Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Actief of Passief ?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    2.066

    Standaard Actief of Passief ?

    Greetings,

    Ik speel nu een goede 4 à 5 jaar gitaar en heb een tijdje gelede een Fender M80 basversterker van m'n nonkel gekregen. Nu wil 'k ook wel een basje kopen, aangezien er een serieus tekort aan bassisten in deze wereld is en de bas mij al een tijdje aanspreekt.

    Nu... to the point; Ik denk dat er veel meer actieve bassen dan passieve zijn, is dit beter ? Ik bedoel maar; dat moet een nut hebben, of kunnen passieve even goed klinken ? iig, welke bas raden jullie aan (300 euries ?) als je denkt aan een voorkeur voor passieve elementen ?

    Alvast bedankt !
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wickerman is een lul. Die ga ik niet feliciteren.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Ik heb juist altijd gedacht dat er meer passieve basgitaren waren, maar dat terzijde (nooit zo op gelet eigenlijk).

    Persoonlijk vind ik Ibanez basgitaren wel redelijk kwa prijs/kwaliteit verhouding. Heb zelf als eerste basgitaar een GSR200 gekocht (toen voor €315,- tegenwoordig zijn ze nog maar €249,-)

    Laatst speelde ik in de muziekwinkel op een Cort, en moet zeggen dat die ook wel fijn was. Voor die prijsklasse tenminste..

    Maar eigenlijk denk ik dat je het beste gewoon naar een muziekwinkel kan gaan en gewoon wat bassen uit die prijsklasse kan proberen. Dan merk je zelf wat je het lekkerste vind spelen en wel geluid je het beste bevalt. Ik denk dat je in die prijsklasse niet echt gigantische verschillen vind wat betreft kwaliteit.
    Laatst gewijzigd door Henkie spenkie; 15 mei 2007 om 21:24

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 september 2006
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    2

    Standaard

    Cort is inderdaad wel een goeie keus! Ik zou ook even kijken naar Yamaha en Dean bassen. Maar laat die cheap-ass Stagg of weet ik het wat basssen uit je hoofd, dat is echte junk

    Er zijn trouwens meer passieve bassen dan actieve (meen ik).
    Actief wil zeggen dat er een voorversterkertje in je bas zit. De output uit je bass is dan hoger waardoor je meer power hebt. Vaak heb je een ingebouwde eq op je bass en een 9v batterij is noodzakelijk.
    Passief heeft dit allemaal niet, alleen een paar tone knoppen. Je kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Je moet het zelf allemaal uitproberen zodat je een beetje weet wat je wil.
    Succes
    Laatst gewijzigd door sep; 16 mei 2007 om 20:53

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    2.066

    Standaard

    Als 'k dit zo allemaal lees lijkt 't zeer hard op de gitaarwereld, ik ga iig voor een passieve bas.

    Wat stagg betreft... Fucking duur brandhout, meer niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wickerman is een lul. Die ga ik niet feliciteren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ik zou gaan (en ga) voor een passieve bas met een goede versterker. ik snap al die fuzz over die actieve bassen niet. hang m'n passieve '73 musicmaster bas om plug hem in m'n bassman 135 en instand monster sound. heb niets anders nodig.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    2.066

    Standaard

    Heb je ervaring met een m80 van fender ? Die lijkt mij toch ook een serieuze basamp. Dan hoef ik iig geen amp meer te kopen en kan 'k meer geld in de bas pompen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wickerman is een lul. Die ga ik niet feliciteren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    zelf geen ervaring mee, maar goed genoeg is hij zeker om mee te starten. ik zou wat meer i ndie bas stoppen. en dan kun je laterna altijd nog een andere versterker kopen.

  8. #8

    Standaard

    ik heb hier 2 actieve bassen staan en ben daar heel tevreden mee. het is voor passief en actief vooral wat je zelf mooi vindt. met actief heb je sorot extra power boost.

    mijn gitaar die ik hier heb staan heeft ook een soort tement van switch dat je kan swichen tussen actief en passief.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb een actieve Cort, en die klinkt prima. Ik vind het toonregelgebeuren op een actieve bas wel prettig, veel mogelijkheden onder handbereik.

    Maar passief kan net zo mooi klinken. De meeste Fenders zijn toch passief, en er zijn sde grootste hits mee opgenomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    2.066

    Standaard

    Merci voor de reacties, ik ga eens kijken naar een bas die ik kan switchen tussen actief en passief.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wickerman is een lul. Die ga ik niet feliciteren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top