Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Chorus effect.

  1. #1

    Standaard Chorus effect.

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een los Chorus effect. Nu keek ik logischer wijs meteen naar Boss... zie zijn gewoon goed.. maar er zijn 2 bakjes van Boss.

    - chorus ensemble
    - super chorus

    wie weet wat het verschil is?

    nou zag ik ook nog een pedaaltje van Behringer... deze was heel goedkoop, is het ook zo dat je nix krijgt voor zon prijsje? is het rommel?

    vr gr Jelmer.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    ken ik jou niet uit de kroeg?

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Dat krijg je al gauw als je 'glasbier' heet

    Anyway, de Behringers kunnen redelijk klinken, de betrouwbaarheid en levensduur zijn om te huilen. Koop voor 19E liever een mooie bos bloemen voor je vrouw, daar krijg je gegarandeerd meer speelplezier voor terug.


    Verschil tussen die twee Bossjes zou ik niet weten, hou er niet van.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Dat krijg je al gauw als je 'glasbier' heet

    Anyway, de Behringers kunnen redelijk klinken, de betrouwbaarheid en levensduur zijn om te huilen. Koop voor 19E liever een mooie bos bloemen voor je vrouw, daar krijg je gegarandeerd meer speelplezier voor terug.


    Verschil tussen die twee Bossjes zou ik niet weten, hou er niet van.
    -nog meer speelplezier met m'n vrouw????

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Probeer ook een smallclone van electro harmonix, 1 knop en 1 depth schakelaar = minder denkwerk = meer muziek maken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    het chorus ensemble klinkt alsof er meer regelmogelijkheden zijn. Maarre erg veel verschil tussen de 2 boss pedaaltjes zul je niet horen: live al zeker niet. Ik zou overigens niet zozeer voor boss in deze gaan maar voor een ander merk kijken. Ash had een goede tip!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Thumbs up

    gooi die chorussen eruit,ze verzieken je toon!
    (en ik wordt er erg draaierig van!).
    even serieus;iedereen gebruikt zo'n chorus,je valt op dat je er niet één gebruikt!
    ik speel in een symfo-rockband(dus qua sound erg divers),maar ik gebruik als effect alleen maar reverb en delay,daar doe ik alles mee.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Verschil tussen die is dat de Boss CE5 (chorus ensemble) wat extra functies heeft. De CH1 Super chorus is het kleine broertje er van zeg maar. Test ze uit in een goeie muziekwinkel. Feedback heeft ze bijv. beide wel er liggen. En denk wel de meeste muziekwinkels. Ik vind ze niet erg fraai klinken. En bovendien zitten er te veel knoppen op voor en chorus :P Ik ben zeer verliefd op me oude Boss CE-2 met enkel een Rate en Depht knoppie. Hele mooie chorus is dat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glasbier
    gooi die chorussen eruit,ze verzieken je toon!
    (en ik wordt er erg draaierig van!).
    even serieus;iedereen gebruikt zo'n chorus,je valt op dat je er niet één gebruikt!
    ik speel in een symfo-rockband(dus qua sound erg divers),maar ik gebruik als effect alleen maar reverb en delay,daar doe ik alles mee.
    Bullshit. Ken zat gisteristen die geen chorus in hun werk gebruiken. Je valt tegenwoordig bijna meer op mét een chorus. Bovendien verneukt het niet je geluid want dan heb je het gewoon verkeerd ingesteld. In de 80's werd de chorus wél erg veel gebruikt in combi met overdrive/distortion. Ik speel hardcore/metal en gebruik ook geen chorus verder. En ik weet zeker dat ik neit de enigste ben
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Chorus is lekker. mijn small clone gebruik ik ook niet altijd, maar er zijn nummers die gewoon om chorus smeken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top