Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 29 EersteEerste ... 172526272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 282
  1. #261

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Er schijnen veel gitaristen te zijn, ook oude rotten, Hieronder volgen de stappen, met beschrijving voor rechtshandigen (sorry Drap, kerel, da's de dictatuur van de meerderheid ):

    EDIT: lappen tekst verwijderd.
    Liep er vanmorgen toevallig tegenaan. had alletwee mijn Les Pauls binnen een uur gerestringed en gestemd!!!

    Piezo, hartstikke bedankt!!!

    Verderop in het topic staat een youtube filmpje: Dat is uiteindelijk exact hetzelfde, alleen werkt hij anders om: eerste snaar door gaatje, en daarna (dmv aandraaien) de snaar tussen de twee windingen klemmen.

    Simon

  2. #262

    Standaard

    Hoi Piezzo,

    7 jaar nadat jij je bericht hebt gepost, dacht ik dat het wel aardig was je te bedanken voor je super tip.
    Dat is niet zo heel laat wanneer je bedenkt dat ik eerst 35 jaar heb zitten k%*@$n met ontembare (g) snaren, alvorens jouw methode te proberen.
    Het werkt en ik ben er blij mee dus BEDANKT!

    Gr,
    Lexz

  3. #263
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    Ik kwam de methode gisteren tegen, gelukkig net voordat ik nieuwe snaren op mijn gitaar moes leggen.
    Wat een geweldige techniek! De eerste snaar was even aankloten, maar daarna ging het bijna vanzelf!

    Bedankt voor de super tip!

  4. #264
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    Standaard

    Zojuist deze manier toegepast(voor de eerste keer) bij slotted kluson tuners op mijn telecaster. Ik vind het HELEMAAL geweldig, echt serieus een fijne manier om nieuwe snaren op te zetten.

    Super bedankt voor de tip!

  5. #265

    Standaard

    Helemaal super deze manier, heb op 2 gitaren vorige week de snaren er zo opgelegd, en me verbaasd over de stemvastheid!
    alleen trek ik het losse snaar uiteinde nog wat aan met een punt tangetje voor ik ga opdraaien...zit echt keurig dan!
    BEDANKT!

  6. #266
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Helemaal super deze manier, heb op 2 gitaren vorige week de snaren er zo opgelegd, en me verbaasd over de stemvastheid!
    alleen trek ik het losse snaar uiteinde nog wat aan met een punt tangetje voor ik ga opdraaien...zit echt keurig dan!
    BEDANKT!
    Dit doe ik ook nog weleens met de hoge E-snaar, als ik er met mijn hand niet genoeg grip op krijg. Geen probleem

  7. #267

    Standaard

    En hier nog een tevreden gebruiker! Geweldige tip man! Nu eens proberen of het bij mijn Spaanse gitaar net zo goed lukt. Vast wel :-)

  8. #268
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Met spaanse gitaar zal het toch echt anders moeten.

    Tevreden gebruikers, bedankt!
    Ontevreden gebruikers, óók bedankt, anders zou ik maar naast mijn schoenen gaan lopen.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  9. #269
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Met spaanse gitaar zal het toch echt anders moeten.

    Tevreden gebruikers, bedankt!
    Ontevreden gebruikers, óók bedankt, anders zou ik maar naast mijn schoenen gaan lopen.
    Ik heb zelf geen spaanse gitaar, maar die enkele keer dat ik een nylon snaar heb gemonteerd, werkte dit ook prima hoor. Wel iets meer denkwerk, iets minder methodisch.

  10. #270
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Echt waar? Grappig, zonder taille.

    Wat ik liefst doe met nylonsnarig is 1 keer doorsteken, dan tegen de wikkelrichting in 180 graden om de wikkelas, flink strak trekken en zo mogelijk houden, onder vaste deel door, terugbuigen. Dan stukje aandraaien (=klem), met beleid gelijkmatig oprekken nabij topkam en dan die laatste 2 steeds herhalen.
    Laatst gewijzigd door piezo; 22 april 2015 om 16:12
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top