Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard REVIEW - Gitaren tussen 250 en 500 Euro

    Het verslag-topic voor gitaren tussen 250 en 500 Euro

    De regels:
    - Alleen verslagen van gitaren. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PM.

    - Post een foto en/of een link naar de website van de fabrikant.

    - Minimaal vijf regels tekst. Alleen melden dat een gitaar tof is, is te weinig. Copy/past het volgende lijstje, en vul het zo goed mogelijk in.

    Gitaar:
    Prijs (evt. met link):
    Vorm:
    Muziekstijlen:
    Waarom deze gitaar?
    Kun je het geluid beschrijven?
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...



    oude topic : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76153

    GOLDMEMBER

  2. #2

    Thumbs up ayers asrl

    ik heb op 2 mei een ayers asrl gekocht Prijs 495, (inclusief koffer en een setje elixir) http://www.ayersguitar.com/front/bin...ategory=131205
    en dan in de cutaway uitvoering met fishman classic4 electronica.
    Ik pakte de gitaar en was gelijk onder de indruk van de warme klank, en dat met fabriekssnaren. Acoustisch klinkt het als een klok, Ik heb hem vergeleken (voor zover dat kan met fabriekssnaren) met andere duurdere gitaren varierend van ibanez, cort, washburn tot taylor. En oh ja, fishman electronica is toch ook niet slecht te noemen.
    Schijnt ontworpen te zijn door een Australier en gemaakt in Vietnam
    Dat ze dat kunnen maken daar in vietnam voor die prijs....Ik ben er heel erg blij mee
    Laatst gewijzigd door Marty; 6 mei 2007 om 09:34 Reden: taalfout
    mart was bezet vandaar marty

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Ja, in welk topic zet je deze gitaar...nieuw zijn ze duurder dan dit topic, maar ik heb er weer minder voor betaald (tweedehands €225,-), dus poot ik hem maar in deze. Er tussenin zegmaar.

    Gitaar: SEAGULL S6+ Cedar met L.R.Baggs MicroEQ

    massief ceder bovenblad, gelamineerd kersen zij- en achterkant

    Prijs (evt. met link): Zie boven

    Vorm: Dreadnought

    Muziekstijlen: Deze gitaar kan van alles aan, maar ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het begeleiden van singer-songwriterachtige dingetjes. Af en toe een slagje, af en toe een tokkeltje.
    Waarom deze gitaar? Ooit bezat ik een Simon and Patrick SP6 Cedar die ik heb geruild voor een Parker. Kreeg toch een beetje heimwee naar de sound en toen zag ik de Seagull op marktplaats staan. En idd, de sound heeft veel weg van de SP, hoewel wel met een tikje ander karakter. Daarin zat een Fishman Acoustic Matrix Natural I en hierin een L.R. Baggs MicroEq. Allebei dikke prima vind ik.

    Kun je het geluid beschrijven? Een warm donker geluid, maar heel duidelijk gepronceerd. Heel geschikt voor fingerpicking, hoewel dat op mijn parlour-modelletje Ovation nét iets helderder en directer klinkt. Bij stevig strum-werk wordt de sound wat modderig, maar goed, dat gebruik ik toch vrijwel nooit.
    Ik heb 'm laten afstellen door Don Hofstee van Westerhaven Groningen en hij speelt als een zonnetje.
    Prima gitaar voor weinig geld! Zeker te adviseren!

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...





