Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12

Discussie: Actief of Passief ?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Ik zou voor passief gaan: goede actieve electronica is best wel duur. Zelf vind ik actieve bassen pas interessant worden in het wat duurdere segment.
    Ibanez, Yamaha, Cort, OLP, sommige Richwood en Vintage bassen zijn wel de beste keus rond de 300 euro.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ligt er ook aan wat je gaat spelen. Ik heb live een geluid en dat verander ik niet. dus heb geen mogelijkheden nodig op mijn bas om het te veranderen. Mijn zelfbouw heeft dan ook alleen volume (en die gebruik ik zelfs nooit). Actief schijnt wel iets cleaner, daar moet je van houden. Het is tegenwoordig vind ik trend aan eht worden o meen zo clean mogelijk basgeluid te krijgen. Ik zelf houd persoonlijk meer van een vintage (ook modewoord) geluid en gebruik daarom ook spullen uit die tijd. Ben zelf een man van less is more. Zoals met bijna alles met gitaar/basgitaar bespelen is het allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Ik denk niet dat het een per definitie beter is als de ander ligt aan je speelstijl, je stijl van muziek en je persoonlijke smaak wat klank betreft. Probeer ze gewoon uit. Ik zou bij actief inderdaad wel gaan voor goede electronica daar dat bij een actieve bas nog meer een rol speelt dan passief.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top