heel groot budget, €450,- voor de basgitaar en versterker. Ik vroeg me af of ze goed genoeg zijn of dat iemand nog suggesties heeft voor betere spullen voor dit geld?
    Laatst gewijzigd door Basmario; 15 mei 2007 om 22:53 Reden: foutje

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Haha! helemaal mijn keuze!

    Ik heb al jaren een Ibanez GSR200 en die bevalt me prima! (hoewel er in die prijsklasse wel meer basgitaren zijn met die prijskwaliteit verhouding).

    En persoonlijk ben ik echt helemaal weg van Ashdown. Met die 100 Watt van de 5 fifteen kun je volgens mij een behoorlijk eind uit de voeten (ook met bandjes)

    Volgens mij heb je een prima setje als je dit neemt voor die prijs...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    denk ook prima setje, misschien dat je qua bas beter ieieietsje nog kan doorsparen, want de Gio series (daar staat die G voor) krijg je meestal net wat minder voor je geld dan de net-iets-duurdere serie
    de versterker heb k ooit getest, die vond k wel gaaf, ga k ook nog es kopen.
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OJJVZ
    misschien dat je qua bas beter ieieietsje nog kan doorsparen, want de Gio series (daar staat die G voor) krijg je meestal net wat minder voor je geld dan de net-iets-duurdere serie
    de versterker heb k ooit getest, die vond k wel gaaf, ga k ook nog es kopen.
    Zit je dan niet meteen een beste klap duurder? De soundgear serie is toch ongeveer net zo duur? En wat er verder nog iets boven zit is Squir, maar is dat zoveel beter?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2004
    Locatie
    Groningen stad
    Berichten
    827

    Standaard

    Perfect beginners setje, en als je beter word blijven ze leuke back ups.

    Veel plezier
    Www.myspace.com/dracovic

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkie spenkie
    Zit je dan niet meteen een beste klap duurder? De soundgear serie is toch ongeveer net zo duur? En wat er verder nog iets boven zit is Squir, maar is dat zoveel beter?
    ff kieken, tonika.nl (locale muziekshop)
    Gsr200 = 250 euro
    Ibanez Srx350 Soundgear = 330 euro
    Ibanez BTB200 = 320 euro
    Das nog goed te doen ja, en ik denk dat je dan wel echt een stuk langer mee kan, beter hout, betere tunes, betere brug, betere afwerking. (Ik vind die BTB wel vet er uit zien) En als je naar een adnere winkel gaat heb je m goedkoper, heb je denk k voor 300 1 van die 2.
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Ojah inderdaad...Dan zit je met die echt een beetje aan de bovenkant van de beginnersbasjes denk ik...als je nog weer een slagje duurder gaat ga je volgens mij meteen naar de €450 of €500

    Volgens mij heeft Cort trouwens ook nog wel wat goede basgitaren rond de €300

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    jup, als je ff van de 250 naar de 300 word word het echt een stuk beter geloof ik, tenminste wel volges de reviews

    Squier Vintage Modified bassen moeten ook goed zijn, enige goeie squier series ongeveer, (maar de P-bas zou wel cappy hout hebben)
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  9. #9

    Standaard

    ik heb een Cort hier staan (duurdere versie van de G75 die is nu te koop voor rond de 600, en ik heb een vergelijkbaare in mijn hand gehad alleen dan wat goedkoper voor zon 300 euro hele mooie basgitaar voor die prijs

    en de BTB doet het ook altijd goed ik heb hier een BTB550MP staan (winkel nieuw waarde 570 nu dacht ik) en die speelt ook erg lekker.
    en ik heb meerdere BTB's in mijn hand gehad en een BTB is ook een erg goede keuzen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    720

    Standaard

    ik heb een BTB06 LTD en hij speelt fijn, smalle hals en ligt fijn in de hand en klinkt goed samen met de FiveFifteen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top