Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Ik was zelf in Franeker. Voor mij was het de eerste keer dat ik een optreden gezien heb van TE. Hoe het een paar jaar geleden was weet ik niet, maar ik heb mij niet geergerd aan het geluidsvolume iig.

    edit: net zoals pais trouwens aangeeft vond ik het voorprogramma ook wat aan de lange kant.

  2. #12

    Standaard

    Begrijp inmiddels dat er ook in Raalte al klachten waren binnengekomen over het hoge geluidsniveau bij Tommy. Het schijnt dat de organisatie nog - via geluidsman Neil - geprobeerd heeft om het volume omlaag te krijgen, maar dat zelfs die niet bij machte was om er iets aan te doen, omdat Tommy zelf bepaalt welk volume het beste is voor zijn performance.

    Maar kennelijk is dus niet iedereen het daar over eens... Jammer!

    Voor iedereen die geen problemen had met het hoge volume is de volgende link wellicht interessant. Heb die test net gedaan en mijn oren zijn gelukkig nog in topvorm.

    http://www.hoortest.nl/hoortest.html
    Laatst gewijzigd door Picker; 26 april 2007 om 16:04

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald
    Chad Wackerman zei in een interview dat het bij gitaarsolos van Zappa tijdens de tour uit 88 erop leek dat het drumpodium de lucht in ging vanwege het enorme volume. De gitaarversterkers van Zappa stonden daaronder...

    Veel van wat Zappa op elektrische gitaar deed zal je op te zacht volume echt niet lukken. Dat geldt voor de stukken met sustain en feedback, maar ook bv. voor zijn bagpipe tap technieken waarbij hij tonen met het plectrum fret. Daar blijft als je zacht en zonder compressie speelt nl. niets van over.
    Harald, ik heb altijd het idee gehad als ik Zappa aanschouw daar op die pier in New-York wat was het 1980 of zo. Dat ik het volkomen onder controle heb achter de knopen van mijn remote control zittend.

    Twee specifieke dingen over chad Wackerman. Iedereen kent de jampotglazen van Chad. Het is onmogelijk dat hij visueel kon waarnemen of dat echt de versterkers van Frank waren.
    De oren van Chad zijn grosso modo tweemaal groter dan normaal. Zijn geluidsbeleving dient daarom altijd met een korreltje zout te worden genomen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan
    Harald, ik heb altijd het idee gehad als ik Zappa aanschouw daar op die pier in New-York wat was het 1980 of zo. Dat ik het volkomen onder controle heb achter de knopen van mijn remote control zittend.

    Twee specifieke dingen over chad Wackerman. Iedereen kent de jampotglazen van Chad. Het is onmogelijk dat hij visueel kon waarnemen of dat echt de versterkers van Frank waren.
    De oren van Chad zijn grosso modo tweemaal groter dan normaal. Zijn geluidsbeleving dient daarom altijd met een korreltje zout te worden genomen.
    Shidan, draagt/droeg Chad Wackerman een bril? Ik heb hem nog nooit met een bril gezien. Ik denk dat ik jouw realiteitsbeleving eerder met een korreltje zout neem.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Ik denk dat ik jouw realiteitsbeleving eerder met een korreltje zout neem.


    Dat snap ik.

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    25 maart 2007
    Locatie
    Huissen
    Berichten
    99

    Standaard

    Het volume in Raalte zondagmiddag was prima. Bij Tommy ook niet hoger dan bij de artiesten ervoor.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Shidan, draagt/droeg Chad Wackerman een bril? Ik heb hem nog nooit met een bril gezien. Ik denk dat ik jouw realiteitsbeleving eerder met een korreltje zout neem.


    Lieve Peter HEIJNEN,

    Dit is nou al de tweede keer dat ik je betrap op luiheid en foute conclussie's gedeponneerd in stelligheid.

    Chad Weckermann heeft in zijn begin jaren bij Zappa een bril gedragen waar Lee Towers jaloers op zou zijn. Ik denk dat hij in '86 is overgestapt op lenzen.
    Als je goed kijkt naar foto's vanaf die tijd zie je ze werkelijk op zijn netvlies branden (zeer grote oogopslag bij foto's en minimaal 8+)
    De kans is zelfs groot dat een van de meest accurate drummers zonder visuele correctie zijn geliefde hi-hat mist.

    Ik had graag in de toekomst gezien dat het (t)huiswerk wat zorgvuldiger wordt gedaan.
    Zet hem op!

  8. #18

    Standaard musici met handicap (gitaristen rariteiten kabinet)



    In de handicap vaststelling voor gitaristen komen we al een stuk verder.

    Tommy is that deff (dumb and blind kid) Who?

    Chad en niet Chet is visueel gehandicapt.

    Zappa is DOOD zag ik net op T.V.

    Django miste er 3

    Laatst gewijzigd door shidan; 29 april 2007 om 21:33

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shidan


    Lieve Peter HEIJNEN,

    Dit is nou al de tweede keer dat ik je betrap op luiheid en foute conclussie's gedeponneerd in stelligheid.
    Hey shidan, zullen we dan maar afspreken dat we vanaf nu allebei niet zomaar meer wilde conclusies zullen trekken? Dan kan dit topic vanaf nu mooi weer verder gaan over de geluidsoverlast bij de tour van TE.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top