Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2007
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    112

    Standaard Gitaar mee op vakantie

    hallo allemaal,

    Ik kan (zoals velen) niet zonder mijn gitaar. Eind juni ga ik op vakantie voor 2 weken en wil ook mijn gitaar meenemen. Ga met de vliegtuig

    Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken? en wat dit gaat kosten? Neem aan dat je hem beter in een stevige koffer kan vervoeren...

    Als er mensen zijn met ervaringen, dan hoor ik dat graag

    gr wokkie
    Laatst gewijzigd door Wokkie; 15 mei 2007 om 10:57

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Bij mij hangt het er van af hoe we gaan. Met de auto? Prima, gitaartje in koffer mee.

    Toen ik met vliegtuig naar Singapore ging heb ik daar voor die 3 weken voor omgerekend €25,00 een brak gitaartje gekocht om op te pingelen. Gewoon goed om een beetje de verveling te verdrijven en de routine er in te houden.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik neem altijd een gitaar mee op vakantie. Inderdaad om de routine er in te houden. Ook leuk om contact mee te leggen. Het aantal keren dat er iemand spontaan kwam mee spelen is niet op 2 handen te tellen.
    Ik neem meestal m`n acoustische mee in een softcase, samen met m`n AER.
    Ik leg hem/ze gewoon in de caravan.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #4
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Ik heb in het vliegtuig nooit problemen gehad om hem gewoon mee te nemen. Soms moet ik hem inchecken als speciale bagage, kost me normaal niks extra's en ander mee het vliegtuig in en in de firstclass handbagage ruimte. Ik heb hier wel steeds geluk mee als ik de verhalen van anderen hoor.

    GOLDMEMBER

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2007
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    112

    Standaard

    Ik neem aan dat het gewicht bij het gewicht van de koffer word meegeteld? (20 kilo) Dan kom ik er ruim boven, vind het el eng, omdat de "bagage-verplaats-mannen" nogal met koffers gooien

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wokkie
    Ik neem aan dat het gewicht bij het gewicht van de koffer word meegeteld? (20 kilo) Dan kom ik er ruim boven, vind het el eng, omdat de "bagage-verplaats-mannen" nogal met koffers gooien
    Dat gebeurt alleen door er-corpulent-uitziende-personen op grote oceaanstomers in de Donald Duck ..
    Laatst gewijzigd door Blend; 15 mei 2007 om 13:49
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Mijn (vaders) gitaar is een aantal keren meegeweest met het vliegtuig. De ene keer als reguliere bagage, de andere keer als speciale/apart vormgegeven bagage. Wat ik tot nu toe heb gedaan, is de gitaar in haar zachte hoes en dan in de koffer. Het heeft de (26 jaar oude) koffer wel een paar sluitingen gekost en ik verwacht niet dat de gitaar na een vlucht nog goed gestemd is, maar ze heeft het gewoon overleefd.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Kun je niet beter de spanning van de snaren halen? De hals lijkt me dan minder kwetsbaar voor schokken, maar ze zal dan wel weer even moeten bijkomen wanneer de snaren er weer op gaan.

    Ik zou sowieso nooit een dure gitaar mee durven nemen in het vliegtuig, maar vroeg of laat zal ik toch een keer naar Spanje gaan om me te verdiepen in de flamenco en in dat geval wil je natuurlijk liever je vertrouwde gitaar bij je hebben.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Dit moet je wel voorzichtig aanpakken, het reizen per vliegtuig.
    Is al véél over geschreven.
    Hier vind je alles goed op een rij:
    http://www.frets.com/FRETSPages/Musi.../packing1.html

    Reis liever niet met een topinstrument, tenzij je ervan gaat leven. De tip om ter plekke een goedkoop instrument aan te schaffen lijkt me nog beter dan een 1000 euro gitaar op het spel te zetten. Maar dat hangt van jezelf af...
    Sommige invloeden ter plaatse heb je niet in de hand: is het er erg warm en droog, of erg nat en koud? Een massiefhouten gitaar zal sneller beïnvloed worden door het plaatselijk klimaat - en de overgang van thuis naar ginds - dan een goedkope triplex bakje.

    En : sluit een verzekering af, schade door mishandeling zou door de maatschappij gedekt moeten zijn maar
    - ze geven niet snel toe dat het door hen gebeurd is, en
    - sommige maatschappijen wijzen elke verantwoordelijkheid voor schade van de hand, in het contract.

    Wees vriendelijk voor het grondpersoneel, zij zijn dan ook vriendelijker voor je bagage :-)

    En eens aangekomen: check ter plaatse de toestand van de bagage, en
    speel een liedje om ze te bedanken voor de goede zorgen ;-)
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  10. #10

    Standaard

    Check het even bij de airline waarmee je vliegt. Sommige hebben nu een aparte regeling voor instrumenten; Delta bijvoorbeeld:
    http://tinyurl.com/2zs6j3

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top