Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rodewinter Bekijk bericht
    heeft iemand van jullie ervaring met een Zager gitaar, Amerikaans merk, waarschijnlijk gemaakt uit onderdelen van Martin, maar bijgetuned door Ed Zager, de man had in de jaren zestig een hit met :" In the year 2525".

    graag reacties
    Ik heb enkele jaren geleden een Zager ZAD 50 mee laten nemen uit de States. Puur gekocht op de recensies. Had de gitaar nog nooit bespeeld. Een Amerikaanse vriend heeft hem besteld en getest. In zijn vriendenclub werd de gitaar positief ontvangen. Vrienden met een Taylor baalden enorm van hun hoge aanschafkosten.

    Mijn ervaring. De Zager speelt heerlijk soepel. Actie is hemels. Ik wil de Zager niet verheerlijken, maar de prijs kwaliteit verhouding is m.i. bovengemiddeld. Speel zelf reeds tientallen jaren gitaar. Vooral electrisch. Acoustisch had ik enkel ervaring met een Aria -dus ja, dan speelt een betere gitaar al snel véél beter. Maar bij de merken als Guild, Martin en Taylor die ik tot nu toe bespeeld heb, doet de Zager echt niet onder. Ik vind de gitaar wel minder hard klinken dan de genoemde merken. Zal wel door 't laminaat komen. Moet toch ergens op beknibbelt worden. Zager schijnt een B merk van Martin te zijn. Koreaans ofzo. Danny (geen Ed) Zager stelt de gitaar prima af. Na de reis uit de States was de gitaar nog steeds goed getuned(...) .Zager is helaas niet in vanuit Nederland te bestellen. Connecties in de VS zijn daarom erg handig. Als je de kans krijgt....prima keus!

  2. #22

    Gas Tanglewood TW45NSB

    Gitaar: Tanglewood TW45NSB
    Prijs +- 600
    Vorm: Super Folk
    Muziekstijlen: Van fingerpicking tot solo's, alles kan
    Waarom deze gitaar?
    Ik weet van tevoren altijd precies wat ik wil, en dus komt het zelden voor dat ik een gitaar vind die alles heeft wat ik zoek.
    Met de Tanglewood TW45NSB is het toch echt zo, hij heeft alles wat ik zoek.
    Geheel ceder houten top, ebony fingerboard wat een vol, warm geluid geeft, en hij is prachtig afgewerkt.
    Het geluid is te accentueren door, mits hij aan een versterker is aangesloten, met de ingebouwde EQ te spelen.
    Je kunt er Treble, Presence, Bass, Middle en Volume mee instellen.
    Ook zit er een ingebouwde tuner in, die perfect werkt.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Het geluid is vol en heerlijk warm, voor een demo klik op de link hieronder.
    Ik heb een demo gepost op deze link:
    http://www.youtube.com/watch?v=56LyGkeMVD0
    Lenny acoustic guitar cover - Tribute to Stevie Ray Vaughan





  3. #23

    Talking Eastman AC222 met LR Baggs Anthem

    Pas op! Neem de tijd.

    Een tijd terug was ik op zoek naar een akoestische gitaar. Op 11 oktober 2011 startte ik deze discussie, waarin ik aangaf een akoestische gitaar te willen aanschaffen.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...96-Semi-ak-700

    Ik speelde toen weinig akoestisch en er ik had er ook nog weinig verstand van. Destijds speelde ik wel geregeld live, maar ik speelde bij optredens vooral elektrisch. Ik vroeg om hulp bij de aanschaf van een akoestische gitaar zodat ik live ook akoestisch kon spelen. Ik had al een mooi budget, maar dat hele budget heb ik toen niet gespendeerd aan de gitaar. Ik heb een leuke gitaar gekocht waarmee ik mee uit de voeten kon, omdat ik voor mijn gevoel toen nog niet helemaal kon vinden wat ik zocht, omdat ik nog niet wist wat ik zocht. (jahaa cryptisch)

