Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: info over gitaar

  1. #1

    Standaard info over gitaar

    gegroet beste mensen,





    Ik heb een deze gitaar al bijna anderhalf jaar in me bezit en heb ik van mijn opa gekregen. Waar hij die vandaan heeft weet hij niet meer en ik weet ook niet wat hij er toen de tijd voor betaald heeft. Ik vroeg mij af waar die van gemaakt is enzo, en ik wilde wat info weten over de bouwer, misschien hoeveel die waard is. Maar ik kon er helemaal niks over vinden op google, dus ik vroeg me af of jullie meer info over deze gitaar hebben.





    voor meer foto's:
    http://s56.photobucket.com/albums/g1...sche%20gitaar/

    Wat ik al weet is dat hij gemaakt is in 1975 en uit Brazilië komt.
    Mzzl,
    Robin
    Laatst gewijzigd door Darth Vader II; 24 april 2007 om 19:58

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Na exact 5 seconden googelen vond ik dit:
    http://spazioinwind.libero.it/bossanovA/digiorgio.htm

    Heb even diagonaal gelezen, lijkt me allemaal toch niet slecht. Bossa Nova, Brasil,... klinkt lekker.
    Laatst gewijzigd door -Yves-; 24 april 2007 om 20:13

  3. #3

    Standaard

    hmm, in mijn gitaar staat er dat het model een Bel Son N 36 is. Sorry dat was ik er vergete bij te vertellen...

    meer foto's:




    MVG,
    Robin

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Hmmm, jammer, op die site die genoemd werd staat dit model niet genoemd. Maar de duurdere modellen zijn behoorlijk kostbaar. Mooie gitaar hoor!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darth Vader II
    gegroet beste mensen,





    Ik heb een deze gitaar al bijna anderhalf jaar in me bezit en heb ik van mijn opa gekregen. Waar hij die vandaan heeft weet hij niet meer en ik weet ook niet wat hij er toen de tijd voor betaald heeft. Ik vroeg mij af waar die van gemaakt is enzo, en ik wilde wat info weten over de bouwer, misschien hoeveel die waard is. Maar ik kon er helemaal niks over vinden op google, dus ik vroeg me af of jullie meer info over deze gitaar hebben.





    voor meer foto's:
    http://s56.photobucket.com/albums/g1...sche%20gitaar/

    Wat ik al weet is dat hij gemaakt is in 1975 en uit Brazilië komt.
    Mzzl,
    Robin
    Mooi hoor,

    Zijn hele aparte gitaren. Di Giorgio Violoes is een van de grootste gitaarbouwers in Brazilie. Bestaat al vanaf 1907. Was oorspronkelijk een Italiaanse snaarinstrumentenbouwer die in 1906 naar Brasil vertrok! Bekende gitaristen als Joao Gilberto, Marcos Valle en Baden Powell spelen erop! Zijn instrumenten met een zekere reputatie. Ze worden in nederland geimporteerd door Brasilnovo, Maarssen. Verder:www.digiorgio.com.br
    Laatst gewijzigd door Liefhebber; 24 april 2007 om 22:55

  6. #6

    Standaard

    bedankt, ik denk dat ik maar is op zoek moet gaan naar die maarssen... Die site ben ik ook tegen gekomen maar mijn spaans/braziliaans is niet zo geweldig. Iemand toevallig meer Info?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2001
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    1.581

    Standaard

    Heel erg offtopic: In Brazilië spreken ze Brasileiro, dat is Braziliaans Portugees Gitaar ziet er trouwens nog mooi uit voor zo'n oud beestje!

  8. #8

    Standaard

    helaas zit er een barst in de voorkant, je ziet hem net op de foto, precies op de plek waar de 2 stukken hout aan elkaar gelijmd zitten, best zonde, maar ik ben bang om het te laten repareren dat het fout gaat...

  9. #9

    Standaard

    Zonde, echt een mooie gitaar, die inleg op de achterkant, en het houtsnijwerk op de kop...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darth Vader II
    helaas zit er een barst in de voorkant, je ziet hem net op de foto, precies op de plek waar de 2 stukken hout aan elkaar gelijmd zitten, best zonde, maar ik ben bang om het te laten repareren dat het fout gaat...
    Een beetje ervaren bouwer kan dat zo repareren dat je er niets meer van ziet! Is geen riskante onderneming, de gitara wordt bevochtigd zodat het bovenblad iets uitzet en de naad zich sluit. Daarna wordt er lijm ingewreven, schoongepoetst en klaar is Kees. Misschien nog een paar houten 'pleistertjes' aan de binnenkant voor de zekerheid. Lijkt me best het overwegen waard, want dit is toch een fraai gitaartje, met die mooie inleg achterop ook, zie je niet vaak.
    Laatst gewijzigd door Picker; 26 april 2007 om 19:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top