    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Ik heb ook 'n Seagull, met cutaway, en Godin-elementen. Heerlijke gitaar inderdaad, ik heb er precies 500 euro voor betaalt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gitaar:Lag Summer met shadow eq.
    Prijs:399 euro
    Vormreadnought
    Waarom deze gitaar?:ik heb er verschillende in mijn handen gehad deze sprong er onmiddellijk uit omwille van zijn goede bespeelbaarheid en mooie klank.
    Kan je het geluid beschrijven?:deze gitaar heeft een mooie warme klank minder fel dan een Taylor misschien een beetje Larriveeachtig, maar wel een eigen geluid dat me zeker voor deze prijs enorm heeft verrast.
    Verdere opmerkingen:waren er dan geen minpunten? zeker ik heb er mee naar een goede gitaarbouwer geweest deze was oprecht verbaasd over de schitterende afwerking in deze prijsklasse maar.... de frets waren niet 100 procent vlak dat heeft hij opgelost, hij heeft de gitaar afgesteld actie dikke e
    op de eerste fret 0,3 mm,dunne e 0,3 mm,dikke e op de twaalfde fret 2,3 mm
    dunne e 1,7 mm.
    De stemmechanieken waren ook niet in verhouding met de rest van de gitaar dus heb ik er Grovers opgezet omdat ik vond dat deze gitaar dat zeker waard was, de bespeelbaarheid is beter dan een willekeurige Taylor die je in de winkel van het rek neemt en komt zeer waarschijnlijk dicht in de buurt van een afgestelde topgitaar(Taylor,Larrivee?)die dan misschien wel beter zal klinken maar er zal ook een ander prijskaartje aanhangen.
    Voor iedereen die een gitaar zoekt in deze prijsklasse kan ik deze zeker aanbevelen.
    Laatst gewijzigd door freddy; 9 mei 2007 om 19:12

  6. #6

    Standaard

    In een ander topic heb ik al min of meer een bespreking geschreven van mijn Yamaha CPX5 : http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...&postcount=106

    Let op: hij is uit productie maar er zijn soortgelijke nieuwe modellen van Yamaha, ook rond de 500 euro.

    Groeten, Frits


    PS: Sorry voor de erg grote foto. Ik heb blijkbaar geen rechten om foto's vanaf mijn eigen pc te uploaden en heb daarom maar een link gemaakt naar een plaatje dat ergens online staat. Kan iemand mij vertellen of ik zo'n foto nog kan verkleinen?
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Gitaar: Blueridge BR63

    Prijs: 399,00 (www.musicstore.de), 415,00(www.spanjaardmuziek.nl)

    Vorm: 000

    Muziekstijlen: Fingerstyle Country Gospel Blues (Mississippi John Hurt, Mance Lipscomb, etc.)

    Waarom deze gitaar:
    Deze gitaar is qua vorm en formaat gelijk aan mijn Martin 000M. Om op de zaak wanneer ik even 'niks' te doen heb, of wanneer ik net een lastige, zeurderige, om korting vragende klant heb teleurgesteld, even mijn zinnen te verzetten en dus een beetje muziek te maken heb ik deze gitaar aangeschaft. Het heen en weer slepen van mijn 000M was behalve vervelend, ook niet bepaald goed voor het behoud ervan.

    Kun je het geluid beschrijven:
    Ja, dat kan. Het geluid is warm en vol maar niettemin helder. Vergelijk ik het geluid met dat van mijn (!) Martin 000M dan klinkt de BR63 niet doffer, maar wel minder sprankelend. Strakke bas, maar niet overheersend. Al met al goed in balans.

    Verder opmerkingen:
    De BR63 is een eenvoudige gitaar, solid top, gelamineerde zij- en achterkant. De afwerking is glossy gelakt, zwarte pickguard (die ik overigens verwijderd heb). De aktie is goed voor de door de fabriek gemonteerde D'addario (vermoedelijk) Light snaren. Voor Extra Light snaren heb ik de brugzadel iets verhoogd om fretbuzz te verhelpen.

    De bijna onvermijdelijke vergelijking met Martin is eigenlijk onzinnig. Mijn (!) 000M klinkt anders dan mijn (!) BR63, maar je kunt niet spreken over beter of slechter. In het weekend heb ik altijd beide gitaren naast elkaar en afhankelijk van mijn stemming en wat ik speel heb ik een voorkeur voor de één of de ander.

    Conclusie:
    Een Blueridge BR63 is een aanrader met een eenvoudig voorkomen, maar met uitstekende prestaties.

