Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: Marshall vraagje

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2007
    Locatie
    Schagen
    Berichten
    22

    Standaard Marshall vraagje

    Wat vinden jullie van een Marshall combo jcm 900 higain dualreverb
    100 watt met 2 x 12 inch speakers?
    Ik ben namelijk opzoek naar een (stereo) Marshall versterker, die niet te groot is, maar wel een goede sound heeft. Ik speel voornamelijk top 100 rock muziek, maar een tikkie metal-achtig mag hij ook wel klinken.

    En weten jullie misschien wat het verschil tussen de jcm 900 en de jcm 800 is? Ik heb vernomen dat de jcm 800 iets vetter klinkt dan de jcm 900, maar verder weet ik daar niet zoveel van.

    Hebben jullie eventueel nog suggesties?

    Gr. Chantal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2001
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    1.581

    Standaard

    Hé Chantal, ik heb zo'n versterker gehad, de 50 watt half-stack versie met 4x12 speakerkast. Vond het een fijne versterker destijds maar nu ik een echt ouwe buizenbak heb weet ik wel wat ik gemist heb. De JCM900 HiGain DualReverbs blazen niet echt. Een 100 watt combo misschien wel maar die van mij in ieder geval niet. Geluid was best iel en wat schel, weinig body. Een JCM800 heb ik ook gehad, maar dat lag me helemaal niet. Veel te modderig, wollig en doffig. Maar misschien had ik die even na moeten laten kijken wat betreft buizen. Ook zijn er verschillende versies van de JCM800 met verschillende klankbeelden. Bij de JCM900's is er wat minder keus, de SL-X is het summum uit die serie geloof ik. En combo's klinken altijd weer anders dan stacks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Voor 'n stereo Marshall buizenversterker zou je op zoek kunnen gaan naar de diverse (19") eindversterkers, 2x20, 50 of 100 Watt naar mijn weten.

    Van zowel de JCM800s als de JCM900s heb je meerdere modellen gehad.

    JCM800

    4 inputs: plexi-achtig
    2 inputs: mastervolume model, klassieke jaren 80 crunch
    2 kanaals: wat minder gain dan de 2 kanaals JCM900s, met reverb

    JCM900

    2 kanaals: moderner, meer gain dan de 2 kanaals JCM800s
    1 kanaals: soort opgevoerde JCM800 mastervolume model

    Ik hoop dat dit 'n beetje helpt.

    Voor veelzijdig top 40 gebruik kun je misschien ook naar diverse moderne 2 kanaals buizenversterkers kijken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Een JCM 900 vindt ik persoonlijk niet best klinken, heeft wel meer gain dan een JCM800 die warmer klinkt. Wat betreft de combo's weet ik dat in de vroegere 800's andere speakers zaten, die ook beter klinken.
    Suggestie is een TSL of DSL Marshall, T=triple en D=duo kanaals.
    Ook daar zitten verschillen tussen, maar klinkt veel beter i.m.o. dan een JCM900.
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *chantal*
    Wat vinden jullie van een Marshall combo jcm 900 higain dualreverb
    100 watt met 2 x 12 inch speakers?
    Ik ben namelijk opzoek naar een (stereo) Marshall versterker, die niet te groot is, maar wel een goede sound heeft. Ik speel voornamelijk top 100 rock muziek, maar een tikkie metal-achtig mag hij ook wel klinken.

    En weten jullie misschien wat het verschil tussen de jcm 900 en de jcm 800 is? Ik heb vernomen dat de jcm 800 iets vetter klinkt dan de jcm 900, maar verder weet ik daar niet zoveel van.

    Hebben jullie eventueel nog suggesties?

    Gr. Chantal
    Ik denk dat je wel redelijk goed zit met een JCM 900 combo of top. Een JCM 800 is idd iets "vetter" qua geluid. Maarja het is maar net hoe je het noemt. Wat jij vetter noemt (en ik ook, ben zelf namelijk een 800 fan )kan je ook modderig noemen, zoals de vorige poster. Ik noem JCM 900 vaak wat iel maar je zou ook kunnen zeggen dat de versterker "iets beter articuleert" (als in tegenstelling tot modderig).
    De JCM 900 heeft iets meer gain, daarentegen "draagt" een JCM 800 weer wat beter, wat wel lekker is in de oefenruimte of bij een optreden. Metal kan in principe op beide versterkers prima, al vinden mensen tegenwoordig high gain fijn voor metal. Als jij dat ook vind past de JCM 900 wss beter bij je. Voor rock vind ik persoonlijk de 800 veruit de beste.

  6. #6

    Standaard

    Denk dat een 900 het op lagere geluidsniveaus iets beter doet. Verder vind ik die dual reverb echt een dramading.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik heb ook een JCM900 higain dual reverb, en vind het helemaal niks, clean is nog wel oke, maar de scheur is een dun en iel, is ook niet volledig buizen maar half buizen en half opamps of transistors oid. Bij mij gaat de hele boel eruit behalve de trafo en komt er een nieuwe versterker in.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2007
    Locatie
    Schagen
    Berichten
    22

    Standaard

    Als ik het zo lees denk ik dat de jcm 800 toch beter bij mij past, aangezien ik niet van een (te) iel geluid houd. Ik ga maar eens even kijken of ik in ons muziekcentrum wat kan testen

    Bedankt voor jullie reacties!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
    Denk dat een 900 het op lagere geluidsniveaus iets beter doet. Verder vind ik die dual reverb echt een dramading.
    Nope....

    Op lage niveau's hoor je alleen maar de diodes scheuren, en hij heeft echt wat buisvervorming nodig.

    En met een goede gitaar is er niets mis met een dual reverb, maar je moet het idd wel heel hard zetten.
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *chantal*
    Als ik het zo lees denk ik dat de jcm 800 toch beter bij mij past, aangezien ik niet van een (te) iel geluid houd. Ik ga maar eens even kijken of ik in ons muziekcentrum wat kan testen

    Bedankt voor jullie reacties!!
    Check dan ook zeker de Marshall DSL 401.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top