Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 110
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    302

    Standaard Testverslag! welke zouden jullie kiezen?

    Vandaag met een budget van 2500 euro op stap geweest in den haag en allerlei gitaren getest. hier een verslag daarvan en uiteindelijke sta ik nu voor een lastige keuze..

    ik was op zoek naar een gitaar met ;
    Veel sustain, redelijk dikke hals, zowel clean als scheur een goed geluid en rock 'n' roll looks
    deze gitaren heb ik bespeeld

    Gibson SG-3
    Gibson SG Standard
    Gibson LP Standard Antique
    Gibson LP Standard '91
    Gibson LP Classic
    Gibson LP 40th Anniversary
    Gibson LP Custom
    Duesenberg Starplayer TV Ron Wood

    over een Koch powertone stack, en die nieuwe Marshall combo, weet de naam ff niet meer.

    De SG-3 viel snel af wegens zijn slechte bespeelbaarheid door de 3 elementen, slechte afwerking, en geen geweldig geluid.

    De SG standard daarentegen, speelde super, en klonk ook zo ! snijdend rock geluid, puur angus, maar clean wat minder helaas.

    De LP Antique beviel echt uitstekend, prachtige relic achtige looks, zonder dat ze de gitaar kapot & slecht bespeelbaar hebben gemaakt hehe. mooi kleine scheurtjes in de lak. erg lichte gitaar, speelde geweldig, klonk nog beter. clean mooi en warm, distortion vol maar toch scheurend. sustain eindeloos !

    De LP standard '91 speelde en klonk iets minder dan de antique, hoewel alsnog erg goed. mooi ook. maar word het dus niet..

    De Classic, ja stuk minder mijn ding. prima gitaar verder. wat meer high gain georienteerd heb ik het idee.

    De 40th anniversary was fantastisch. schitterende gitaar, en een ebben toets! net als de customs. P100 elementen die heerlijk rockten maar nóg beter clean klonken. niet echt superhigh gain verder dus. maar goed.

    Van de twee customs die binnen mijn budget lagen, viel de Black Beauty gelijk af door de slechte staat waarin hij verkeerde. eeuwen oude snaren, topkam te ver ingevijld, dus supererge fretbuzz, dat soort dingen. misschien een topding als je m eerst even opknapt maar daar had ik geen zin in. de andere beviel een stuk beter, alleen de sunburst-gouden hardware combinatie vond ik iets minder. ook clean stond de gitaar niet zn mannetje. maar ach, wel de ultieme rock gitaar.

    Als laatste de Duesenberg ronnie wood. Wow! wat een mooi ding. heeerlijke klank ook, de p90 was briljant clean, en de middenstand zomogelijk nog beter. ook rocken deed deze gitaar supergoed. prima trem. alleen niet genoeg sustain, en een errg stroeve hals.

    Twee gitaren bleven over, de standard antique, en de 40th anniversary.





    Graag hoor ik jullie ervaringen met deze gitaren, en ook welke jullie zouden kiezen en waarom !! bijvoorbaat dank,
    Wieger
    Laatst gewijzigd door Balthazar; 24 april 2007 om 20:05

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2005
    Locatie
    Below sealevel
    Berichten
    1.079

    Standaard

    The Black One!
    Voodoo Lab Tremolo te koop

    Interesse stuur een pm-tje

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou ook voor the black one gaan en wel hierom:
    er kunnen als je het ooit zou willen makkelijk P90's in
    en natuurlijk, ebben rulez!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    ik kan je niet helpen, maar je kunt volgens mij niet fout kiezen!
    Wàt een beauties!

  5. #5

    Standaard

    Die Antique is natuurlijk veel mooier, maar als ik een LP zou kopen moet ie toch echt een Ebony board hebben.
    Ten eerste om de toon van de mahogany te compenseren, extra sustain, en het speelt fijner natuurlijk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2007
    Locatie
    op het platteland in grunn!
    Berichten
    558

    Standaard

    Ook de zwarte.
    epiphone lp std. korea--->squire relic strat --->stagg western--->marshall mg30 dfx.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
    Die Antique is natuurlijk veel mooier, maar als ik een LP zou kopen moet ie toch echt een Ebony board hebben.
    Ten eerste om de toon van de mahogany te compenseren, extra sustain, en het speelt fijner natuurlijk
    Ach kom, je doet alsof het een WERELD van verschil is... Het is amper merkbaar. Merkbaar, maar je moet er toch wel al echt op gaan letten.
    on topic: ik zou die Antique relic nemen.
    - Omdat ie 1000000000 keer mooier is als die black
    - P100's ruisen/brommen nogal hard, en het clean van PAF elementen is toch ook om van te kwijlen
    - mooiste Antique die ik tot nu toe gezien heb
    - 40 ani is overpriced
    Laatst gewijzigd door LP_CL; 24 april 2007 om 21:02

  8. #8

    Standaard

    Ik zou voor die Antique gaan. Een Les Paul met Single coils is als Pamela Anderson met Cup a.
    " Great minds think alike"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik denk dat ik dit een jaar of 2 geleden nooit had kunnen zeggen, maar zelf zou ik voor de antique gaan, wat een schoonheid.

    p100 zijn toch noise cancelling p90s? dus als het goed is geen brom en dergelijke.
    pokkel'n

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead
    Een Les Paul met Single coils is als Pamela Anderson met Cup a.
    Zoals het ooit bedoeld was bedoel je?
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top