Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2005
    Locatie
    In een huisje van steen
    Berichten
    150

    Standaard Mijn eigen Les paul zelfbouw

    Goedenavond ,
    Ik ben bezig met het bouwen van mijn eigen les paul, beetje laat begonnen met een topic aangezien ik de body al uitgezaagd heb en de top er al op heb maar goed beter laat dan nooit
    foto's van de body komen morgen als ik mijn camera bij de hand heb ,

    Het projectje gaat er als volgt uitzien :

    Mahonie body met een 18 mm dikke maple top
    de hals wordt van een ibanez ex , alleen ga ik het fretboard verwijderen en komt er een ebony toets op zonder inlays omdat ik dat nu eenmaal erg mooi vind.

    de pickups worden een seymour duncan invader en een sh2 jazz .

    Als brug ga ik er een floyd rose speedloader opzetten , dit omdat ik dit ten eerste een mooi systeem vind en daarnaast wilde ik er een goede floyd op hebben daarom een OFR .

    de hals ga ik verlijmen in de body net als charlotte met haar les paul gedaan heeft hopelijk kan ik het net zo mooi als zij

    als laatste de kleur , het was eerst de bedoeling een zwarte les paul custom na te bouwen maar daar ben ik nog niet helemaal over uit , ik ga even kijken wat ik mooie kleuren vind en dan even op een stukje hout wat ik over heb van het zagen testen etc , om te zien wat het mooiste is.

    genoeg voor nu , van de week maak ik wat foto's van de body en de rest van de onderdelen

    groet Tim

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Hey Tim,

    Klinkt allemaal erg leuk, ik ben vooral benieuwd hoe je die speedloader gaat gebruiken (zonder tuners toch?).
    Maar wat ik me afvraag: als je toch een nieuw fretboard gaat maken kun je dan niet beter de hele hals zelf maken?
    DA - doet je goed!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Hey Tim,

    Klinkt allemaal erg leuk, ik ben vooral benieuwd hoe je die speedloader gaat gebruiken (zonder tuners toch?).
    Maar wat ik me afvraag: als je toch een nieuw fretboard gaat maken kun je dan niet beter de hele hals zelf maken?
    +1

    Ik bedoel, da's allemaal leuk, hoor, nieuwe toets, maar ik weet niet of het echt minder werk is.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ik heb eenkeer een toets verwijderd van een jackson achtige hals. Wat een drama..... nooit meer.

    Zelf de hals maken is veel gemakkelijker.

    Problmen waren±

    Beschadigingen aan de hals waar de toets zat,

    opnieuw vlakken, halspen lag toen te hoog,

    opnieuw halspen kanaal fresen etc.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Wat miss makkelijker zou zijn (weet het niet hoor, nog nooit een gitaar gebouwd oid.), zou gewoon, als het fretboard rosewood is, is gewoon de dot-inlay door een grotere block/trapezoïde-inlay te vervangen. Ziet er ook goed uit. En ga je de kop van de hals gewoon laten zoals die is?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2005
    Locatie
    In een huisje van steen
    Berichten
    150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544
    Wat miss makkelijker zou zijn (weet het niet hoor, nog nooit een gitaar gebouwd oid.), zou gewoon, als het fretboard rosewood is, is gewoon de dot-inlay door een grotere block/trapezoïde-inlay te vervangen. Ziet er ook goed uit. En ga je de kop van de hals gewoon laten zoals die is?
    Het is een hals met sharktooth inlay , anders had ik het wel geweten:P haha
    Ik ga de kop nog aanpassen naar een gewoon les paul model door er een stuk aan vast te lijmen en dan opnieuw uit te zagen ,.

    gr Tim

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Foto's!!!

    Ben ook erg benieuwd naar het geluid van die SD Invader! Heb die ook nog op mijn verlanglijstje staan...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2005
    Locatie
    In een huisje van steen
    Berichten
    150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malle Eppie
    Foto's!!!

    Ben ook erg benieuwd naar het geluid van die SD Invader! Heb die ook nog op mijn verlanglijstje staan...
    Foto's komen morgen , moet even het kabeltje van de camera zoeken .

    Heb net even het fretboard verwijderd volgens de manier zoals het beschreven staat op project guitar , ging me vrij makkelijk af , steeds even verwarmen met de strijkbout en weer een stukje verder wrikken met een mes , geen problemen voor de rest.

    Morgen bandschuurmachine ophalen en de body goed schuren en de overtollige lijm weg hakken

    Fijne avond

    gr Tim

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2005
    Locatie
    In een huisje van steen
    Berichten
    150

    Standaard

    hier wat foto's



    Hier zie je de hals met de verwijderde toets



    Op deze foto kun je zien dat er een klein stukje van de toets is afgebroken bij het verwijderen maar dit maakt weinig uit het stukje wat nog aan de hals zat heb ik inmiddels er af gehaald.

    Dit is de kleur die ik heb uitgekozen om de gitaar mee te spuiten (nitrocellulose)


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2005
    Locatie
    In een huisje van steen
    Berichten
    150

    Standaard

    Zie dat ze een beetje aan de grote kant zijn , excuses

    hier nog een foto van de floyd rose en van de gitaarbody zelf ,



    Voorkant



    Achterkant



    dat was het weer , ga deze week verder met het schuren van de body en ik ga de ebben toets er van de week oplijmen , meer foto's volgen nog

    gr Tim

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top