Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 98
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Dat lukt met mn Shubby ook hoor, maar dat zal ook aan de dikte aan je hals liggen.
    Scheelt een hoop geld trouwens, om gewoon 1 capo altijd bij je gitaar te hebben. Als jij een stuk of 10 capo's hebt die rondslingeren, en het zijn allemaal nieuwgekochte, eerlijk verkregen shubb capo's, dan lijkt me dat een dure hobby. (talking to Shidan - dont forget tha butterfly head: )

    Investering en Pleasure voor Life

    En 20 Euro voor zo'n duurzaam en goed ding. Peanuts
    Laatst gewijzigd door shidan; 4 mei 2007 om 20:47

  2. #12

    Standaard

    Er is maar EEN capo dat is de wijsvinger!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard



    Heel goedkoop ergens op een beurs gekocht (2.5eu) en hij doet wat hij moet doen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Investering en Pleasure voor Life

    En 20 Euro voor zo'n duurzaam en goed ding. Peanuts
    10 * 20 = 200 eu wanneer je de twijfelachtige luxe wilt hebben om ook op de vensterbank van de badkamer een capo terug te kunnen vinden. En dat voor het zelfde apperaat wat heeft geprobeerd de hals van mn gitaar te wurgen
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Flipkoos maak die zin eens af en pas hem dan inhoudelijk op het topic toe. Volgens mij klopt hij dan van geen kant?
    Beter goed gemaakt dan slecht...verzonnen?...bedacht?...gemaakt?
    Laat maar, je bent klaarblijkelijk te intelligent om het te snappen.
    Ik bedoel wat maakt het nu uit of het concept gejat is.
    De dunlop doet zijn werk prima.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Beste capo's zijn voor mij

    - Shubb : nauwkeurig regelbaar - eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe je er de hals van een gitaar mee kunt beschadigen. Als je merkt dat hij te hard gaat spannen, schroef je hem toch gewoon een beetje losser alvorens volledig aan te spannen.

    - G7 : vooral geschikt als je veel van positie of gitaar verandert. (Bij de Shubb moet je dan telkens het wieltje bijdraaien). Het regelen is ook heel nauwkeurig en gebeurt gewoon door wat harder of zachter aan te drukken, waarna de capo strak op zijn plaats blijft. Nadeel : nogal zwaar en niet discreet.

    Die dingen met een veer zoals Kyser spannen dikwijls veel te hard en ontstemmen de gitaar.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris c
    Beste capo's zijn voor mij

    - Shubb : nauwkeurig regelbaar - eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe je er de hals van een gitaar mee kunt beschadigen. Als je merkt dat hij te hard gaat spannen, schroef je hem toch gewoon een beetje losser alvorens volledig aan te spannen.

    - G7 : vooral geschikt als je veel van positie of gitaar verandert. (Bij de Shubb moet je dan telkens het wieltje bijdraaien). Het regelen is ook heel nauwkeurig en gebeurt gewoon door wat harder of zachter aan te drukken, waarna de capo strak op zijn plaats blijft. Nadeel : nogal zwaar en niet discreet.

    Die dingen met een veer zoals Kyser spannen dikwijls veel te hard en ontstemmen de gitaar.
    Geef ik je helemaal gelijk in.. ik heb namelijk een G7th en een shubb. (vraag me niet waarom, want die G7th kost nog altijd 40 euro) Alleen vind ik de G7th niet geschikt als partial capo, je kan hem net niet genoeg aanspannen zo heb ik het idee.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik gebruik er meerdere. Eigenlijk voor iedere gitaar een die goed past. Voor op m`n ColeClark heb ik een Dunlop, die is van messing en heeft een stelmechanisme met een schroef achterop. Mooi slank van vorm en sterk zat. De Shubb`s heb ik op de electrische en op de andere acoustische. De diverse knijpversies van kunststof uit het verleden heb ik weggegeven.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Ik heb zoiets:

    (merk Shubb dacht ik)

    .
    Die gebruik ik ook altijd. Ik had een andere, maar de laatste 4 jaar heb ik geen andere meer gebruikt dan deze.
    Erg praktisch voor akoestische én elektrische gitaar. Slijt echt NIET. Superding!
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Deze en deze.

    Beiden zijn goed, alleen is de Dunlop iets eenvoudiger in gebruik en is de 2de vooral geschikt voor akoestische gitaar (staal/nylon). De 2de drukt bij akoestische gitaren gewoon nog iets beter af. Gebruik ze echter heel weinig tegenwoordig... Probeer het over 't algemeen wel zo:



    Cheers,

    Bart
    Life is music!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top