    In de afgelopen twee en een half jaar tijd ben ik meer en meer akoestisch gaan spelen en toen merkte ik dat de Recording King eigenlijk niet goed genoeg was. De gitaar speelt zwaar door een ietwat hoge actie ook is de gitaar te boomy voor fingerstyle. Bovendien klinkt de RK versterkt ook niet fantastisch. Ondertussen probeerde ik sporadisch een akoestische uit om me wat te oriënteren. Ik was behoorlijk onder indruk van Larrivee. In specifiek: een Larrivee D-03R Ik dacht ook dat dat de gitaar zou worden. Ik heb toen een discussie gestart over de mogelijkheden om die gitaar te laten versterken. Zie hier:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ruik-coverband

    Echter, nadat ik nog intensiever akoestisch ging spelen, op mijn trouwe Recording King, en na intensief speurwerk op het internet, merkte ik dat ik misschien geen dreadnought moest gaan kopen, maar een ander model. Ik kwam tot de conclusie dat een 000/OM of een Grand Auditorium stijl gitaar veel beter bij mij zou passen. Daarop heb ik een lijstje gemaakt met allerlei gitaren onder de duizend euro die daar bij zouden kunnen horen. Je kunt tegenwoordig talloze foto’s en video’s bekijken en zodoende had ik reeds een behoorlijk beeld van de gitaar die het zou moeten worden.

    Uiteindelijk heb ik op een vrije vrijdagochtend de stoute schoenen aangetrokken en ben ik richting Wezep/Hattemerbroek gereden. Op de site had ik gezien dat men daar een breed aanbod aan akoestische gitaren had, dus ik wilde graag wat verschillende modellen en merken uitproberen. Eenmaal gearriveerd trof ik daar een nette showroom aan waar het ontzettend rustig was, ik kon dus op mijn gemak mijn gang gaan. Ik heb diverse gitaren geprobeerd, onder andere: Taylor 214(ce), Eastman e10, Eastman AC222, Eastman AC322, Mayson, Yamaha LL en LS, Larrivee OM3 en Sigma.
    Ik heb gekeken naar afwerking, sound, bespeelbaarheid, looks, specificaties en natuurlijk de prijs. Uiteindelijk gaat het om het gevoel dat je bij een bepaalde gitaar hebt. Ik kwam er die dag achter dat je nog zoveel kunt Googlen, maar uiteindelijk gaat het om het bespelen van de gitaar. Dus stop je uren in oefenen en probeer een gitaar uit in een winkel!
    Halverwege de middag was ik er wel uit. De Eastman AC222 sprak me enorm aan. Deze gitaar had geen elektronica ingebouwd, dus ik moest nog bepalen welke pickup ik wilde. Toen heeft de medewerker een akoestische gitaarversterker aan geslingerd en heb ik verschillende pickup systemen in diverse gitaren uitgeprobeerd. Mijn bevindingen kun je in deze tread teruglezen.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...live-situaties

    Het is dus het Anthem systeem geworden van LR Baggs.

    Over de Eastman zelf: de gitaar heeft een comfortabele neck. Volgens mij is de dikte klein tot medium. Ik heb niet hele grote handen, maar speel wel met mijn duim over de top en dit lukt redelijk gemakkelijk. De gitaar is ‘satin’ afgewerkt, wat ik zelf erg prettig vind. De gitaar heeft meer projectie dan mijn Recording King dreadnought, de gitaar klinkt daardoor luider in mijn optiek. Tot slot is de klank uitstekend en vooral mooi in balans. Ik ben uiterst positief over deze Eastman AC222. De specificaties voor de liefhebber:

    Type: AC222
    Top: Solid Spruce
    Backsides: rosewood
    Fingerboard: Rosewood
    Scale: 64,3
    Nutwidth: 45mm
    Finish: Satin
    Country: CN
    Condition: New
    Case included: Yes

