Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 29 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 282
  1. #31
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Je doet gewoon net of het sleufje een gaatje is, verder is alles hetzelfde.
    EDIT: Oei! dat klinkt bijna als een advies van de ene homo aan die andere (die een vrouw heeft)
    OOOOOEEEEEEEEPS, ja ja jongens en meisjes, dit ging écht over stemmechanieken ! Heus Waar !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm
    Hallee Piezo. Bedankt voor je gedegen uitleg. Ik zal het de volgende keer eens zo proberen. Wat me ook nu weer opvalt (en al duizend keer hiervoor) is hoe mensen het toch steeds weer voor elkaar krijgen om dingen NIET te snappen. Ik bedoel, er staan foto's, tekst erbij, stap voor stap, en dan nog........ Maar goed, nogmaals compliment voor je bijdrage.

    Groet, Jan.
    Knap he?
    Ik geef toe dat ik in het niet begrijpen van sommige dingen, onder andere manieren om snaren op te zetten, een genie ben...
    Het is echt Chinees voor mij, die andere manieren die ik uitgelegd heb gezien
    op verschillende internetsites begreep ik ook al niet...
    Wat ik wel altijd doe is zeg maar eerst een windinkje boven de snaar die om de as heen zit en de rest van de windingen dan daaronder, geen idee waarom, maar ik dacht dan blijft 'ie wat beter zitten ofzo, dat is het...
    Ik ga toch nog eens een keer zitten met de gitaar en wat snaren om deze methode te proberen, ik waardeer het zeker piezo, dat is het niet, alleen moet ik echt even moeite ervoor doen om het te begrijpen...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    ...... ik waardeer het zeker piezo, dat is het niet, alleen moet ik echt even moeite ervoor doen om het te begrijpen...
    Geeft niks, Tristan, hetzèlfde hebben wíj nou altijd met jouw beschrijvingen van het klankkarakter van gear.

    Geintje kerel. Ik voel me niet te kort gedaan hoor, we hebben allemáál onze eigenaardigheden.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Gaaf bedacht hoor!

    Ik gebruik al een tijdje een vergelijkbare methode, maar inderdaad moet je je dan lam draaien aan die mechanieken... (mijn methode is snaar door gaatje, lusje maken en die over het asje halen, uiteinde vasthouden en draaien maar). Bij die methode slijt de zijkant van het gaatje trouwens net zoveel volgens mij (aangezien ik de boel toch aantrek).

    Maar het eindresultaat is dus hetzelfde, dus daarom kan ik wel vertellen dat het verdomd goed werkt!

    Edit: zo doe ik het dus, sla alleen wat stappen over omdat ik de lus wel op gevoel maak. http://www.cyberfret.com/gear-tech/c...ings/page2.php
    Laatst gewijzigd door MjS; 13 mei 2007 om 00:38

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Geeft niks, Tristan, hetzèlfde hebben wíj nou altijd met jouw beschrijvingen van het klankkarakter van gear.

    Geintje kerel. Ik voel me niet te kort gedaan hoor, we hebben allemáál onze eigenaardigheden.
    Hahaha, maar ik durf niet te zeggen of dit nu weer een eigenaardigheid van mij is of eentje van jou...
    Ik ga er nog eens voor zitten om te kijken of ik kan begrijpen hoe dat hele snarenopzetsysteem van jou nou precies werkt...
    Even dacht ik trouwens dat je of men het over mijn uitleg in de speeltechnieken/theorie sectie zou gaan hebben en dat dat ook behoorlijk abstracte onzin is enzo...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS
    .. (mijn methode is snaar door gaatje, lusje maken en die over het asje halen, uiteinde vasthouden en draaien maar)....
    Ik weet van die manier, maar heb hem nooit toegepast omdat ik eens gelezen heb dat het omslaan van dat lusje wringing/torsie in de snaar zou geven. Zeg maar een licht "wokkel" effect. Als het losse eind niet mee kan draaien in het gaatje, is dat theoretisch ook zo. Of het dan ook een nadelige invloed heeft op de snaartrilling, zoals die schrijver beweerde?... Ik heb het nooit onderzocht in ieder geval.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    "Ik geef toe dat ik in het niet begrijpen van sommige dingen .......een genie ben..."
    Dit is trouwens wel een hééééle mooie voor een onderschrift of een Loesje kaart. Bovendien op ieder mens van toepassing, echt niet alleen op jou.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Haha, ik vond hem zelf ook wel grappig...

    Wat betreft het lusje, ik heb ook gehoord dat dat nadelig is voor de toon...
    Ik ken een gitaarbouwer die altijd de hele snaar gewoon zo om het stem-mechaniek wikkelt zonder eraan te draaien...
    Hij was er wel heel handig in, maar toch had ik ook het idee dat als ik er dan nieuwe snaren opzette de gitaar nog net even wat beter/helderder/opener klonk, ik weet het niet...

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    's-Hertogenbosch, NL
    Berichten
    469

    Standaard

    Sorry dat ik er nu pas op terugkom. Maar ik heb eindelijk de tijd gehad om eens rustig m'n snaren te vervangen, en deze methode werkt echt geweldig.

    Heel erg bedankt voor het posten, ik ga m'n snaren in het vervolg altijd op deze manier vervangen.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    We goan dat is proberen zie...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik heb het inmiddels gedaan met 2 snaren. Ging niet meteen helemaal lekker, maar ik denk dat ik dit voortaan wel toepas

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top