Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    Gitaar: Yamaha APX 500, de mijne is old violin sunburst
    Prijs (evt. met link): 355€ bij Piens, prijzen schommelen vooral tussen 320 en 380
    Vorm: Cutaway
    Muziekstijlen: Tja, zoals elke steelstring, wel redelijk volle klank bij akkoorden, dus singer/songwriter gedoe.
    Waarom deze gitaar? Bijna geen enkele gitaar die kan tippen aan deze in dezelfde prijsklasse + Hij kan versterkt worden.
    De neck speelt ook zeer goed
    Kun je het geluid beschrijven? Helder, strak

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    Laatst gewijzigd door jasper159; 28 oktober 2007 om 16:50

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard F. Hashimoto W350

    Gitaar:
    Merk: F. Hashimoto van Maruha Gakki, Japan
    Type: W350, dreadnaught
    Productiedatum: 1976

    Prijs:
    Betaalde prijs: 70 euro tweedehands, vermeerderd met 150 euro later voor nieuwe brug, benen zadel en topzadel, afstelling.

    Materialen: massief spruce top, gelamineerde palissander zijkanten en achterkant, mahonie nek, zeer fijne afwerking behalve een naar mijn inziens te dikke laklaag. Versiering à la Martin D-41. Een mooi voorbeeld van de goede productiekwaliteit van de Japanse Martin-copies in de zeventiger jaren.
    Fijne hals ( té fijn voor mij bij lang spelen) laat snel spel mogelijk met akkoorden, maar wordt voor grote handen gauw te beperkt.
    F. Hashimoto labels worden beschouwd als de beste Maruha-producten.

    Muziekstijlen:
    Toon: uitgerust met .12 phosphor bronze snaren kan deze gitaar én volume maken én sterke sustain geven, met mooie boventonen. Deze moet wél stevig aangepakt worden om goed te klinken; het is geen fingerstyle gitaar, zacht spelen levert voor de luisteraars een te stille klank op. Deze moet met plectrum bespeeld worden en dan kan je heerlijk doorgaan.
    Wat opvalt is de duidelijke scheiding van alle tonen, ook bij ritsen van akkoorden: nooit compressie-gevoel bij hard spelen. Dus een heerlijke slaggitaar.
    Vrij goede balans! Geen dichtslibben met bas, goede middentonen en sprankelend hoog, ook weer op voorwaarde dat je krachtig genoeg speelt.

    F. Hashimoto-labels zijn de moeite van het bekijken waard wanneer je de kans krijgt. Hills music in Brussel verkocht ze in de zeventiger jaren omdat ze toen beter waren dan de Martin-productie. De prijs voor deze reeks moet toen tussen de 350 à 500 euro geschommeld hebben. Er bestaan ook 12-snarige en klassieke gitaren onder dat label. Heel af en toe komt er wel iets op de tweedehandsmarkt.

    Ik zal deze gitaar houden als boom-chick gitaar. Ik kocht ze toen als tweede gitaar om met andere stemming te spelen bij folk stijl (begeleiding) waarvoor ze erg voldoet.







    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2008
    Locatie
    Alphen a/d Rijn
    Berichten
    13

    Standaard

    Ik heb ook nog een goeie (nu 2 jaar oud)

    Gitaar: Alhambra 2C
    Prijs (evt. met link): kheb um voor ongeveer 300 euro gekocht
    Vorm: gewoon...?
    Muziekstijlen: klassiek
    Waarom deze gitaar? Hij speelt goed en hij ligt lekker in je hand
    Kun je het geluid beschrijven?: een mooi klassiek akoestisch geluid
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    eindelijk mn mooie strat!
    PS foto's komen nog!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard Blueridge BR40?

    Ik was vandaag even in Heerenveen omdat mn bandmaatje n schecter wilde kopen daar. Nu ging ik lekker even wat western gitaren af en er stond van alles,
    ik had er zelf al zo'n stuk of 10 geprobeerd, maar de winkelier kwam even met de tip een blueridge te proberen die achteraan stond en ja hoor wat een lekkere gitaar. Echt een heerlijke volle sound! Volgens mij was het een BR40.



