Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 29 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 282
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Dat lange verhaal in de post ervoor is een erg lange manier om te zeggen dat locking tuners handig kunnen zijn en dat je snaren goed moet rekken.
    Het hele punt van dit topic is juist om een prima, self-locking methode te demonstreren die je op iedere gitaar kan toepassen.
    Maar goed, als je zo vaak snaren breekt zou je eens je zadels in kunnen vijlen of iets normalen gaan aanslaan in plaats van harken.
    Aahahaha xD
    geloof me ik doe niet aan harken, lol!
    maar ik heb wel corrosief zweet en ik roest snaren wel weg
    Maar mijn snaren breken altijd bij de bal.

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    995

    Standaard

    Ik heb net een hele week op verplaatsing muziek gemaakt en wou de snaren van de 2 gitaren die ik bij had vervangen (allebei tele's met van die vintage "gleufjes"). Jammer genoeg had ik echter geen kniptang bij dus wel een probleempje.

    Toen dacht ik plots aan deze post, even opgezocht en vervolgens alle snaren van de 2 gitaren op minder dan 10 minuten vervangen

    Wat een waanzinnig goed systeem. Bedankt Piëzo!!!

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal
    Zelf doe ik het balletje de laatste tijd op mn tuners (op de kop dus), dan zet ik de snaren vast op mn brug. Daarna draai ik de snaren via mn tuners strak (das heel vaak draaien omdat alles van de snaar dat ik niet gebruik daar op komt en er niets afgeknipt wordt.
    Het voordeel van deze methode is dat je, als een snaar knapt, diezelfde snaar nog een keer kunt gebruiken. Meestal knappen de snaren namelijk vlakbij de tremolo.
    En je hebt geen last van extra wrijving want de locking nut zorgt ervoor dat de wrijving in de kopstemmers wordt geëlimineerd. Voor mij werkt het prima .
    Wel moet ik zeggen dat ik mijn snaren vaak eerder vervang dan dat ze breken (ik speel te rustig of ik vervang te vaak :P).
    Ik vind het maar een geklooi om die hele snaar erop te draaien bij m'n Ibanez S. Als ik echt snél een snaar wil verwisselen (bijvoorbeeld tijdens kostbare repetitietijd bij een knapper), haal ik 'm wel er boven door, zet 'm vast in de brug, trek, sla een lus over de tuner, steek het baleinde door de lus en strek 'm strak aan beide zijden. Op zo'n manier heb ik ook de 'locking' techniek van Piezo en hoef ik niet te draaien als een gek.

    Desalniettemin is het inderdaad voordelig dat je een snaar kan 'hergebruiken' als ie bij de brug geknapt is, maar dan ligt ie er vaak toch al te lang op.

    Ik gebruik overigens Ernie Balls (Hybrid Slinkies, 9-46). Soms heb ik D'Addario's, en die hebben als nadeel dat bij de omwonden snaren het ene uiteinde (zonder bal) niet omwonden is (waarschijnlijk zodat je 'm makkelijker door tuners kan steken o.i.d.). Als je dat uiteinde dus in de brug wil steken, moet je dat eerste stukje afknippen.

  4. #124

    Standaard

    ziet er goed uit. Ik hoop dat ik het hele verhaal nog kan herinneren tegen de tijd dat ik een snaar moet gaan vervangen. Er is mij overigens altijd verteld dat je snaren 1 voor 1 moet vervangen omdat als je alle snaren in 1 x er af haalt de hele spanning van de hals is en hij zou kunnen kromtrekken

  5. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door casey49
    ziet er goed uit. Ik hoop dat ik het hele verhaal nog kan herinneren tegen de tijd dat ik een snaar moet gaan vervangen. Er is mij overigens altijd verteld dat je snaren 1 voor 1 moet vervangen omdat als je alle snaren in 1 x er af haalt de hele spanning van de hals is en hij zou kunnen kromtrekken
    Bij mijn weten maakt het niet zoveel uit, tenzij er een lange tijd zit tussen snaren afhalen en er nieuwe opzetten, dan is het wel aan te raden het 1 voor 1 te doen.
    Fender Standard Strat/Tokai Love Rock-->GT8/TS9-->Hotrod Deluxe
    Ibanez Artwood 1000ECE-NT -->Hotrod Deluxe

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Post

    Is deze techniek ook te gebruiken bij staalsnarige akoestische gitaren, (vermoed van wel, maar vraag het toch maar even).
    Groet Dirk Jan .

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Is helemaal hetzelfde, Dirk Jan.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  8. #128
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    das niet zo boeiend..
    Berichten
    1

    Standaard

    hey, ik heb een semi-akoestische gitaar .. stalen snaren
    maar hoe krijg je die pinnetjes eruit met snaren verwisselen?

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Post

    Bedankt Piezo
    Groet Dirk Jan

  10. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EsmeeLovesAVRIL
    hey, ik heb een semi-akoestische gitaar .. stalen snaren
    maar hoe krijg je die pinnetjes eruit met snaren verwisselen?
    Vraag in een muziekzaak om een zogenaamde "peg winder" dat is een soort slingertje waarmee je je tuners kan rondslingeren. In dit ding zit een uitsparing om de pinnetjes uit de brug te trekken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top