Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
    inderdaad, je T2 (tweede trafo) is anders. ik dacht een 230V (primair) naar 24V (secundair)
    en er staat in de beschrijving ook een goeie waarschuwing over de aansluitng van die tweed trafo, als je dat niet goed doet dan help je je onderdelen of jezelf naar de bliksem.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Nieuwerbrug
    Berichten
    519

    Standaard

    Is een matchless hotbox niets voor jullie?

    http://www.freeinfosociety.com/elect...iew.php?id=904

    Met een hammond trafo zal dit wel lukken 269EX bijv.
    De weerstanden in e voedingslijn moeten misschien iets aangepast worden om de juiste spanning te krijgen en zou voor 2 watters gaan.

    Pen en papier----> board uitteken met parts van input naar output. Zo volgt ook de aarding. Ik denk een 175 euro projectje.
    Laatst gewijzigd door chocorookie; 14 mei 2007 om 08:57

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chocorookie
    Is een matchless hotbox niets voor jullie?

    http://www.freeinfosociety.com/elect...iew.php?id=904

    Met een hammond trafo zal dit wel lukken 269EX bijv.
    De weerstanden in e voedingslijn moeten misschien iets aangepast worden om de juiste spanning te krijgen en zou voor 2 watters gaan.

    Pen en papier----> board uitteken met parts van input naar output. Zo volgt ook de aarding. Ik denk een 175 euro projectje.
    Juist dat "ietsjes aanpassen" etc is niet echt iets voor mij. Wordt de eerste keer dat ik zoiets in elkaar zet, dus moet redelijk simpel zijn, zo vanaf de handleiding.

    Misschien dat de heren technici hier eens naar kunnen kijken:

    http://www.musikding.de/index.php?cPath=52_125

    Er zijn 4 opties, allemaal < €40, dus het lijkt me leuk er eentje van te gaan maken, gewoon voor de fun, en om te leren.

    Welke van de 4 kunnen jullie me aanraden?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Misschien dat de heren technici hier eens naar kunnen kijken:

    http://www.musikding.de/index.php?cPath=52_125

    Er zijn 4 opties, allemaal < €40, dus het lijkt me leuk er eentje van te gaan maken, gewoon voor de fun, en om te leren.

    Welke van de 4 kunnen jullie me aanraden?
    Volgens mij zijn het alleen de onderdelen, er zit geen beschrijving bij dacht ik. Of heb je die op het internet kunnen vinden.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Volgens mij zijn het alleen de onderdelen, er zit geen beschrijving bij dacht ik. Of heb je die op het internet kunnen vinden.
    Klopt, maar de schema's zijn op de eerste pagina van dit onderwerp te vinden en deels op het forum van musikding, en te bestellen bij www.Gitarreundbass.de in de vorm van het tijdschrift waarin het gepubliceerd is.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Klopt, maar de schema's zijn op de eerste pagina van dit onderwerp te vinden en deels op het forum van musikding, en te bestellen bij www.Gitarreundbass.de in de vorm van het tijdschrift waarin het gepubliceerd is.
    ik zou misschien eerst die magazines bestellen om te kijken hoe het wordt uitgelegd en welke er allemaal in staan. Tis echt jammer dat de specificaties niet echt duidelijk zijn. Bij musikding hebben ze het bij die pre1 over 3 buizen en op het plaatje van de site zie je maar een buis.

    Ik hoop dat madamp snel met een gitaar (high-gain)buizenpreamp komt, hoewel die baspreamp best wel duur is.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Bij musikding hebben ze het bij die pre1 over 3 buizen en op het plaatje van de site zie je maar een buis.
    Vond ik ook al vreemd.

    Misschien dat ik gewoon de RTD1 Live bestel en dan ga knutselen, kijken of het wat is.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Vond ik ook al vreemd.

    Misschien dat ik gewoon de RTD1 Live bestel en dan ga knutselen, kijken of het wat is.
    Houd ons op de hoogte, ben benieuwd of het wat is.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Darkness
    ik wil niet vervelend zijn maar ik zie in het plaatje hierboven dat er twee buisjes in die mesa zitten
    Yep, 1 voor "clean" en de andere voor "blues/solo" (met nog een hele zwik op-amps voor de gain).

  10. #30
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Iemand nog goeie suggesties voor andere betaalbare beginners buizen preampkits?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top