Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 29 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 282
  1. #11
    drap
    Guest

    Standaard

    Ik heb die eerste wikkeling nooit boven het gaatje, zoals wel meer gitaristen eigenlijk. Klemmen doen ze namelijk door de vorm van het stemmechaniek toch wel. Ik weet nu zo ongeveer wel hoeveel ik over moet houden aan snaar als ik 'm door het gaatje van het stemmechaniek steek en heb als vuistregel bij de omwonden snaren twee slagen om het stemmechaniek en bij de onomwonden snaren sowieso twee slagen en ook sowieso niet meer dan vier. Als ik er eenmaal een snaar omheen heb, wind ik 'm altijd ff wat te strak. Als het goed is hoef je dan bijna niet meer te rekken bij het stemmen. Zo'n plastic Dunlop windertje erbij en ik ben klaar in no time.

    Bij de vintage stemmechanieken van m'n tele knip ik de oude snaren niet door bij het eraf halen, maar draai ze er netjes af. Dan de nieuwe snaar ff bij de oude langs, afknippen op lengte en ik draai 'm erop. Ook weer zonder eerst een wikkeling boven de snaar en weer omwonden snaren twee wikkelingen en de onomwonden snaren minimaal twee en maximaal vier slagen. Teveel is inderdaad overkill en ik heb wel eens begrepen ook slecht voor de sustain (tenzij je van die floyd rose rommel op je gitaar hebt natuurlijk, dan geef je sowieso niets om sustain )

    Oude snaren recycle ik sowieso niet. Door mijn manier van spelen zijn ze ook echt af en niet meer te vertrouwen voor een tweede beurt. De krassen ver buiten de slagplaat van al m'n gitaren door de manier van aanslaan zegt wel genoeg denk ik

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Piëzo,


    klinkt goed en ziert er goed uit. Maar wil bij jou de lage E altijd tweemaal door dat gaatje? Ik meen me te herinneren dat ik zoiets al eens heb geprobeerd met een .011 set en dat ik de lage E maar met zeer veel moeite tweemaal door het gat kreeg.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
    Piëzo,


    klinkt goed en ziert er goed uit. Maar wil bij jou de lage E altijd tweemaal door dat gaatje? Ik meen me te herinneren dat ik zoiets al eens heb geprobeerd met een .011 set en dat ik de lage E maar met zeer veel moeite tweemaal door het gat kreeg.
    Maar bij mij gaat iedere snaar maar 1 keer door het gaatje, Rinze. Meer is niet nodig, het uiteinde zit meteen vastgeklemd door het aanspannen.

    Ik heb trouwens flinke lappen tekst verwijderd. Ik heb de indruk, dat mensen het anders niet of niet goed lezen.
    (Zoals Jim Croce schreef: "Half the USA army reads comic books. And the other half looks at the pictures")


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Oude snaren recycle ik sowieso niet. Door mijn manier van spelen zijn ze ook echt af en niet meer te vertrouwen voor een tweede beurt. De krassen ver buiten de slagplaat van al m'n gitaren door de manier van aanslaan zegt wel genoeg denk ik
    Onnodig lange halen dus, Drappie, allemaal energieverspilling om het er stoer uit te laten zien.
    Laatst gewijzigd door piezo; 12 mei 2007 om 10:59

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.901

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Ik heb trouwens flinke lappen tekst verwijderd. Ik heb de indruk, dat mensen het anders niet of niet goed lezen.
    (Zoals Jim Croce schreef: "Half the USA army reads comic books. And the other half looks at the pictures")
    Hallee Piezo. Bedankt voor je gedegen uitleg. Ik zal het de volgende keer eens zo proberen. Wat me ook nu weer opvalt (en al duizend keer hiervoor) is hoe mensen het toch steeds weer voor elkaar krijgen om dingen NIET te snappen. Ik bedoel, er staan foto's, tekst erbij, stap voor stap, en dan nog........ Maar goed, nogmaals compliment voor je bijdrage.

    Groet, Jan.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    groningen
    Berichten
    376

    Standaard

    Lijkt verdraaid veel op een mastworp.
    Misschien bij de zeeverkenners geweest Piezo?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Handig.

    Ik ga 'm zeker eens proberen.
    Nog 1 vraag: de eerste wikkeling (plaatje 1), haal je de snaar onderlangs of bovenlangs?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    Mijn snaren zijn versleten, straks maar eens proberen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Hoe bedoel je, snaren vervangen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freekick
    Lijkt verdraaid veel op een mastworp.
    Misschien bij de zeeverkenners geweest Piezo?
    Nee, wel ervaren zeiler. Maar bovendien ben ik techneut èn eigenwijs , dus ik wil dingen altijd nòg handiger en sneller doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Handig.

    Ik ga 'm zeker eens proberen.
    Nog 1 vraag: de eerste wikkeling (plaatje 1), haal je de snaar onderlangs of bovenlangs?
    Ik neem aan dat je plaatje 2 bedoelt. Het losse eind gewoon bovenlangs, op de makkelijkste manier dus.
    Laatst gewijzigd door piezo; 12 mei 2007 om 13:07

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 april 2004
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    5.426

    Standaard

    piezo, hoe maak jij foto's van je beide handen?
    nielsduursma: "je ziet eruit als een hippie en dat ben je ook min of meer"
    hoofd: "Een aap met een blauwe balzak, dat klinkt als Richwoodje!"
    Jeroen_TRC:"Richwoodje bijvoorbeeld is een goede gast die van geweldige muziek houdt maar een beetje autistische trekjes heeft"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top