Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 29 EersteEerste ... 162425262728 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 282
  1. #251

    Standaard

    Is deze methode dezelfde als beschreven in dit filmpje?
    http://www.youtube.com/watch?v=_sAQcAlAeKU

  2. #252
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Bijna het zelfde.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  3. #253

    Standaard

    Ok, bedankt voor je antwoord

  4. #254
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Tip (weet niet of die er tussen staat, heb hem in ieder geval niet gezien): Om tot het juiste aantal slagen te kunnen komen om de tuners had ik nogal wat problemen. Ik heb nu voor mezelf een manier gevonden om altijd tot 2,5 - 3 slagen te komen. Ik zet mijn string winder rechtop op de 12de fret en leg de nieuwe snaar hierover heen. Daarna de snaar op spanning brengen (nadat de string winder natuurlijk weg is). Dit resulteert bij mij dan in 2,5 - 3 slagen rondom de tuner. Wellicht bruikbaar voor anderen.

  5. #255
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van Esch Bekijk bericht
    Tip (weet niet of die er tussen staat, heb hem in ieder geval niet gezien): Om tot het juiste aantal slagen te kunnen komen om de tuners had ik nogal wat problemen. Ik heb nu voor mezelf een manier gevonden om altijd tot 2,5 - 3 slagen te komen. Ik zet mijn string winder rechtop op de 12de fret en leg de nieuwe snaar hierover heen. Daarna de snaar op spanning brengen (nadat de string winder natuurlijk weg is). Dit resulteert bij mij dan in 2,5 - 3 slagen rondom de tuner. Wellicht bruikbaar voor anderen.
    Waarom zou je een aantal "wikkels" rond de tuneras willen? Hoe minder wikkels, hoe beter lijkt mij?

  6. #256

    Standaard

    jamaar, hoeveel dan minimaal? want enige overlap is toch noodzakelijk. Het lijkt me dat een bepaalde methode aanleren die in ieder geval genoeg is, je de ervaring kan opleveren om 't voor jezelf aan te passen tot iets dat voor jouw gitaar altijd werkt. Dus als je 't niet weet, kan je deze methode toepassen, als je er gevoel voor hebt kun je 't anders (makkelijker?) doen.

  7. #257
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EDV Bekijk bericht
    jamaar, hoeveel dan minimaal? want enige overlap is toch noodzakelijk. Het lijkt me dat een bepaalde methode aanleren die in ieder geval genoeg is, je de ervaring kan opleveren om 't voor jezelf aan te passen tot iets dat voor jouw gitaar altijd werkt. Dus als je 't niet weet, kan je deze methode toepassen, als je er gevoel voor hebt kun je 't anders (makkelijker?) doen.
    In principe heb je maar 1 overlap nodig: da's diegene die de snaar vastzet. Bijkomende wikkelingen geven volgens mij alleen maar extra speling die voor rek kunnen zorgen (hoe minimaal ook). Rek gaat op zijn beurt weer voor ontstemming zorgen. Dus hoe minder wikkelingen, hoe beter.

    In de praktijk heb ik gemerkt dat ik voor de hoge E-snaar twee wikkels gebruik omdat die dunne snaar wel eens "uit de knoop glipt" en een tweede wikkeling voorkomt dat.

    Verder blijft het een erg goed systeem!

  8. #258
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Mij is altijd geleerd (maar ja fout aanleren kan altijd) dat je 2 - 3 wikkelingen om de as moet hebben om de snaar stabiel vast te hebben en geen slippende snaren te hebben. Vandaar het aantal wikkelingen. Systeem is natuurlijk aan te passen aan het aantal wikkelingen wat je wilt....

  9. #259
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik doe het zo:



    Eerste winding boven het uiteinde langs en de tweede eronder door. Zo klem je bij spannen het uiteinde af, meer windingen heb je gewoon niet nodig en er ontstemt niks
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #260
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Opgelet trouwens, met deze methode: als je de snaren er met de hand omwikkelt (dus niet opdraait met het stemmechaniek), dan zet je per omwenteling die je zo maakt 360° torsie op de snaar. En zo'n torsie is nefast voor de klank, en kan met een beetje pech de windingen losmaken van de kern.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top