Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Picker <> [bOSCH rACING] <> [cAPS_rOCK.mp3] <>

    Aloha,

    I recorded a new rock tune including me on (guitar and) bass!

    cAPS_rOCK.mp3

    Guitar - Bosch (Charvel San Dimas IV, Line 6 Pod XT)
    Bass - Bosch (Peavey Grind 5, Roland Cube)
    Drums - Conti (DFH Premium)
    App - SONAR 4 Producer Edition
    Phi - Friedrich Nietzsche (‘Vom Nutzen und Nachtheil der Historie für das Leben’)



    Regardz,

    ~bOSCH~

    Visit: Bosch Racing
    Elke beperking is een verrijking.

  2. #2

    Standaard

    Jezus man.....dit is weer 'racing' a la Bosch......wat een giga fantasie heb je toch...ik vind het heel gaaf hoe je iedere keer weer je thema's bedenkt. Je sound is ook lekker....die Pod is toch wel een uitkomst gebleken he?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Vet!! Ik heb ook de clips geluisterd die je de laatste tijd gepost had, daar zaten ook weer vette tracks tussen. Bij sommige tracks had het thema hier en daar wat duidelijker naar voren mogen komen. Verder waren ze top!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Lekker gitaarwerk! Het schreeuwerige van de caps lock komt ook lkr naar voren :P cool gedaan!

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Je hebt een herkenbare sound en stijl, maar op sommige punten raak ik je fusion een beetje kwijt. technisch is het natuurlijk gewoon erg goed gespeeld.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind dit technisch echt geniaal, je manier van spelen enzo is echt goed uitgewerkt! Maar wat ik me nu afvraag.. Maak je ook nog ander soort muziek of kan je hier zelf de hele dag naar luisteren? Je gebruikt veel dissonante akkoordjes en noten reeksen dat is niet echt in het gehoor liggend zeg maar wel cool maar voel je der zelf wat bij of vind je het meer interessant wat je speelt? Ik vind het heel erg interessant en super cool om eens iets anders te doen en veel te experimenteren maar IK krijg er geen beslist geen rillingen van. Waar gaat muziek bij jouw om en hoe kijk je tegen muziek aan? Ik wil je niet iets wijs maken ofzo ik ben gewoon erg benieuwd hoe je op deze stijl gekomen bent

  7. #7

    Standaard

    tja, de ene vind het cool, de ander bagger lelijk. in mijn geval dat laatste...

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    32

    Standaard

    en in mijn geval het eerste. Het zou misschien nog gaver worden met toetsen erbij? Ga zo door

    wat er ook gebeurt altijd blijven ragguh

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    @ G-J; Bedankt! Ja, die Pod heerst. Ik begreep dat ook Jan Akkerman roept dat hij alles met de Pod opneemt (H)! Schijnt iets van op TV te zijn geweest.

    @ Roy; Thanx! Je kritiek v.w.b. de thema's neem ik ter harte. Punt is dat op het moment dat ik iets heb bedacht, ik het gelijk wil opnemen. Maar zelden vindt er een soort rijpingsproces plaats door ideeen wat langer te laten liggen. Voordeel is dat alles dan puur/primair klinkt. Nadeel is dat (achteraf bezien) bepaalde thma's eigenlijk nog veel mooier uitgewerkt hadden kunnen worden. Bij One_Icon_At_A_Time.mp3 is wel sprake van een soort rijping.

    @ savale; haha ja bedankt, dat was inderdaad ook mijn idee bij caps lock

    @ meul; thanx, ik moet erkennen dat sommige (atonale) stukken inderdaad wat over the top zijn. Ik denk dat als ik de timing nog iets bij zou kunnen schaven, het beter verteerbaar wordt.

    @ WICKED; bedankt, dit is de enige muziek die ik maak. Luisteren doe ik naar van alles (Lamb of God, Disturbed, Eric Satie, Tribbal Tech, Lane, Tiesto en alles uit de 70'/80's en 90's). Eerlijk gezegd, kan ik erg goed naar mijn eigen nrs luisteren. In de afgelopen paar jaren heb ik er 105 opgenomen. Ik werd moe van in één toonsoort spelen en heb een paar jaar geleden besloten mij in het blue note gebeuren te verdiepen en nu sla ik een beetje door, maar dat is gezond denk ik . Mij gaat het om FUN. Dat is in beginsel het enige dat telt. Maar goed, aanvullend geldt de eigen stijl en ideeen. Ik heb nooit covers gespeeld (dat heeft op sommige punten in de weg gestaan aan mijn ontwikkeling, maar op andere punten eraan bijgedragen dat ik duidelijker ben te onderscheiden van het gros dan de meeste). Soms is er niet alleen de FUN-factor maar ook het hogere muzikale doel. Luister maar eens naar Triple_Headstock_Jam.mp3 en dan bij 2:40. Dat is het mooiste dat ik ooit heb opgenomen en is ZWAAR muzikaal, (ik zing met de gitaar mee!). Wat ik verder wil bereiken, is meer zingende tonen te krijgen zoals Farhill die speelt in deze track. Ik zal eens denken om wat oud spul chronologisch online te zetten; is best grappig om te horen hoe ik anders ben gaan spelen

    @ ExRxIxC; alles wat uitgesproken is, heeft duidelijke voor- en tegenstanders

    @ potjemetal; vroeger gebruikte ik wel toetsen. Ik zal eens een keer wat posten. Verder heb ik nog een mooie backing gemaakt van Lamb of God samples. Wat voor jou? Thanx iig.
    Elke beperking is een verrijking.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    517

    Standaard

    haha dude jezus die muziek van jou schopt ook echt major kont zeg. 't wordt steeds gekker en natuurlijker klinkend, vgl met wat je bv jaren terug hier postte (wat ook al net zo leip was eigenlijk )). Ik 'hoorde' net een dingetje, en bedacht me toen dat het bv ook wel geinig zou zijn dat je (ik neem aan dat je hier de bas en drums als eerst hebt opgenomen en toen dr lekker overheen hebt gespeeld), bv zo'n loopje beginnend op 2.29, de bas (en misschien de drums ook es) af en toe mee laat gaan met de gitaar. Of bij bepaalde delen van themaatjes. Maar 'k zat iig hard te genieten weer En 't is idd ook een super herkenbare stijl die jij alleen hebt! Erg stoer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top