Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 29 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 282
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    1.080

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrBeeswax
    Vergis ik me nu of leg je gewoon een mastworp om het stemmechaniek?
    ja da,s een mastworp ja

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Welnee joh, geen mastworp.
    Niet de mensen in verwarring brengen.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    150

    Standaard

    Heb er maar even een PDFje van gemaakt, dan raak ik deze nuttige handleiding niet kwijt!

    Link

    De link mag wat mij betreft ook wel in de originele post staan, krijg geloof ik niet snel problemen met bandbreedte bij deze gratis hostingprovider.
    - HertogJanNL


  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Mooi gedaan HertogJan!
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Ik ben het op zich wel eens met wat de topicstarter allemaal zegt, maar ikzelf ben minder voorzichtig want ik weet wat een snaar allemaal kan hebben.
    Het handige met mijn methode (nouja mijn methode heb het van een andere gitarist, maar met mijn eigen draai er aan), is dat ik vaak binnen 5 minuten klaar ben.
    Je mag best wel bruut met je snaren omgaan, beter zelfs!
    Dit is wel vanuit de ervaring met een gitaar met Tonepro bridge met tune O matic en met schaller locking tuners.

    Je hoeft met locking tuners de snaren er niet af te slopen, je unlocked gewoon en trekt de snaren in no time er uit.
    Daarna steek je alle snaren er in, niet 1 voor 1 er in steken en tunen, dit scheelt in handelingen en tijd.
    Dan zorg je dat alle snaren goed vastzitten, al heb je hier minder voor nodig dan een knoop!

    Je kan de snaren door de gaatjes van de tuners steken, dan trek je de snaren aan en begin je met draaien, als het een beetje goed zit en je hoort al wat noten, gewoon de uiteinden afknippen en ga je verder.

    Waarna je alle snaren hebt gehad, trek je de snaren volledig aan het gewicht van de gitaar, zelfs bij de hoge E, de snaren kunnen het hebben, ik doe het zelfs bij gitaren van behoorlijk wat kilo's.
    Bij .8 setjes is het twijfelachtig maar ik denk dat zelfs die het kunnen hebben.

    Anyway, je laat de snaren dus over aan het gewicht van je gitaar, tuned hem weer, laat de snaren weer over aan het gewicht van je gitaar, tuned hem weer enz. totdat je denkt dat de snaren wel genoeg uitgerekt zijn.

    Dit allemaal is binnen 5 minuten te doen als je de nodige spullen hebt en het gewend bent om te doen zoals ik.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Maar ja wie ben ik om hiermee te komen ik vreet snaren
    bij elk optreden breekt er wel een snaar, zelfs bij elke keer dat we oefenen met de band.
    Sowieso is het altijd aan te raden om 2 dagen voor een optreden nieuwe snaren op je gitaar te zetten, dan kun je de snaren inspelen heb je minste kans dat ze zullen breken.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Heeft er nog iemand tips ten aanzien van het opzetten van snaren op een gitaar met locking tuners, iets waar ik speciaal op moet letten of zo?
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
    Heeft er nog iemand tips ten aanzien van het opzetten van snaren op een gitaar met locking tuners, iets waar ik speciaal op moet letten of zo?
    Nee dat is het mooie met locking tuners, ze zijn chill

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
    Heeft er nog iemand tips ten aanzien van het opzetten van snaren op een gitaar met locking tuners, iets waar ik speciaal op moet letten of zo?
    Zelf doe ik het balletje de laatste tijd op mn tuners (op de kop dus), dan zet ik de snaren vast op mn brug. Daarna draai ik de snaren via mn tuners strak (das heel vaak draaien omdat alles van de snaar dat ik niet gebruik daar op komt en er niets afgeknipt wordt.
    Dit doe ik eerst met alle snaren en hierdoor komt mn Floyd Rose Trem dus los. Meestal staat die wel goed (gebruik altijd dezelfde snaren) en anders calibreer ik m. Nu stem ik alle snaren met de kop-tuners en daarna draai ik mn lockers vast. Na het vastdraaien van de lockers doe ik de fijnstemming. Overigens draai ik mijn fijnstemmers (op de tremolo) altijd helemaal los, want de snaren worden over het algemeen in de tijd alleen maar losser, en zo kan ik ze langer strakker draaien).

    Het voordeel van deze methode is dat je, als een snaar knapt, diezelfde snaar nog een keer kunt gebruiken. Meestal knappen de snaren namelijk vlakbij de tremolo.
    En je hebt geen last van extra wrijving want de locking nut zorgt ervoor dat de wrijving in de kopstemmers wordt geëlimineerd. Voor mij werkt het prima .
    Wel moet ik zeggen dat ik mijn snaren vaak eerder vervang dan dat ze breken (ik speel te rustig of ik vervang te vaak :P).

  10. #120
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane
    Maar ja wie ben ik om hiermee te komen ik vreet snaren
    bij elk optreden breekt er wel een snaar, zelfs bij elke keer dat we oefenen met de band.
    Dat lange verhaal in de post ervoor is een erg lange manier om te zeggen dat locking tuners handig kunnen zijn en dat je snaren goed moet rekken.
    Het hele punt van dit topic is juist om een prima, self-locking methode te demonstreren die je op iedere gitaar kan toepassen.
    Maar goed, als je zo vaak snaren breekt zou je eens je zadels in kunnen vijlen of iets normalen gaan aanslaan in plaats van harken.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top