    Nu nog even gaan sparen, hij kost rond de 400 euro

  5. #15

    Standaard Quiles E2 studiegitaar

    Gitaar: Quiles E2 studiegitaar (nylonsnarig). Handgebouwd en heel mooi afgewerkt. Massieve spruce top en mahonie zij- en achterkanten. Houten bindingen, Tusq kam en zadel, ebben toets en geweldige prijs/kwaliteitsverhouding!
    Prijs: 300 euro betaald (winkelprijs 340 euro)
    Vorm: klassiek
    Muziekstijlen: klassiek, fingerpicking
    Waarom deze gitaar? Vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding maar vooral vanwege de klank. Het ging mij niet om het merk en dit onbekende merk is meer aandacht zeker waard. Absoluut de moeite van een ritje naar Speeltuygh in Zwolle waard, je krijgt meer waar voor je geld dan met een vergelijkbare andere gitaar. Wel de moeite waard meerdere exemplaren van dezelfde serie te vergelijken, dit is 1 van de 6 uit deze serie en deze had wat mij betreft absoluut de voor mij mooiste klank.
    Kun je het geluid beschrijven? Vol, warm, temperamentvol, kan zowel Spaans temperament laten horen als wel gevoeliger getokkel. Mooie projectie en aangezien de gitaar nog niet eens ingespeeld is en nog niet de meest optimale snaren heeft kan het alleen nog maar verbeteren!
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... lukt niet, maar dat zegt ook niets over de klank, die moet je horen …

  6. #16

    Standaard walden

    Gitaar: walden G630CE
    Prijs : 500e
    Vorm: natura grand auditorium. venetian cutaway en fishman classic 4 element.
    Muziekstijlen: western steel string
    Waarom deze gitaar?
    rond deze prijs had ik natuurlijk veel keus. rond deze prijs bestaan er volgens mij geen slechte gitaren... (prove me wrong) maar ik wilde een vol en warm geluid. niet blikkerig. dan kom je volgens mij bij walden of seagull
    Kun je het geluid beschrijven?
    ik vind het geluid heerlijk warm en vol, en toch ook helder. heel geschikt voor fingerpicking.
    Verder opmerkingen
    ik gebruik ernie ball slinky snaren...
    http://www.waldenguitars.com/G630CE.html

  7. #17

    Standaard

    Gitaar: Lag Summer 200DCE
    Prijs (evt. met link): 379,- bij plaatselijke muziekwinkel
    Vorm: Dreadnought met cutaway
    Muziekstijlen: Folk, Singer Songwriter, evt Pop
    Waarom deze gitaar? Bij fingerpicking klinkt dit dingetje prachtig, er komt een mooi, warm geluid uit dat ik zeker niet bij andere modellen hoorde, ik kan stellen dat deze gitaar zeker een eigen geluid heeft. Ook ziet deze gitaar er, in mijn ogen, prachtig uit omdat hij vooral mooi matte is (en dus niet zo afgrijselijk glanst).
    Kun je het geluid beschrijven? Zoals ik al zei klinkt de gitaar prachtig bij het tokkelen, en kan dus goed gebruik worden voor het spelen van folk liedjes. Bij het echte echte strum-werk mis ik wel een zekere volle, felle klank die bijvoorbeeld een Taylor wel heeft, dit maakt de gitaar wellicht niet helemaal perfect als je echt vooral akkoorden wilt spelen en (pop)liedjes wilt begeleiden. Dit wil niet zeggen dat het vreselijk klinkt als je gewoon akkoorden speelt!


