Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Inbouw variax electronica in Fender Strat+ HULP GEVRAAGD

    Beste allemaal,

    In ben in het trotse bezit van een omgebouwde Ibanez met Variax electronica. Iemand in Liverpool heeft die ombouw gedaan en via eBay is die gitaar mijn kant uitgekomen.

    Zie hier dat ombouwproces:
    http://www.freewebs.com/bigquinny/ibanezvariax.htm

    Wat houtbewerking betreft heb ik twee linkerhanden en ik heb ook geen speciale apparatuur.

    Wat ik wil is het volgende:
    Heb een strat+ USA rood. Heerlijke gitaar, speelt zeldzaam en is altijd mijn 1e gitaar geweest. Die Ibanax is in de tussentijd mijn main-axe geworden vanwege de versatiliteit die ik wil in mijn kuvverband.
    U raadt het al: ik wil die electronica overgezet hebben in mijn fender waarbij het analoge actief blijft (lace sensoren).

    Wie wil/kan tegen betaling (daar komen we vast wel uit) die transplant voor me uitvoeren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    kan je niet beter ergens nog een strat vandaan toveren, dan je (volgens mijn favoriete) strat te verbouwen?

    het idee vind ik top hoor daar niet van... vraag me alleen af of je dat niet met de tijd zonde gaat vinden...
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  3. #3

    Standaard

    Sickpunk dank voor je reactie, top die snelheid (o;

    Ik heb diverse Les Paul Standards, Ibanezzen en Fenders gehad. Die Strat+ met maple hals blijft voor mij een topper. Misschien dat iemand nog een rode te koop heeft? Hou me aanbevolen!

    Maar de combi van die specifieke Fender en de variaxelectronica lijkt voor mij het summum. Heb daarnaast ook nog de Vetta HD en ben heel erg tevreden.
    En simpel, het mag best wat kosten. Voor kwaliteit moet betaald worden.

    Als ik er zelf aan ga beginnen dan heb ik 34 Fenders nodig om te oefenen en 20.547.865 Fenders eer ik tevreden ben (o; Lijkt me niet zo'n strak plan.
    En het ombouwproces volgbaar maken via dit forum is ook geen probleem. Dus welke (amateur)gitaar(om)bouwer heeft tijd en zin om aan dit project te beginnen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Is dit niet wat voor je? http://www.fender.com/vgstrat/home.html

    Een strat met Roland digitale meuk aan boord, vergelijkbaar met de Variax.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5

    Standaard

    Kim, dank voor het meedenken. Ik heb die VG zelfs al in mijn handen gehad. Maar de variaxinstelling (en ik heb er verschillende) kunnen bewaard worden samen met de patch van de Vetta onder 1 geheugenknopje. Maw druk op mijn floorboard en heb niet alleen een andere patch maar ook een andere gitaar in mijn hand so to speak. Dat is met die Fender helaas niet mogelijk vandaar dat ik bij de variaxelectronica blijf.

  6. #6

    Standaard

    Maar als je gewoon eens strat zelf assembleert met kant en klare body en hals is het toch wel zelf te doen, hoofdzakelijk een beetje gefriemel met elektronica maar weinig houtwerk... Kan nog redelijk economisch ook, en je huidige strat blijft origineel.

    C
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2004
    Locatie
    Santpoort
    Berichten
    166

    Standaard

    je kan bij warmoth volgens mij ook al variax ready strat body's kopen. Dat is echt top kwaliteit spul. www.warmoth.com Een hals erbij en je hebt een top gitaar. Je zult in de warmoth boddy's nog wel de pickup ruimte's moeten frezen, maar dat is echt vrij simpel...

  8. #8

    Standaard

    WOW: http://www.warmoth.com/guitar/line6/line6.cfm
    Dank! All I need. Shoppen en bouwen maar.
    Bedankt voor alle reacties mn die laatste

  9. #9

    Standaard

    uhh...toch maar niet. Kom op ruim 1200 dollar en heb dan geen idee wat ik krijg en of ik het krijg. Dan nog eea zelf in elkaar zetten. Heb ik dan alles of ben ik dan schroefje 45b aan de linkerachterzijde vergeten? Ja, tuurlijk joh..ben jij nou een gitarist....dat je dat niet weet....
    O ja, en dan komt er ook nog custom/douanetoestanden bij. Kan het wel als gift laten verzenden maar daar schijnen ze tegenwoordig niet meer in te trappen. Maw er komt nog een kwakkie rechten/belastingen bij. Neuh....toch maar niet.
    Duhus de vraag staat weer open PLUS te koop gevraagd Fender strat+ USA rood indien geschikt voor Variax transplant.

  10. #10

    Standaard

    Warmoth levert topklasse, en als je een schorevendraaier kan bedienen een een gitaarsetup kan doen (en wellicht kan wiren), kun je een Warmoth strat in elkaar zetten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top