Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    En vergeet niet dat de cab misschien dan wel groter is dan de combo maar een heel stuk lichter door het gebrek aan zware amp trafo's enzo.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Losse head plus cabinet is inderdaad twee keer lopen als je geen karretje hebt, maar qua tillen (auto in/uit, podium etc.) is apart stukken lekkerder. Voordeel van een 2x12 is wel weer dat je 'm eventueel nog makkelijk op een schuingeplaatste standaard kwijt kunt, als je dat wil.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Die combo weegt wel 35 kg, even op de Vox site nagekeken. De top weegt 22, dat scheelt nogal, reken maar dat je dat voelt na die 100 meter lopen van de bus naar het podium. Ik heb tegenwoordig trouwens een steekkar, is alleen wel eng als ie dreigt te kantelen.

    De 100 watt-versie is trouwens erg goed getest in de Gitarre & Bass van een paar maanden terug.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #24

    Standaard

    Bedankt voor jullie adviezen. Als ik het zo lees zitten er idd meer voor- dan nadelen aan een stack. Volgens mij heb je op die manier ook betere bescherming tegen de buizen die achter in de top zitten...makkelijker te sjouwen, kleiner van formaat + lichter en daardoor minder snel last van stoten en dat soort dingen. En voorzichtig omgaan met het buizengedeelte is natuurlijk belangrijk lijkt me

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Residentie Central
    Berichten
    506

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
    En voorzichtig omgaan met het buizengedeelte is natuurlijk belangrijk lijkt me
    Ja vooral (met klem) als je buizen goed heet zijn na een paar uur flink loeien. Ga dan echt zo voorzichtig mogelijk om met je amp en laat hem het liefst ff een kwartiertje afkoelen alvorens te verplaatsen.
    Mzzltov,

    Janno

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    te koop: IBANEZ METAL CHARGER MS10 Met one and only Dirk_Hendrik mod. Wie wil dat nou niet??
    Nou ehm... jij?

    www.apparition.nl

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    995

    Standaard

    Ik hoor hier op het forum dikwijls pleiten voor een stack omdat dit handzamer zou zijn.

    Wanneer een combo echter in een flightcase op wielen wordt vervoerd vervalt dit argument m.i.

    Het is dan gewoon een kwestie van even uit de bus tillen en vervolgens in één maal tot aan het podium rijden. Daarbij heb ik ook gemerkt dat onze andere gitarist die met een 4X12-stack speelt toch veel moeilijker zijn vervoer geregeld krijgt. Je moet al een grote koffer hebben om deze te vervoeren....

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    een 4x12 is minder handzaam dan een 2x12 cab.

    Een combo in een flightcase vind ikzelf nou ook niet echt het voorbeeld van een praktische vervoers amp.

    (trappen, drempels ed)

    Ter bescherming kan je ook hoezen gebruiken. Topjes altijd in de auto zelf of bij een bus op de bank.

    Niet in een aanhanger of op de grond van een bus in het laadruim. Die wagens zijn te lomp afgeveerd als je over heuveltjes gaat. En dan is het zwaai zwaai naar je buizen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Vroeger gingen we vaak optreden met busjes met alleen laadruim, de band en aanhang zat dan op de grond op en tussen het instrumentarium. Toen ik een keer een noodstop moest maken ergens in Twente schoot de hele zooi door de bus (en dat voor een plotseling overstekende bejaarde). Mijn Marshall topje uit 1970 landde bij iemand op schoot die de val weliswaar brak maar daarna zelf wel wat moeizaam liep. Het ding klonk wat vreemd die avond. Later kwamen we er achter dat de impedantieswitch er uitgevallen was . Zo leerden we dat je versterkertops (en gevaarlijke dingen) laag moet houden


    Een buizenbak in een flightcase kun je nog niet overal overheen rossen. Voordeel van een top met box is ook dat je de top naast de box kunt zetten, dan hoeven de buizen het getril niet mee te krijgen. Hoewel er mensen zijn die beweren dat een top beter klinkt als ie op de kast staat... Maar een top en box zijn nog steeds kut om te sjouwen, mijn rug trekt dat in ieder geval niet meer.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster
    een 4x12 is minder handzaam dan een 2x12 cab.

    Een combo in een flightcase vind ikzelf nou ook niet echt het voorbeeld van een praktische vervoers amp.

    (trappen, drempels ed)

    Ter bescherming kan je ook hoezen gebruiken. Topjes altijd in de auto zelf of bij een bus op de bank.

    Niet in een aanhanger of op de grond van een bus in het laadruim. Die wagens zijn te lomp afgeveerd als je over heuveltjes gaat. En dan is het zwaai zwaai naar je buizen.
    Ik weet niet met wat voor aftandse bladgeveerde bussen jij doorgaans rijdt, maar de doorsnee moderne bedrijfsauto heeft een prima onderstel. Mijn top staat gewoon op de laadvloer van de T5.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Een stack is vaak handiger omdat je niet altijd je cab mee hoeft te nemen.
    Zolang je geen groot eigen vervoer hebt of een gezamenlijke bandbus zou ik een 2x12 nemen ipv 4x12.
    Zeker als je nog ergens een trap op moet...
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top