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Gitaar: VIG/VGS V-1P CE Poison series
    Prijs (evt. met link): rond 350 euro electrisch/akoestisch, 300 euro zonder element
    Vorm: Dreadnought met cutaway
    Muziekstijlen: singer/songwriter, fingerstyle
    Waarom deze gitaar? Ik zag 'm hangen en was er gelijk weg van! Matzwart met gifgroene accenten tot de snaren aan toe, helemaal ikke..
    Kun je het geluid beschrijven? Ik moest er natuurlijk even op spelen en hij produceert een warme, volle klank, bassen zijn heel diep en het hoog is ook mooi helder. Heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, aangezien dit mijn eerste staalsnarige gitaar is, na ruim 17 jaar nylon te hebben gespeeld, maar wat ik ken heeft voor deze prijs moeite om hier aan te tippen.. Nu nog wat experimenteren met snaren, ik wilde eerst persé groene snaren erop hebben, maar de originele hebben ongeveer 6 maanden levertijd en Aurora Strings uit Amerika heeft ze wel, maar ik ben er niet gek van..
    Resumerend: het geluid is lekker allround, hij produceert behoorlijk wat volume met akkoordjes spelen en het losse snarenwerk doettie ook heel aardig.
    Ik ben er in ieder geval erg blij mee, hij speelt makkelijk en mede dankzij dit forum weet ik zeker dat ik 'm nog beter kan maken!

    Krijg de foto's er niet in maar hier is de link:
    http://www.vgs-guitars.com/vgsproduc...archGenre=2695
    Laatst gewijzigd door Rizz; 27 april 2011 om 22:30
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #19

    Standaard

    Gitaar:Walden CD640HS Limited Edition
    Prijs (evt. met link):349 euro
    Vorm:Dreadnought steepshouldered
    Muziekstijlen:Western Steelstring

    Waarom deze gitaar?
    Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met lessen. Ik was van plan om dit te gaan doen met een fatsoenlijke steelstring lesgitaar. Hiervoor had ik een budget van 400 euro uitgetrokken, ook met het oog op de kans dat deze hobby tijdelijk zou zijn (dus niet!) Ik had mijn zinnen helemaal gezet op een Yamaha APX500II. Dit met name omdat hij te versterken was en hij er ontzettend mooi uit zag kwa verschillende kleuren. Echter in de winkel bleek het geluid van de Yamaha niet op te kunnen tegen deze krachtpatser. Daarnaast was de body van de Yamaha voor mijn grote lichaam veel te klein. Ik heb elk merk uitgeprobeerd in de winkel. Cort, Earth, Fender, Yamaha en nog wat anderen. Deze Walden was gewoon niet te overtreffen. En dat terwijl de sunburst van deze gitaar mij helemaal niet aansprak. Na een paar maandjes kan ik niet anders zeggen dan dat ik dit één van de mooiste gitaren vind, de sunburst, het geluid, een goed huwelijk dus.

    Kun je het geluid beschrijven?
    Het is een heel warm en vol geluid. Het klinkt erg zwoel en ik merk dat iedereen die er naar luistert, zowel met als geen goed muziekoor, dit een bijzonder mooi geluid vindt. De gitaar is nagemaakt van de Gibson Hummingbird jaren 50 model, hoewel het geluid misschien niet zo goed zal zijn kun je het denk ik hiermee het beste vergelijken.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Ik heb een review geschreven voor de Walden site en hierbij gelijk de vraag gesteld waarom dit een limited edition was. Ik kreeg bijna direct een mailtje weer met een bedankje voor de review en daarbij een uitleg. Het blijkt dat de gitaar een hommage is aan de Gibson Hummingbird jaren 50 model. Het geluid is geprobeerd te kopiëren en ook de gehele bouw.
    Mijn leraar bevestigd mij ook dat ik voor 349 euro een hele volwassen gitaar heb met een werkelijk prachtig geluid die mijn hele leven meegaat. Dit zei hij nadat ik had gezegd ooit een echte Gibson Hummingbird te willen hebben. Kan ik mijn geld dus beter uitgeven aan een gitaar met een andere sound. (Een Gibson J45 bijv? )

    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  10. #20

    Standaard

    Gitaar: SigmaGuitars 000MC-1STF
    Prijs (evt. met link): 289 (als ik het goed heb) gekocht in de uitverkoop van The American Guitar Store
    Vorm: cutaway
    Muziekstijlen: Western steel string
    Waarom deze gitaar?
    Hij speelt erg lekker , zeker omdat je hem kunt versterken (het is een Semi-akoestische) hij speelt erg ligt wat soms wel wat te ligt maar je kunt er erg mooi geluid uit krijgen.
    Kun je het geluid beschrijven?
    redelijk warm in de lage snaren maar lekker helder in de hoge snaren.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    volledig overzicht:

    Body:

    Head:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top