    Over de LR Baggs Athem (full version). In één woord gewèldig. Op de UST stand klinkt de gitaar al beter dan mijn Recording King. Het geluid is dan prima te pruimen voor live situaties. Al helemaal wanneer je met een volledige band speelt. Als je de blendknop naar de microfoon draait, dan weet je echt niet wat je hoort. Echt een akoestische gitaar, maar dan uitversterkt. Je hoort alles wat je met de gitaar doet. Het is zelfs zo naturel dat het even moet wennen. Omdat de Eastman een satin finish heeft, hoor je ook duidelijk de wrijving van je kleding. Dit is echter niet hinderlijk wanneer je aan het spelen bent. Ik heb de gitaar nu bij twee bandrepetities gebruikt en daar had ik nul komma nul last van feedback. Ook heb ik een optreden gedaan waar ik een zangeres begeleide, ook hier totaal geen last van feedback. Ik ben flink onder de indruk van dit elementsytseem en kan het ook van harte aanbevelen.
    Het enige minpunt vind ik de batterijduur. De nieuwe batterij was na een week al leeg. (twee repetities en een optreden.) De batterij is ook lastig te vervangen, want de snaren moeten er eerst af voordat je bij het tasje kunt waar de batterij in zit. Gelukkig zit op de full version een knopje waarmee je de levensduur van de batterij kunt checken, dit is echt heel handig en voorkomt ongemak.

    Conclusie
    Ik wilde onder de duizend euro blijven voor een akoestische gitaar met koffer en inclusief electronica. Dit ruim gelukt met een Eastman AC222 inclusief bijbehorende koffer en LR Baggs Athem systeem ingebouwd. Ik heb nu een akoestische gitaar waarmee ik met een gerust hart veel kan optreden, want hij is niet extreem duur maar klinkt wel uitstekend door het high-end pick-up systeem. De mensen van Souman hebben de electronica ingebouwd en een gitaarbandknop op de hiel van de gitaar geplaatst. Daarbovenop werd de gitaar netjes afgesteld afgeleverd. Dit alles zonder extra kosten.

    Gebruik je de zoekfunctie en kwam je in dit topic terecht? Dan zijn dit topics die je wellicht ook interessant vindt.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-met-wat-eisen
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...arrivee-getest
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...arrivee-OM-05E

    De kleur van de gitaar laat zich lastig fotograferen. De kleur is licht, maar ik vind het erg mooi.
    De palissander zij- en achterkant zien erg ook prachtig uit. De witte binding maakt het helemaal af.

    Foto gemaakt door de winkel.


    Hier kun je het controlepaneel van het element zien zitten. Dit is ook de koffer die werd meegeleverd.


    Close up van de body.


    En nog een grote foto.
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Mooi hoor. Ik heb een Eastman AC820 en ook dat is een fantastische gitaar. Minimaal net zo goed als veel duurdere gitaren waar ik hem mee heb vergeleken. Kwestie van smaak ook, maar Eastman past blijkbaar bij mijn smaak.
    De GA bodyvorm is erg veelzijdig. Ook erg geschikt voor fingerstyle. Ga je veel plezier aan beleven!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dikke vette poep! Gefeliciteerd! Ik heb de volledig massieve OM spruce palissander en ik heb het vermoeden dat deze niet heel erg anders klinkt.. Ook Eastman heeft een eigen geluid, heb ik al meerdere malen ondervonden..

    Veel speelplezier!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    2 repetities en 1 optreden vind ik toch wel heel erg snel. Misschien dat je geen al te verse batterij had? Bij niet gebruik trek ik wel de jack uit
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  7. #27
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik verplaats deze even naar het sticky onderwerp over gitaren in een bepaalde prijsklasse.

