Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2002
    Locatie
    een hele fijne kliko
    Berichten
    1.240

    Standaard

    Iedere beginner leert een paar akkoorden met bijbehorende vingerzettingen. Nu leer je alleen de open akkoorden vóór de barré's. Maar als je dan naar de vingerzetting van een open E-akkoord kijkt, verschilt die van een E-barré en dan bedoel ik niet die extra wijsvinger. Nu ken ik twee vingerzettingen voor een aantal open akkoorden en dat vind ik verwarrend. Heeft het enig nut om de open-vingerzettingen te handhaven? Je kunt toch gewoon een barré met je wijsvinger achter de kam pakken? En zo nee, waarom leert men bij die open akkoorden niet gelijk een voorbereidende barré?

    Ize

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Gewoon alle zettingen leren en oefenen wat het beste speelt.

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Als je je wijsvinger achter de kam gooit, heb je er weinig meer aan. Je zet 'm buiten spel.

    Als je je open akkoord gewoon pakt op de wijze die je wordt geleerd, heb je nog een pink over om het open akkoord desgewenst wat te kleuren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    den haag
    Berichten
    649

    Standaard

    dat wilde ik net zeggen pim

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2002
    Locatie
    rosmalen
    Berichten
    70

    Standaard

    en als je hem met je pink speelt is het makkelijker om meteen door te schuiven naar een barre accoord verder op de hals, het ligt er maar net aan in welke accorden schema's de accoorden gespeelt worden.. gewoon alles leren, je kunt nooit teveel leren

    mzzls

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    en dát wilde ik dus zeggen als aanvulling op pim maar ja. :razz:

    Met andere woorden: ik vind het geen onzin wat hierboven verteld wordt :wink:

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Open akkoorden zijn allesbehalve zinloos "omdat er al een barré-akkoord is". je hebt verschillen in toon hoogte, maar vooral in klank! open snaren (niet snaren die gebareet zijn) klinken gewoon anders dan gebarrede snaren.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    kijk naar de E. Als je een Bar E speelt, ben je gedwongen om hem vanuit A te spelen (ja ok, of vanuit C of D voor gevorderden :wink: ) en dan voeg je automatisch een hoge prime toe (tenzij je die snaar heel irritant gaat dempen)

    En verder; open snaren klinken zeker anders. Ik vind het persoonlijk mooier, maar ja, dat is een kwestie van smaak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top