Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 29 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 282
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    piezo, hoe maak jij foto's van je beide handen?

    Haha, nu je het zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Maar bij mij gaat iedere snaar maar 1 keer door het gaatje, Rinze. Meer is niet nodig, het uiteinde zit meteen vastgeklemd door het aanspannen.
    Oeps... was nog niet helemaal wakker.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #23
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Onnodig lange halen dus, Drappie, allemaal energieverspilling om het er stoer uit te laten zien.
    Ik ben nou eenmaal niet van de subtiele Nee, het heeft echt een rede. Bij slaggitaar vind ik het ook echt beter klinken. Je punched die accoorden ook echt eruit. Maar het licht natuurlijk ook volkomen aan de stijl muziek.

    Ik wil je nog een compliment geven voor dit topic trouwens. Snaren verwisselen is denk ik nog wel ergernis nummero uno voor de meeste gitaristen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    's-Hertogenbosch, NL
    Berichten
    469

    Standaard

    Ziet er goed it, binnenkort eens een keer proberen.

    Ik heb eigenlijk altijd met een soortgelijke manier mijn snaren vervangen, alleen dan zonder het uiteinde tussen de twee windingen door te steken. En dan krijg je toch wat meer windingen dat op deze manier.

    In ieder geval ziet het er op de plaatsjes zeer goed uit


    EDIT: Even allemaal gekopieerd naar een word-documentje, zodat ik het later nog terug kan vinden
    Laatst gewijzigd door Pun; 12 mei 2007 om 15:28

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Als ik niet eergister nieuwe snaren op mijn Strat had gelegd en geen gebrek aan reservesnaren had, had ik het eens geprobeerd. Gewoon om te kijken of het nog sneller gaat en nog minder ontstemt, want met beide heb ik al weinig problemen.

  6. #26

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Die manier is toch duidelijk anders.

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Big C.....you da MAN !

    Prachtig uiteengezet, goede foto's. Ik ga het zo nog even een keertje doorlezen en nog 's kijken naar de methde bij Vintage tuners, maar dit ga ik zeker gebruiken. Erg cool.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Besser
    niet echt nieuw dus
    Het principe van het eind van de snaar tussen de eerste 2 wikkelingen is inderdaad op zich niets nieuws. Bij die lappen tekst die ik heb verwijderd, stond dan ook o.a. :
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Mijn truuk berust er op dat de gebruikelijke kaapstander niet cylindrisch maar concaaf is, ofwel een taille heeft. Als de snaarwikkelingen die er omheen zitten onder spanning komen te staan, willen ze natuurlijk naar het smalste deel van de taille schuiven en komen dan stijf tegen elkaar aan te liggen. Tot zóver allemaal ouwe koek, want daarom moest altíjd al die eerste wikkeling boven het uitstekende einde liggen en de overige er onder.
    Maar vervolgens:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Maar die eigenschap kun je ook gebruiken om meteen het losse eind vast te klemmen tussen andere wikkelingen, zodat je die reserve lengte niet hoeft te reserveren en dus ook niet zo vaak aan die stemknop hoeft te draaien.
    Wat is er dus wèl anders?:
    1) het niet hoeven reserveren van opwikkellengte. De snaar is vanaf het begin al bijna op "gespannen lengte". Daardoor hoef je minder te draaien - dùs sneller klaar - en hoef je ook die extra lengte niet zolang in bedwang te houden om te voorkomen dat er een wikkeling over het asje springt.
    2) Altijd het minimale aantal wikkelingen om de as en er vanaf de eerste draai al gemakkelijk véél vóórspanning op kunnen zetten. Dat zijn beide zaken die de stemvastheid ten goede komen.

    Is er ook een minpuntje? Ja, bij het doortrekken van de omwonden snaren zal het randje van het gaatje wat meer slijten.

    @Mitch: dank je voor het toejuichen. Pech dat je vandaag niet naar Sittard kon, joh. Ik dacht er over je te bellen om nog mee te gaan. Misschien had een deskundige in Sittard de algemene staat van mijn BF Bandmaster (elco's e.d.) eens kunnen beoordelen. Ik moet het ding in ieder geval nog steeds van eindbuizen voorzien (nu 2 heel verschillende) en daarna biassen.

    En t.a.v. de vintage mechanieken: Je doet gewoon net of het sleufje een gaatje is, verder is alles hetzelfde.

    EDIT: Oei! dat klinkt bijna als een advies van de ene homo aan die andere (die een vrouw heeft)
    Laatst gewijzigd door piezo; 12 mei 2007 om 18:35

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.227

    Thumbs up

    Dankbaar!
    Monkey see, monkey do, hier heb ik eindelijk iets aan!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top