    Update:
    Nu sinds 1 juni 2007, en dus bijna 10 maanden, in bezit, is de BR63 behoorlijk 'los'. De speeleigenschappen (actie) zijn daarmee niet veranderd, maar de dynamiek, en dus de bespeelbaarheid wel. Niet helemaal voordelig, maar geen probleem.
    Ik speel eigenlijk alleen fingerstyle blues en merk dat bij het snellere en meer 'heftige' werk het geluid een beetje een soort oersoep wordt. Aan de andere kant: de gitaar heeft in verhouding een enorm volume, ook wanneer je 'zachtjes' speelt (dat is waarschijnlijk inherent aan voornoemde 'probleem').
    Misschien is het dus verstandig om dit in gedachten te houden, met name wanneer je een gitaar zoekt (die ook geschikt is) voor strumming, want dan denk ik dat het geluid nog meer versoept bij luid spelen. (Update: 16 maart 2008 )

    NB: dit review is gebaseerd op mijn ervaring, en vergelijkingen tussen gitaren. Iedere gitaar is anders, dus speel en luister voordat je iets aanschaft.
    Laatst gewijzigd door sanderz; 16 maart 2008 om 13:15

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Gitaar: Tanglewood TW170 AS-CE

    Prijs (evt. met link): €399,00 bij Feedback (http://www.feedback.nl/?id=55&b=TW17...0&treeID=2_4_2)

    Vorm: Grand Auditorium met cutaway en B-band preamp.

    Muziekstijlen: Ik speel in een akoestich duo met een zangeres. We spelen lieve en tegelijk ook stevige pop/rock covers.

    Waarom deze gitaar? Ik heb bij het kiezen van deze gitaar zo ongeveer alle acoustiche gitaren in de prijsklasse bij Feedback geprobeerd, en nog een hele boel duurdere, gerenommeerde merken als Taylor en Yamaha. Dit was de enige gitaar waar ik een 'klik' mee had. Die mij echt aan sprak. Volgens een vriend die mee was en ook een beetje gitaar speelt was het aan mijn spel te horen dat ik mijn gitaar gevonden had

    Kun je het geluid beschrijven? Hierbij moet ik veel akkoorden gewoon aanslaan, maar ook fingerpicken en palm mutes doen. De aangeslagen akkoorden klinken vol, warm helder en gaan een beetje compressen en grommen als je ze harder aan slaat. De noten worden geen brij, maar blijven heerlijk gedefinieerd, ook bij het harder aan slaan. Fingerpicken klinkt ook goed op deze gitaar, de nootseperatie is ook hierbij goed, het wordt geen brij. Hij blijft dan ook warm en tegelijk helder klinken, maar minder vol dan bij het aanslaan. Palm mutes grommen heerlijk op deze gitaar, vol, warm en redelijk aggresief.
    Het algehele geluid van deze gitaar is gebalanceerd, hij heeft geen overheersende bassen, midden of hoog. Hij klinkt vol en sprankelend tegelijk, je voelt de gitaar echt tijdens het spelen.
    Uitversterkt klinkt hij goed, zij het iets sterieler dan onversterkt en bij het indraaien van extra hoog en presence komt er ook wat ruis mee. Niet hinderlijk, maar het viel me wel op. De preamp die erin zit is van B-band, type 3.2 Hij heeft een actiev EQ met bas, mid, treble en presence regelaars. Het geluid verandert merkbaar wanneer je aan de knoppen draait, iets wat niet alle preamps doen.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  9. #9

    Standaard

    Gitaar: cuenca (model 10)
    Prijs (evt. met link): € 259
    Waarom deze gitaar? tip van de gitaarleraar
    Kun je het geluid beschrijven? nog niet kunnen vergelijken ....
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    het is mijn 1ste gitaar , dus daarom nog niet zo .... jah ..., ik heb het geluid ook nog niet met andere gitaren kunnen vergelijken ..



  10. #10

    Standaard

    Gitaar: Crafter D6eq

    Prijs: €340,- (vier jaar geleden bij Hakkert in Rotterdam)

    Vorm: dreadnought

    Muziekstijlen: divers, voornamenlijk singer/songwriter en unplugged sessies

    Waarom deze gitaar? Onversterkt klinkt ie echt heel goed, beetje richting de Taylor sound, lekker helder. Looks zijn ook goed en versterkt is ook alleszins acceptabel, zeker door drievoudige toon- en presence regeling.

    Kun je het geluid beschrijven? Helder, genuanceerd en in balans. Niet zo hard als een Martin en niet zo sprankelend als een Taylor.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top