Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11

    Standaard Faith FSCEHG

    Gitaar: Faith FSCEHG
    Prijs (evt. met link): 799,-
    Vorm: Dreadnought
    Waarom deze gitaar?
    Ik heb lang gezocht en veel bespeeld, maar uiteindelijk vond ik deze Faith helemaal het einde. Hij is helemaal massief, wat niet slecht is voor deze prijs, en hij ziet er ook erg vet uit. Hij klinkt prachtig, met name erg warm, en hij resoneert als een dolle. Ik vond het ook gaaf dat het een relatief onbekend merk is, in Nederland in ieder geval.
    En ook niet onbelangrijk, er zit een hele mooie hardcase gratis bij.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Het geluid is erg warm. Hij resoneert erg goed. Als je hem om je buik hangt en je gaat er flink op spelen, dan voel je het geluid in je buik trillen, dat is echt een gave ervaring!

    http://www.faithguitars.com


  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    19 november 2005
    Locatie
    Stein (L)
    Berichten
    53

    Standaard



    Gitaar: Taylor 110E
    Prijs: ca. 800,-
    Vorm: Dreadnought
    Waarom deze gitaar?
    Eigenlijk als direct gevolg op de lyrische beschrijvingen van dit merk door Picker via Ebay deze gitaar voor een "habbekrats" in Duitsland aangeschaft. Vergeleken met mijn eerdere Fender gitaartje was dit een grote sprong voorwaarts, het einde. Hij is niet helemaal massief, maar wat een sound!
    Het geluid is warm, Hij resoneert als de beste. Alle noten komen vol en duidelijk naar boven.
    Dankzij het ingebouwde Fishman brugelement is ie ook heerlijk te versterken.
    In wine there is wisdom, in beer there is freedom, in water there is bacteria. (B.Franklin)

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otje


    Gitaar: Epiphone EJ300S Jumbo.
    Is die EJ300S Electro-Akoestisch?

    Oja, schitterende gitaar

  4. #14

    Thumbs up

    Gitaar:
    Blueridge Parlor BR361
    Prijs (evt. met link):
    899 euro bij Luthiers Gitaren in Den Bosch
    Vorm:
    Parlor (0-MODEL)
    Muziekstijlen:
    Blues, Jazz, Country > eigenlijk speel ik er alles op
    Waarom deze gitaar?
    Ik was gelijk verliefd op de gitaar, zowel qua vorm en houtsoorten (check vooral ook eens de headstock ), als sound, als prijs (in vergelijk met wat je er voor terug krijgt)
    Kun je het geluid beschrijven?
    Erg sprankelend en dynamisch. Bij deze gitaar kun je laten horen hoe een 'echte' 2500 euro Martin zou moeten klinken.... Verdere kernwoorden zijn open en breed
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje
    De gitaar is volledig massief, met Pallisander achter en zijbladen, wat de klank zeker ten goede komt

    link naar een plaatje:
    http://www.freewebs.com/eliteteuntje/gitaar.htm

    Groet
    Teun

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gitaar: parkwood 520
    Prijs (evt. met link): 570€
    Vorm: OOO (triple-O, een zeer accurate kopie van de Martin OOO (bekend van Thom Yorke (Radiohead))). massief bovenblad (spruce), achterblad & zijbladen (palisander), mahonie neck, GROVER rotomatic stemsleutels, GEEN piezo/B-band/...
    Muziekstijlen: Fingerpicking, strumming, folk, pop, ...
    Waarom deze gitaar? Het is eens wat anders als de standaard Dreadnought/Jumbo. Formaat & klank trokken me over de streep (later meer hierover)
    Kun je het geluid beschrijven? klank is veel gebalanceerder dan bij een Dreadnought, individuele noten komen mooi door, en akkoorden klinken mooi, zonder overstemming door een bepaald frequentiegebied. Niettegenstaande de relatief kleine klankkast heeft de gitaar kabaal voor 3. Ze klinkt echt luid.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?



    Parkwoods worden in dezelfde fabriek gemaakt als CORT, maar zijn van een klasse beter, door het volledig massieve hout dat gebruikt word klinkt de gitaar veel beter dan een vergelijkbare cort. De hals heeft een aangenaam C-profiel, en de actie is comfortabel laag te noemen. Het brugzadel is gecompenseerd voor de B & e snaar, dus barréakkoorden hoger op de hals blijven zuiver klinken
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 13 juli 2008 om 14:46
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #16

    Standaard Gretsch G5126 "Silver Sparkle" Hollow Body

    Ik vond dit meer bij akoestisch passen dan bij elektrisch!

    Gitaar: Gretsch G5126 "Silver Sparkle" Hollow Body

    Prijs: €850,-

    Vorm: Zie foto.

