Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Dimarzio gitaarband

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Heej, ik wou ff vragen wat die dimarzio gitaarband nou precies inhoud. Heb hij nou een speciaal systeem dat je band er nooit meer afvalt ofzow? Moet je dan je gewone haken er afschroeven en die band er inschroeven? of niet? HOe duur is hij?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Je bedoelt het clip-on systeem.Je draait dan de oude gitaarbandknoppen van je gitaar en je draait er 2 schroeven in waaraan meteen een gedeelte van de band aan vast zit. Die zijn beide +/- 10cm. Daaraan zit zo'n plastic clip-on systeem en daaraan clip je de grote band. Voordeel is dat ie (mits ie goed in de clip zit) nooit kan loslaten. Dus met onstuimig springen op het podium kan ie niet vallen. Straplocks is ook zo'n soort systeem, maar vind ik nie zo stevig.Maar je hebt wel altijd twee stukjes band vast aan je gitaar, moet je van houden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    En het systeem is van plastic, wat bij straplocks niet het geval is. het voordeel van straplocks is ook dat je in principe maar 1 gitaarband nodig hebt. Met 1 setje straplocks kun je 2 gitaren prepareren, omdat je gewoon de standaard gitaarband knop kunt gebruiken voor je band voor de knop die achter je brug vastzit (daar schiet je gitaar toch nooit uit de band).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Je moet er van houden, t'is net wat je het makkelijkst vind. Ik heb nu al 2 straplock uitgeruste gitaren gezien, die gammel zijn of niet erg goed meer werken doordat dat veertje of pal niet meer goed werkt. En gaat ook nog roesten op den duur.

  5. #5

    Standaard

    ja ik vind dat systeem ook niet veel.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb nu al 2 straplock uitgeruste gitaren gezien, die gammel zijn of niet erg goed meer werken doordat dat veertje of pal niet meer goed werkt. En gaat ook nog roesten op den duur.
    jah. dat kan wel zo zijn, maar liever dat als een gitaar van 5000 piek op de vloer.. en als ze niet goed meer werken koop je toch gewoon weer een setje straplocks. zo duur zijn die dingen echt niet hoor.. en ze beschermen wel je gitaar.. en je hebt inderdaad geen wazige plastic 'touwtjes' aan je gitaar.

  7. #7

    Standaard

    ja dat zal het wel zijn ik vind het niet zo erg als 1 gitaar van 5000 piek op de grond valt meestal een krasje who cares.



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-11-23 12:06 ]</font>

  8. #8

    Standaard

    Goedkope straplocks = Rubbertje van Grolsch beugelflesjes... :grin:

    Werkt goed....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Heb'k wel eens gezien ja. Moet je wel elke keer dat ding erop prutsen.
    En een gitaar van 5000,- valt heus weleens op de grond. Het gebeurt meestal als ie van de standaard af wordt gelopen of dat je aan het martelen bent om die band erom te doen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb nog nooit problemen gehad met straplocks, kwestie van onderhoud.

    Wat ik weleens zie gebeuren is dat de schroef (ook bij gewone bevestiging) los gaat zitten. Geheel onverwachts ligt je gitaar op de grond,net op het moment dat je je armen in de lucht heb gestoken, in het beste geval een krasje maar de schade kan ook wat serieuzer zijn. Toch geen te verwaarlozen risico.

    De oplossing is gewoon wat componenten lijm in het schroefgaatje proppen, nooit meer last van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top