Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 29 EersteEerste ... 1826272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 282
  1. #271

    Standaard

    Ik weet niet eens wat ik nou gedaan heb laatst. Maar zo heb ik voor de eerste keer mijn snaren opgezet. Het is gewoon knap dat de bovenste snaar vast blijft zitten. Heb dan wel een topkam met klemblokjes, maar toch het idee, dat ik het snel nog een keer mag doen hehe
    *Dan ga ik deze methode dus proberen.

    Laatst gewijzigd door Monroe; 30 mei 2015 om 16:21

  2. #272
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Ik doe het altijd zo op mijn non-locking gitaren:


    (hier is links naar het fretbord en rechts het losse eind dat straks netjes afgeknipt wordt)



    Hoe minder omwentelingen hoe beter, en nu trekt de snaar zichzelf nog beter vast dan de methode van piezo.
    Laatst gewijzigd door Thyrif; 10 augustus 2015 om 17:46
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  3. #273
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Die laatste ziet er niet uit, no offence.. Al die techniekjes, voor omwonden snaren is het allemaal niet nodig, die klemmen zichzelf wel vast. In mijn geval zijn dat er 4 en de twee onomwonden snaren doe ik min of meer op de manier van Piezo, maar is ook niet altijd nodig..

    Ik trek ze strak met de pink en ringvinger, met de wijsvinger geleid ik de snaar en druk 'm weer naar beneden, terwijl m'n hand op de duim en middelvinger 'staat'.. kwartiertje werk op de bank, 10 minuten op de werktafel.. met iedere snaar mooi om het asje met anderhalf tot 2 windingen max..

  4. #274
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Thx voor de tips Piezo en Thyrif. Ik merk dan m'n Gibson nog wel eens plotseling verloopt op één snaar, dat komt waarschijnlijk omdat de snaren er niet goed opliggen. Ik heb jaren op Music Man en PRS gespeeld met locking tuners of een JS1000 met locking nut dus moet ik nu weer ff aan m'n snaaroplegtechniek werken

  5. #275
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    dat komt waarschijnlijk omdat de snaren er niet goed opliggen.
    Dat komt veel vaker door een klemmende topkam.

  6. #276

    Standaard

    Moi. ik ben nieuw hier maar ik doe het vastzetten net zo als U . Alleen ik zie dat jij alle snaren verwijdert ??
    ik poets mijn hals eerst op soms met wat olie en verwissel dan 1 voor 1 de snaren om de hals niet onbelast te krijgen.
    ik weet niet of een hals reageert na zo'n ingreep
    ik ben benieuwd of jij daar iets van ziet/merkt

  7. #277
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan van den Hende Bekijk bericht
    Moi. ik ben nieuw hier maar ik doe het vastzetten net zo als U . Alleen ik zie dat jij alle snaren verwijdert ??
    ik poets mijn hals eerst op soms met wat olie en verwissel dan 1 voor 1 de snaren om de hals niet onbelast te krijgen.
    ik weet niet of een hals reageert na zo'n ingreep
    ik ben benieuwd of jij daar iets van ziet/merkt
    Ik knip ze allemaal door, olie de toets, ga met de hond wandelen, kook een 5-gangen diner, krantje voor de knisperende open haard, en leg er dan een vers setje snaren op.

  8. #278
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan van den Hende Bekijk bericht
    Moi. ik ben nieuw hier maar ik doe het vastzetten net zo als U . Alleen ik zie dat jij alle snaren verwijdert ??
    ik poets mijn hals eerst op soms met wat olie en verwissel dan 1 voor 1 de snaren om de hals niet onbelast te krijgen.
    ik weet niet of een hals reageert na zo'n ingreep
    ik ben benieuwd of jij daar iets van ziet/merkt
    Bij een Floyd Rose zou ik het 1 voor 1 doen omdat de brug dan enigszins in balans blijft. Bij gitaren waarvan de brug los op de body rust (zoals mijn Gretsch en veel jazz gitaren) zou ik het ook zo doen, zodat de brug dan op zijn plaats blijft.

    Verder kunnen gitaren het prima hebben hoor, niks aan de hand.

  9. #279

    Standaard

    oke en dank U

  10. #280
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thyrif Bekijk bericht
    Ik doe het altijd zo op mijn non-locking gitaren:


    (hier is links naar het fretbord en rechts het losse eind dat straks netjes afgeknipt wordt)



    Hoe minder omwentelingen hoe beter, en nu trekt de snaar zichzelf nog beter vast dan de methode van piezo.
    Ik had deze volledig over het hoofd gezien, maar kwam hem nu op video tegen. Iets uitgebreid, met smeren topkam, zadels en gebruik van Bigsby:



    Die kwam uit een handleiding die ooit in de 60s bij een Gibson zat, grappig genoeg. Maar ik zie dat bij het plaatje van Thyriff de credits naar iemand van Martin gaan. Anyway, lang bestaande techniek, ik kende 'm zo nog niet.
    Werkt als een tierelier, als je topkam goed is gevijld.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top