Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Les Paul BFG

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard Les Paul BFG

    De onafgewerkte Les Paul.

    Zie ook:
    http://www.gibson.com/Products/Gibso...%20Paul%20BFG/

    Mij lijkt deze Les Paul wel wat, voornamelijk ook door de P90 als hals element en een burstbucker III bij de brug. En dat onafgewerkte heeft ook wel wat, je hoeft niet bang te zijn voor een krasje. Past wel bij me

    Ik zelf heb 'm nog niet geprobeerd. De muziekstijl die ik speel is voornamelijk rock en af en toe metal. Voor een Les Paul vind ik de prijs erg netjes, namelijk 1100 euro. En de gitaar kreeg in de Gitarist van april een goede recensie.

    Ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met deze gitaar...tja wat is jullie mening.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    vlekken van je vingers zie je er heel erg snel op, dat is de enige ervaring die ik heb.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Die knoppen hadden ze gewoon zwart moeten maken naar mijn mening, dat was wat meer basic geweest.
    Orpheo heeft er een gekocht kort geleden, die zal nog wel reageren neem ik aan. Is ook een thread over.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard

    Hmmm ik had eerst de search al geprobeerd met alleen "BFG" maar kreeg er niks uit....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard

    search werkt gewoon niet...in iedergeval bedankt...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Sorry - niets gevonden. Probeer het nogmaals met andere termen.

    De volgende woorden zijn of te gewoon, te lang, of te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoek-opdracht : BFG

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Hoi...

    Ik heb kortgeleden een flink aantal Les Pauls geprobeert. Allereerst vind ik de BFG veel te duur als je kijkt wat je ervoor krijgt. Ik bedoel, geen ringen om de elementen... trussrod cover ontbreekt... Afdekplaatjes aan de achterkant soms ook... En t ding is gewoon lelijk. Maar da's allemaal smaak natuurlijk.
    Qua klank kan ik je vertellen dat er niks mis mee is. Klinkt als een echte LP, maar dan iets feller. Die P90 vond ik niet geweldig, maar da's ook gewoon niet mijn ding.
    Het principe dat je niet bang wil zijn om een krasje te maken op je gitaar ken ik wel. Dat heb ik ook. Daar komt nog eens bij dat ik sowieso niet hou van de meeste helemaal dichtgelakte gitaren. Ik ben uiteindelijk voor een faded gegaan. Een krasje meer of minder maakt niks uit, klinkt heerlijk (tweemaal burstbucker 3) en is natuurlijk tien keer mooier dan de BFG. Er zitten hele mooie topjes tussen.

    Maar doe wat je zelf t beste lijkt. Ze klinken erg goed in elk geval. En JUIST voor stevige rock en metal. Die paar extra centen voor het vervangen van je volume en tone knopjes, je trussrod cover en afdekplaatjes moet je dan maar voor lief nemen.

    Groeten Roy.
    Laatst gewijzigd door DeiDRagonas; 30 april 2007 om 23:17

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2001
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    1.581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Showbizz
    search werkt gewoon niet...in iedergeval bedankt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    Sorry - niets gevonden. Probeer het nogmaals met andere termen.

    De volgende woorden zijn of te gewoon, te lang, of te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoek-opdracht : BFG
    Dan google je even op "les paul bfg" site:gitaarnet.nl -"zoek resultaten"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
    Hoi...

    Ik heb kortgeleden een flink aantal Les Pauls geprobeert. Allereerst vind ik de BFG veel te duur als je kijkt wat je ervoor krijgt. Ik bedoel, geen ringen om de elementen... trussrod cover ontbreekt... Afdekplaatjes aan de achterkant soms ook... .
    die stukjes plastic kosten je 15 euro extra. om nu n gitaar af te schrijven vanwege wat plastic vind ik wat onzinnig. mee eens, de p90 is, als het je smaak niet is, niet super. maar het is en blijft smaak, wat die p90 betreft. wat dat plastic betreft, das zo opgelost.

    de gitaar is bedoeld als een ongelooflijk veelzijdige axe, en ook als basis voor het modgedrag van de gitarist. en als je dat in je achterhoofd houd, vind ik het een zeer geslaagd ontwerp. ik ben zeer blij met mijn BFG. hij is niet super afgewerkt (inderdaad, die cover, ringen, etc etc) maar hij was wel perfect om te modden, en dat heb ik dus gedaan ook.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top