Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: Marshall vraagje

  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
    Het verschil tussen een 50 en 100 watts eenkanaals Marshall JCM-800 is qua volume niet merkbaar, het gaat namelijk allebei boomontwortelend hard. De 100 watter klinkt wat voller en de 50 watts gaat wat eerder in de oversturing maar allebei hebben ze gemeen dat ze bij relatief lage volumes gewoon waardeloos klinken dus eigenlijk totaal onbruikbaar voor thuis, oefenhok of zelfs een wat kleinere gig. Verder zijn de 2X12 combo's idd niet te tillen, het is alsof er een lijk in de kast ligt zo zwaar zijn ze

    Veel beter is om een paar mooie scheurpedaaltjes in de Low input te prikken, dat is echt een onderschatte kwaliteit van de JCM-800's.

    Als je van plan bent om de 'onboard' oversturing van een Marshall te gebruiken zou ik zeker geen JCM-800 nemen maar eerder een DSL-401/201 combo, die klinken ook op lagere volumes echt top: pure Marshall toone
    Ik hoef m'n JCM800 50 watt niet boven 3 te zetten op repetitie niveau, terwijl de andere gitarist op een 120 watt Crate Blue voodoo de zijne al snel naar 6-7 neigt om mee te kunnen, om maar een idee te geven...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ratdawg
    Ik hoef m'n JCM800 50 watt niet boven 3 te zetten op repetitie niveau, terwijl de andere gitarist op een 120 watt Crate Blue voodoo de zijne al snel naar 6-7 neigt om mee te kunnen, om maar een idee te geven...
    Voicing v/h circuit.

    Naast vermogen/etc. is vooral het circuit van invloed hoe luid 'n versterker doorkomt.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Voicing v/h circuit.

    Naast vermogen/etc. is vooral het circuit van invloed hoe luid 'n versterker doorkomt.
    Of onkunde van de gitarist, of een slechte cab, of slechte plaatsing, of...

    Kijk eens of die andere gitarist wel mids heeft. Daar gaan veel (beginnende metal-) gitaristen de mist in. Weinig mids klinkt thuis misschien erg gaaf, al vind ik het zelf maar klote klinken, maar in een bandsituatie heb je als gitarist juist mids nodig om lekker door de mix te snijden.

    But, then again.. zoals Chris al zegt. De voicing van de amp maakt ook erg veel uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    De dual reverb versterker klinkt wel degelijk goed ,maar je moet de hoge tonen en de prescence op 3 zetten>dus niet klakkeloos alles op 7.

    Ze kliken wel pas goed op mastervolume 6 ,dat wel.Maar dan behoren ze tot de beste Marshalls,vind ik dan.


    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.augustus
    De dual reverb versterker klinkt wel degelijk goed ,maar je moet de hoge tonen en de prescence op 3 zetten>dus niet klakkeloos alles op 7.

    Ze kliken wel pas goed op mastervolume 6 ,dat wel.Maar dan behoren ze tot de beste Marshalls,vind ik dan.


    Er zijn wel degelijk goeie klanken uit te halen, hoor. Boostpedaalke voor het clean kanaal met gain gemax'd is ook leuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top