Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 29 EersteEerste ... 19272829
Weergegeven resultaten: 281 t/m 282 van 282
  1. #281
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Het belang van het aantal wikkelingen.

    Veel gitaristen schijnen te denken: "Meer wikkelingen is beter, dan zit ie goed vast".
    HARTSTIKKE FOUT DUS!! In iedere wikkeling kan zich door de onderlinge beweging en wrijving namelijk een spanningstekort of -overschot ophopen dat vervolgens tijdens het spelen weer vereffend wordt in de totale snaarspanning, met als gevolg een veranderde stemming.

    Het gemakkelijkst kun je dat aantonen bij gebruik van de vibrato pook, zoals op een Stratocaster. Als de snaren slapper komen te staan zullen ook de wikkelingen op het mechaniek losser worden. Wordt de spanning daarna weer hoger dan zullen de wikkelingen door hun onderlinge wrijving niet zo strak meer komen als eerst. Maar het vaste (trillende) deel van de snaar staat dan juist strakker, dus hoger gestemd. Als je met de pook een up-bend doet geldt het omgekeerde natuurlijk.

    Daarom hebben Floyd Rose vibrato systemen een klem achter de topkam.

    Kortom, de snaar moet wel goed vast, maar met een minimaal aantal wikkelingen.

    ********************************

    Dat was het. En als jullie zo welwillend zijn om mijn kunstje te gaan beproeven, schroom dan niet om jullie
    deskundige oordeel te geven. Ik ben er blij mee, júist als jullie er gebreken aan ontdekken.
    Ergens wek je de indruk dat er plaatjes staan Ik zou graag afbeeldingen of in dien mogelijk een filmpje zien

  2. #282
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Daar ben je dan knap laat mee... De plaatjes stonden op de homepage van mijn provider kpn, maar die homepage is onlangs voorgoed vervallen. Ik heb de plaatjes vast nog wel ergens, maar kan ze tòch niet op de oude plek terugzetten. Stuur maar een persoonlijk bericht met je email-adres, dan krijg je ze van me per wetransfer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top