Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 29 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 282
  1. #81
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2008
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    13

    Standaard

    yep werkt prima. patent op nemen Piezo

  2. #82

    Standaard

    Met mn vintage tuners wil het nog niet echt lukken Zodra ik de snaar onder de andere door probeer te steken, flipt deze altijd uit de tuner. Tips?

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postov
    Met mn vintage tuners wil het nog niet echt lukken Zodra ik de snaar onder de andere door probeer te steken, flipt deze altijd uit de tuner. Tips?
    Mij lukt het wel maar ieder keer als ik mijn camera pak om het op de foto te zetten.... enfin...
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    @ Postov:Zolang je bij plaatje 3 en 4 die eerste anderhalve slag met je linker- respectievelijk rechterhand goed strak om het asje houdt, kan die er eigenlijk niet af schieten. Zo nodig houdt je bij 3 je linker- en bij 4 je rechterhand(en) zo dicht bij het asje houden dat je je duim erboven op kunt leggen.

    Het doet me in ieder geval veel genoegen dat de meesten deze wijze van opspannen net zo handig vinden als ik.
    EDIT: Sommigen prijzen hem in andere draadjes zelfs steeds aan als "de Piezo methode". Nielsje, veel dank daarvoor.

    Hier nog wat opmerkingen naar aanleiding van die van jullie:

    1. Algemeen.
    Natuurlijk zal alles de eerste keer niet meteen goed gaan. Maar is dat met fietsen en lopen niet nèt zo?

    2.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door InternEd
    Goeie methode, maar ook ik had wat last met de dunnere snaren om houvast te hebben bij 't aantrekken.
    Helaas heb ik dat ook altijd wel een beetje met de 2 dunste gladde snaren. Voor gitaristen die veel zweten tijdens een optreden zal het nog erger zijn. Het helpt een beetje om de snaar een keer om je trekhand te wikkelen.

    3.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oorzaak
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Veel gitaristen schijnen te denken: "Meer wikkelingen is beter, dan zit ie goed vast".
    HARTSTIKKE FOUT DUS!! ..........
    Toch heb ik ook verschillende malen gelezen dat een zekere hoeveelheid wikkelingen beter zou zijn. Daar werden verschillende argumenten voor aangedragen, waarvan ik er helaas nog maar ééntje met zekerheid weet: hoe meer wikkelingen, hoe dichter de snaar naar de kop wordt gedrukt. Dit geeft een scherpere hoek ten opzichte van de topkam en daardoor een beter geluid. Op mijn gitaar zitten geen stringtrees dus dit is de enige manier om die hoek te beïnvloeden.
    "Beter geluid"? Je hebt weliswaar een voldoende grote knikhoek nodig over topkam/zadel, om te voorkomen dat de snaar gaat "rammelen", waardoor de sustain geschaad wordt, maar voldoende is voldoende. Bij PRS knikt de snaar maar heel weinig op de topkam en toch staat PRS bekend om de goede sustain.
    Een te scherpe knik is zelfs veel erger, want dat schaadt je intonatie. Vandaar het vaak "vals" zijn van de gladde G-snaar op een Les Paul. Die snaar is eigenlijk wat te stijf voor zo'n scherpe knik op de brug.
    Laatst gewijzigd door piezo; 14 januari 2008 om 12:40
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    @ Postov:Zolang je bij plaatje 3 en 4 die eerste anderhalve slag met je linker- respectievelijk rechterhand goed strak om het asje houdt, kan die er eigenlijk niet af schieten. Zo nodig houdt je bij 3 je linker- en bij 4 je rechterhand(en) zo dicht bij het asje houden dat je je duim erboven op kunt leggen.

    Het doet me in ieder geval veel genoegen dat de meesten deze wijze van opspannen net zo handig vinden als ik.

    (Morgen zal ik deze post nog eens aanvullen met wat opmerkingen naar aanleiding van die van jullie, maar ik ga nu eerst tussen de vette lappen.)

    Groetenz,
    Piezo
    Ik heb gisterochtend mijn strat op deze manier van nieuwe snaren voor zien en zonder enige ontstemming gisteravond opgetreden.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Talking

    Ik heb net vanmiddag m'n snaren van m'n SE Singlecut vervangen met bovenstaande methode. Ik ben een beetje iemand die wat afwachtend is met nieuwe methoden, en niet snel te overtuigen is, maar: Wow!!!!

    Snaren vervangen is een kwestie van 'n paar minuten geworden

    Ik moest bij het stemmen alle snaren naar beneden bijstellen, ik had ze al te ver omhoog gedraaid. Dat is me nog nooit overkomen. Scheelt wel dat ze nu wel zo goed als zuiver blijven zelfs nu ik ze direct na vervangen flink onder handen (vingers) neem.

  7. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En dan nog, het is nergens voor nodig om de snaren één voor één te wisselen.

    Ik merk nu dat het met "slotted" mechanieken (die ouderwetse klusons op ouderwetse Fenders dus) nóg makkelijker is: je hoeft de snaar niet meer door het gaatje te mikken, maar maakt een lusje en vouwt dit om de helft van het mechaniek (dus door de sleuf). Om de snaren eraf te halen hoef je nu al helemaal bijna niets meer te doen.

    Ok, het merendeel van dit bericht zal onbegrijpelijk zijn voor de meeste mensen.
    [

    Bedoel je deze ? niet iedereen heeft een 62-er :-))
    Laatst gewijzigd door Fingerpick; 6 februari 2008 om 15:16
    Hoyer - Cuenca mod. 50 RE - Takamine EF508C VB - Larrivee D-05 - Larrivee OM-09 - Taylor 814ce - Parlor Yamaha csf35 - Cordoba GK Studio - AER bingo - Boss AD3

  8. #88

    Standaard

    Ik ga deze methode eerstvolgende keer zeker proberen, zijn alweer bijna aan vervanging toe. Thnx voor de uitleg piezo


    PS: Ik vind de plaatjes met de LP Studio toch t mooist, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik psies dezelfde heb

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Top Piezo!

    Net even met een paar wodka'tjes de gitaar schoongemaakt, snaren vervangen, en afgesteld. Deze manier maakt vast en zeker gebruik van het minst aantal windingen! Nou had ik zelf ook iets soortgelijks waarbij ik aan de hand van de spanning de snaren omwond, en achteraf rustig alles afknipte, maar die van mij heeft geen "locking systeem"...

    Verder is het inderdaad een beetje lastig om de onomwonden snaren goed strak te trekken, maar het is wel te doen. En wat het "snappen" van de procedure betreft... Als je de gitaar en snaren er bij pakt zal het vast wat makkelijker te volgen zijn. Ik heb zelf een beknopte 5-stappen versie in Word gezet. Heb me voorgenomen om alle belangrijke gitaar-info in een mapje te verzamelen...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.934

    Standaard

    Hallo.

    Even een vraagje: toen ik dit verhaal bekeek toen het destijds pas geplaatst was, kon ik de foto's zien. Nu had ik het laatst met iemand over het verwisselen van snaren en dacht zodoende weer aan dit topic. Als ik nu echter kijk zie ik wel de teksten, maar de foto's worden niet meer weergegeven. Moet je daar qua instelling iets voor doen of zo, of zijn ze weggehaald?

    Groet, Jan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top