Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35

Discussie: Marshall vraagje

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Axelll
    Zeg ik genoeg als ik zeg dat ik uit een tranisator peavey een beter geluid krijg?
    Vind ik nog steeds wat overdreven. Ze zijn wel dankbaar materiaal om te modden + redelijk goedkoop te vinden in vergelijking met die gehypete JCM800.

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Back to *chantal*, die anti-900 praatjes kenne we zo onderhant wel (terecht hoor )
    Chantal, waar wil je de amp voor gebruiken ? Een JCM voor thuis is verre van ideaal, zeg maar ongeschikt. In een kleine oefenruimte zal het al te hard gaan eigenlijk.... ook is een 2x12 combo een zwaar tyfusding. Ik mag er bijna wekelijks één in mijn bus gooien en ik word er niet vrolijk van. Een aparte top + 2x12 cabinet is aanmerkelijk makkelijker tillen.
    Maar goed, geen idee wat je gebruiksdoel is. Tell us more....
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2007
    Locatie
    Schagen
    Berichten
    22

    Standaard

    Hier even wat meer info: Hij is voornamelijk bedoeld om mee op te treden en eventueel (indien mogelijk)voor het oefenen. Voor het oefenen is het niet echt noodzakelijk, omdat er altijd een versterker aanwezig is. De muziek die ik speel is top 100 rock. (Lenny kravitz, U2, Zz top, Muse, keane, Anouk, Alanis, Alannah Myles, Pearl jam etc.) De gitaar waar ik op speel is een Fender Deluxe plus stratocaster....

    Komt een buizen versterker beter tot zijn recht, als je het volume meer open zet?

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *chantal*
    Hier even wat meer info: Hij is voornamelijk bedoeld om mee op te treden en eventueel (indien mogelijk)voor het oefenen. Voor het oefenen is het niet echt noodzakelijk, omdat er altijd een versterker aanwezig is. De muziek die ik speel is top 100 rock. (Lenny kravitz, U2, Zz top, Muse, keane, Anouk, Alanis, Alannah Myles, Pearl jam etc.) De gitaar waar ik op speel is een Fender Deluxe plus stratocaster....

    Komt een buizen versterker beter tot zijn recht, als je het volume meer open zet?
    Zeer zeker!!
    Controlling your minds, smashing your dreams.

  5. #25

    Standaard

    Die laatste vraag is met "ja" te beantwoorden. Maar een goede buizenversterker niet te hard is nog altijd beter dan een crappy versterker hard.

    Ik speel eigenlijk dezelfde muziek als jij. Of iig voor een groot deel. En vind mijn DSL daar perfect voor. Maar ga gewoon lekker eens naar een grote winkel en test wat verschillende amps uit. Staar je ook niet alleen blind op Marshall maar test ook andere dingen in je prijsklasse.

  6. #26
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2007
    Locatie
    Schagen
    Berichten
    22

    Standaard

    mmmm dan kan ik dus beter naar een 50 watt versterker gaan kijken i.p.v. een 100 watt. Ik ga zeker ook eerst nog even het een en ander uitproberen. Je hebt ook zoveel soorten versterkers.....

  7. #27

    Standaard

    Wss kan je zelfs met minder nog wel af. 50 watt is prima hoor daar niet van, maar ik zou geen versterkers laten staan omdat je denkt dat ze niet genoeg watt hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan peavey classic 30, of een andere kleine buizenbak. Tenzij jullie een drummer hebben die als gek loopt te beuken, kan hier prima mee optreden, zeker als je uitversterkt wordt.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    Het verschil tussen een 50 en 100 watts eenkanaals Marshall JCM-800 is qua volume niet merkbaar, het gaat namelijk allebei boomontwortelend hard. De 100 watter klinkt wat voller en de 50 watts gaat wat eerder in de oversturing maar allebei hebben ze gemeen dat ze bij relatief lage volumes gewoon waardeloos klinken dus eigenlijk totaal onbruikbaar voor thuis, oefenhok of zelfs een wat kleinere gig. Verder zijn de 2X12 combo's idd niet te tillen, het is alsof er een lijk in de kast ligt zo zwaar zijn ze

    Veel beter is om een paar mooie scheurpedaaltjes in de Low input te prikken, dat is echt een onderschatte kwaliteit van de JCM-800's.

    Als je van plan bent om de 'onboard' oversturing van een Marshall te gebruiken zou ik zeker geen JCM-800 nemen maar eerder een DSL-401/201 combo, die klinken ook op lagere volumes echt top: pure Marshall toone

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
    Het verschil tussen een 50 en 100 watts eenkanaals Marshall JCM-800 is qua volume niet merkbaar, het gaat namelijk allebei boomontwortelend hard. De 100 watter klinkt wat voller en de 50 watts gaat wat eerder in de oversturing maar allebei hebben ze gemeen dat ze bij relatief lage volumes gewoon waardeloos klinken dus eigenlijk totaal onbruikbaar voor thuis, oefenhok of zelfs een wat kleinere gig. Verder zijn de 2X12 combo's idd niet te tillen, het is alsof er een lijk in de kast ligt zo zwaar zijn ze

    Veel beter is om een paar mooie scheurpedaaltjes in de Low input te prikken, dat is echt een onderschatte kwaliteit van de JCM-800's.

    Als je van plan bent om de 'onboard' oversturing van een Marshall te gebruiken zou ik zeker geen JCM-800 nemen maar eerder een DSL-401/201 combo, die klinken ook op lagere volumes echt top: pure Marshall toone
    \

    Komkom ik weet niet wat voor schoenendoos jij een kleine gig noemt maar voor een optreden/oefenhok is het volume van een 50 Watt marshall top goed te doen hoor.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pickslide
    \

    Komkom ik weet niet wat voor schoenendoos jij een kleine gig noemt maar voor een optreden/oefenhok is het volume van een 50 Watt marshall top goed te doen hoor.
    alles kan uiteraard, ik heb alleen gereageerd in de context van de topicstartster en dan lijkt het me geen goed plan om een eenkanaals Marshall te nemen dat is echt totaal andere koek dan de splitchannels.

    ik heb bands gezien die gewoon JCM-800 2204/03 fullstack in een oefenhok staan te blazen, als dat je 'ding' is dan is het ok natuurlijk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top