  8. #28
    Member
    Geregistreerd
    20 maart 2011
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    77

    Standaard

    Gitaar: Alvarez AD30CE
    Prijs (evt. met link): 318 euro http://www.alvarezguitars.com/guitar/ad30ce/
    Vorm: Dreadnought Cutaway
    Muziekstijlen: rock, pop
    Waarom deze gitaar? Ik zocht al ruime tijd voor een nieuwe betaalbare gitaar. Als amateur hoef ik geen te dure gitaar. Had al een paar winkels gedaan om te testen maar ofwel lagen de gitaren ver boven mijn budget, ofwel was het mijn ding niet. Een kennis vertelde me dat ik Alvarez zeker eens moest proberen, na een lange zoektocht naar een winkel in Belgie die deze gitaren verdeeld dan toch een shop gevonden, lange rit gereden en de AD30 getest. Was meteen verkocht, schitterende klank, lekker makkelijk speelbaar, lage actie en een mooie afwerking. En bovendien ook een behoorlijke lage prijs voor deze kwaliteit. Speelde in de winkel ook nog op een paar andere merken (washburn,cort, en takamine) De Cort en takamine waren duurder, de washburn klonk ook zeer goed, maar uiteindelijk is het toch de Alvarez geworden.
    Kun je het geluid beschrijven? Ik strum enkel en speel vooral vrij simpele rocknummers ( Rem, The cure , Guns n roses enz...), het geluid is lekker warm, de bassnaren klinken vol maar overheersen niet, de gitaar speelt vrij hard, maar wanneer je ze op een versterker aansluit klinkt het allemaal nog voller en warmer. Ideaal voor strumming, fingerstyle kan ik niet zeggen om de simpele reden dat ik dat niet kan .
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Ik denk dat deze gitaar makkelijk kan concurreren met duurdere merken, voor 318 euro is het eigenlijk wonderbaarlijk dat ze zo een topgitaartje kunnen maken. Ik ben verre van een kenner, maar ik speelde ook op duurder merken, en vond de alvarez zeker niet minder klinken...

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    2 repetities en 1 optreden vind ik toch wel heel erg snel. Misschien dat je geen al te verse batterij had? Bij niet gebruik trek ik wel de jack uit
    Even terugkomend op de levensduur van de batterij: Ik heb het idee dat de batterij inderdaad niet meer vers was of dat de batterij slecht was aangesloten. Alle vijf de groene indicatielichtjes brandden toen ik de gitaar voor het eerst aansloot, maar zoals gezegd was de batterij daarna snel leeg. Nu is mijn ervaring veranderd. Ik kan weken met 1 batterij. Ook over de batterijduur ben ik nu erg te spreken. Niets dan lof voor dit Anthem systeem van LR Baggs!

    Opmerking: de gitaar kostte 539 euro en dat is dus niet tussen de 250 en 500
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firesmoother Bekijk bericht
    Gitaar: Tanglewood TW45NSB
    Prijs +- 600
    Vorm: Super Folk
    Muziekstijlen: Van fingerpicking tot solo's, alles kan
    Waarom deze gitaar?
    Ik weet van tevoren altijd precies wat ik wil, en dus komt het zelden voor dat ik een gitaar vind die alles heeft wat ik zoek.
    Met de Tanglewood TW45NSB is het toch echt zo, hij heeft alles wat ik zoek.
    Geheel ceder houten top, ebony fingerboard wat een vol, warm geluid geeft, en hij is prachtig afgewerkt.
    Het geluid is te accentueren door, mits hij aan een versterker is aangesloten, met de ingebouwde EQ te spelen.
    Je kunt er Treble, Presence, Bass, Middle en Volume mee instellen.
    Ook zit er een ingebouwde tuner in, die perfect werkt.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Het geluid is vol en heerlijk warm, voor een demo klik op de link hieronder.
    Ik heb een demo gepost op deze link:
    http://www.youtube.com/watch?v=56LyGkeMVD0
    Lenny acoustic guitar cover - Tribute to Stevie Ray Vaughan

    ..



    Geweldige sound deze guitar. Alleen niet te krijgen in Nederland. Jammer want ik zou er graag eens op spelen
    pattesier in ruste.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top