Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Oops?!

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    33

    Standaard Oops?!

    ik ben niet heel slim geweest.. en moet jullie daarom iets op biechte in de hoop dat iemand mij iets meer duidelijk heid kan geven.. ik heb nu dus een jaar een stuk slaghout.. ( ik kan het merk wel noemen maar het is zo cheap dat niemand het dan kent) en ik was vandaag op het geweldige idee gekomen om de hals te stellen.. en nu heb ik een lichtelijke fretbuzz.. maar voor ik verder ga mijn bas hals verkloten zouw ik weten hoe te controleren of de pin in me hals ( hoe heet dat kreng ook al weer?) nog wel heel is want hij maakt een tikkent geluid.. ( ja.. ik heb halve slagen gemaakt, en ja de buzz zit er nog steeds) ik heb de buzz die op de open A snaar zit.. verholpen met een stukje woll van me ernieball snaren in de kam te doen ( vraag niet why the fuck er snaren op me bass zitten die 1/3 van de aan koop prijs van de bas zitten).. opzich is het allemaal niet heel erg als er wat kappot is.. want ik was van plan toch wel een nieuwe te kopen en die helemaal met rust te laten... maar ik zouw het leuk vinden als ik deze nog redelijk bespeelbaar hield/kreeg. om een lang verhaal kort te maken: wie kan mij vertellen hoe ik controlleren kan of de halspin nog heel is?

    of moet dit in zelfbouw?
    ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    hoe tikt hij? tijdens het aandraaien? alsof ie een beetje kraakt? Dat is , volgens mij, normaal of iedergeval niet erg ofzo
    als je hem redelijk recht kunt krijgen, zal de halspen functioneren, als je merkt dat over een week hij heel krom staat opeens, zou k toch denken dat er iets mis is

    Trouwens, het kan een dag duren voordat de kromming te merken is, hout moet even meewerken.

    Je kunt ook een röntgenfoto maken zie je ook hij heel is, en als je voorzichtig klein stukje draait aan de trussrod en hij geeft helemaal geen weerstand, zal er ook wel iets mis zijn.

    Zolang het geen probleem vormt, zal het wel snor zitten :P
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    je wilt juist geen weerstand hebben op je trussrod, of in elk geval zo min mogenlijk... dan gaat het juist goed

    sja en tikkende geluiden heb ik ook wel is gehoord bij wat goedkope bassjes, ik zou zeggen als de hals ngo steeds mee beweegt met de trussrod, dan is ie niet kapot? schijnt ook zo te zijn dat als je op de hals klopt, dan moet je kunnen horen of ie gebroken is... geen idee of et zo is!

    verder moet je eigenlijk niet meer dan een kwart of een achtste draaien per keer... zoiets kost tijd, bij de ene bass sneller als bij de andere, ik had een G&L die al meebewoog terwijl ik nog met de imbus aant draaien was... en een andere bass waarbij ik de dag erna verbaasd stond te kijken dat alles rammelde...
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    33

    Standaard

    nouwjah ik zie wel.. zo'n ramp is het nu ook weer niet..
    ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top