    Muziekstijlen: Blues, Jazz, maar kan ook prima voor andere muziekstijlen!

    Waarom deze gitaar? Ik had ervaring met en Epiphone ES-175, maar die had een vervelende trilling in de kast (wat niet verklaard kon worden en blijkbaar elke jazzgitaar heeft, zelfs de Gibsons van boven de 3000 euro, hmm... :P), maar deze had dat niet. Hij klinkt nog eens geweldig, heerlijke warme klank. Hij ziet er in het echt nog mooier uit dan op de foto's, ik vind 'm echt geweldig (ik overdrijf echt niet :P)

    Kun je het geluid beschrijven? Heerlijk warm geluid zonder enige bijgeluiden en met de tremelo kun je blues nog heerlijker maken, maar ook andere nummers een extra'tje geven :P. Je moet 'm gewoon horen.

    Hij ziet er echt schitterend uit met zijn sprankelende voorkant (bespoten esdoornhout) en rood walnotenhout aan de zij- en achterkant. De fretboard is van mooi rood/bruin palissander. De hardware (ook de tuners) zijn van chroom.

    Klik op de foto voor meer foto's!
    Laatst gewijzigd door RobinZwama; 14 september 2008 om 15:57

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gitaar: Godin 5th Avenue
    Prijs (evt. met link): Adviesprijs 520€, maar bij thomann voor 485€
    Vorm: Archtop, een kruising tussen dreadnought, jumbo en concert in.
    Muziekstijlen: Jazz, Gypsy, Folk,...
    Waarom deze gitaar?Het is eens wat anders als een gewone akoestische gitaar, en voor hetgene wat je krijgt is de prijs meer dan ok!
    Kun je het geluid beschrijven? Zeer jaren '40! Zoals van een archtop verwacht kan worden komen de lage tonen niet erg luid door, maar dit draagt dan weer bij aan de licht nasale & penetrante klank. Ideaal voor ritme-jazzgitaar, maar ook een snelle Django-lick is zeker mogelijk, hoewel hiervoor misschien een "guitare manouche" meer geschikt is. De sustain is niet zo lang als bij een gewone akoestische gitaar, maar wel langer als bij een "guitare manouche"
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Voor de prijs is het zowat de beste gitaar die je kunt krijgen! Ze heeft me echt aangenaam verrast. Een extra pluspunt is dat je de (rosewood) brug in hoogte kunt regelen met 2 schroefjes, dus een superlage, of dan weer een hogere actie is perfect mogelijk. Qua houtwerk (body: canadian cherry, hals: maple (3delig)) is de gitaar feilloos afgewerkt. Ook weegt de gitaar werkelijk niets. Door de kortere scalelength kan je erg snel spelen, mede doordat de hals ook vrij dun & smal is, voor mensen met grote handen & dikke vingers misschien een nadeel. De toets is van rosewood, en kan alleereerst wel een lik toetsolie gebruiken (ze voelde erg droog aan in het begin). Deze gitaar is ook leverbaar met een P90 pickup in de hals, en V,T controllers voor 70€ extra, de zogenaamde "kingping". Leverbaar in zwart, cognacburst & natural (de kingpin alleen in natural)

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Oeeh, die linkse is geil

    Zelf eentje gekocht? of wat gaan testen? Lijkt me wel een interessant gitaartje!
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2007
    Locatie
    Wanzele Lede (België)
    Berichten
    6

    Standaard review

    heeft iemand van jullie ervaring met een Zager gitaar, Amerikaans merk, waarschijnlijk gemaakt uit onderdelen van Martin, maar bijgetuned door Ed Zager, de man had in de jaren zestig een hit met :" In the year 2525".

    graag reacties

  10. #20

    Standaard

    Gitaar: Ayers DS.
    Prijs: Den Dekker muziek Kapelle 425 euro.
    Vorm: Dreadnought.
    Muziekvorm: Country, Folk, Pop (eigenlijk bijna alles).
    Waarom deze gitaar: Ik heb verschillende gitaren geprobeert in deze prijsklasse, en deze kwam het beste eruit, mede doordat hij helemaal massief is.
    Kan je het geluid beschrijven, mooi, vol, warm veel volume.
    Verdere opmerkingen: Een geweldige gitaar voor het geld, helemaal massief, ziet er mooi uit met Satin finish, ik hoop hiermee nog jaren te doen.

    mm ff plaatje zoeke,

    http://www.oz-eguitars.com.au/catalo..._big/ds-01.jpg
    http://touch002.so-buy.com/ezfiles/t...6010/ds-02.jpg
    http://touch002.so-buy.com/ezfiles/t...6010/ds-03.jpg

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top