Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 98
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Post Welke capo's gebruiken jullie?

    Ik heb de laatste jaren vooral een capo van het merk Paige gebruikt. Helaas slijten de dingen vrij snel en zijn ze ondertussen hier niet meer te krijgen. We moeten bij gevolg op zoek naar iets anders.

    Wat gebruiken jullie?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Ik heb zoiets:

    (merk Shubb dacht ik)

    Ze zijn niet erg veilig. Wanneer je hem te strak hebt afgesteld en in de haast druk je hem toch door, kun je door de hefboomwerking teveel kracht uitoefenen met een deuk in de hals tot gevolg.
    De vorige eigenaar van mijn gitaar heeft dit gehad. Erg zonde, ik heb nu een +/- 2mm diepe 'gleuf' in de hals.

    Ik vind ze wel erg handig in gebruik dus zal deze capo gewoon blijven gebruiken, maar ik ben wel allert dat hij niet te strak staat.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  3. #3

    Standaard Shubb Shubb Shubb

    :hippie


    Alle 100 varianten wel eens geprobeerd.

    Uitkomst uiteindelijk: Shubb Shubb Shubb (tevens goeie anti-roos werking)


    Gaan een leven lang mee en onderdelen zijn vervangbaar. Persoonlijk heb ik meer dan 10 van die dingen ze slingeren altijd rond.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Een dunlop trigger.

    Kun je lekker snel mee schuiven...

    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Ik heb zoiets:

    (merk Shubb dacht ik)

    Ze zijn niet erg veilig. Wanneer je hem te strak hebt afgesteld en in de haast druk je hem toch door, kun je door de hefboomwerking teveel kracht uitoefenen met een deuk in de hals tot gevolg.
    De vorige eigenaar van mijn gitaar heeft dit gehad. Erg zonde, ik heb nu een +/- 2mm diepe 'gleuf' in de hals.

    Ik vind ze wel erg handig in gebruik dus zal deze capo gewoon blijven gebruiken, maar ik ben wel allert dat hij niet te strak staat.

    Oei ja, Als je een echte flamenco gitaar hebt met een boterzachte hals van spaans ceder geeft dit al een deuk als je er indringend naar kijkt.
    Maar een Capo dient op zijn zachste stand te worden aangebracht dit met name om ontstemming te voorkomen.

    En verder kan zo'n capo topic zeer absoluut zijn. Een shubb capo is in 99% van de gevallen de right choice. G7 is erg mooi (design en vernuftig traploos instellings mechanisme maar in de praktijk duidelijk minder)

    Dan heb je nog de Keyser mensen die hun capo graag op de kop van het instrument planten (lekker handig) ja dat is het enige voordeel. En je kunt niet alles hebben is vaak zo.

    Heeft Don Capo nog een uitgesproken mening over Capo's?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos
    Een dunlop trigger.

    Kun je lekker snel mee schuiven...




    Flipkoos dit is gewoon een gejat Keyser concept.


    P.S. Beloon nooit de naapers. Altijd de pioniers.

  7. #7

    Standaard

    Dan heb je nog de Keyser mensen die hun capo graag op de kop van het instrument planten (lekker handig) ja dat is het enige voordeel. En je kunt niet alles hebben is vaak zo.
    Dat is mijn categorie, inderdaad

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Dan heb je nog de Keyser mensen die hun capo graag op de kop van het instrument planten (lekker handig) ja dat is het enige voordeel. En je kunt niet alles hebben is vaak zo.
    Dat lukt met mn Shubby ook hoor, maar dat zal ook aan de dikte aan je hals liggen.
    Scheelt een hoop geld trouwens, om gewoon 1 capo altijd bij je gitaar te hebben. Als jij een stuk of 10 capo's hebt die rondslingeren, en het zijn allemaal nieuwgekochte, eerlijk verkregen shubb capo's, dan lijkt me dat een dure hobby. (talking to Shidan - dont forget tha butterfly head: )
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan


    Flipkoos dit is gewoon een gejat Keyser concept.


    P.S. Beloon nooit de naapers. Altijd de pioniers.

    Boeien...als het maar werkt. Beter goed gejat dan slecht....juist
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos
    Boeien...als het maar werkt. Beter goed gejat dan slecht....juist

    Flipkoos maak die zin eens af en pas hem dan inhoudelijk op het topic toe. Volgens mij klopt hij dan van geen kant?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top