Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard



    De Eko Ranger 6
    Maat van me moest een goedkoop gitaartje hebben voor op vakantie. Hij gaat namelijk 3 weken lang treinen door Europa en zit dan nog eens 3 weken in Spanje. En anderhalve maand zonder gitaar kan natuurlijk niet.

    Vanmiddag zijn we naar Feedback Rotterdam geweest en hebben we er een aantal uitgeprobeerd. Een Ibanez van 95 eu, een Fender van 130 ofzo en deze Eko dus. Van Ibanez lagen er meerdere en die klonken en speelden best lekker. Dat ging hem dus worden. Maar toen zag ik deze Eko staan voor 80 euro. Ik speelde 1 akkoord en zei meteen dat -ie deze moest checken.
    Echt een fijne gitaar. Meer laag, hoog, openere klank dan al die andere budget dingen die toch erg dicht en plat klonken.
    Nog eens goed vergeleken en het was echt de beste. Dus deze mee genomen.


    Prijs: 80 euro
    Vorm: Dreadnought
    Muziekstijlen: Hij speelt een beetje folky a la Bob Dylan, Neil Young en consorten. Ook soms John Mayer/Donovan Frankenreiter achtige feelgoed pop. Blues en fingerstyle ook, maar in mindere mate.
    Waarom deze gitaar? Hij was het goedkoopst en klonk veruit het best.
    Kun je het geluid beschrijven? Helder genoeg en genoeg laag. Vrij open ook. Ik vond hem ook vrij 'breed' klinken.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #22

    Standaard

    zo te zien nog een element ook?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ja, dat heeft deze wel, maar die van mijn maat heeft dat niet. Ben ik er vergeten bij te zetten.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #24

    Standaard

    Gitaar:Valencia CG 150 K

    Prijs (evt. met link): 70 euro bij westernhaven in groningen staat op de site

    Vorm:klassiek

    Muziekstijlen:klassiek

    Waarom deze gitaar? goeie gitaar voor beginers maar ook voor goeie gitaar spelers nog een vet goeide klassieke gitaar

    Kun je het geluid beschrijven? warm geluid

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Goeie gitaar was ook mijn eerste gitaar speelde egt perfect
    chek out my cover:http://www.youtube.com/watch?v=uW_HS...el_page:strat:
    a little creepy
    cause it was my first guitar!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Gitaar:Yamaha FG 700 sm
    Prijs (evt. met link): 229 euro http://www.guitarcenter.com/Yamaha-F...52-i1149962.gc

    Vormreadnought

    Muziekstijlen:fingerpicking en een uitzonderlijk goede strummer

    Waarom deze gitaar? Ik wilde een niet al te dure steelstring voor erbij naast mijn flamencogitaar en kwam op deze uit, het is een gitaar met massief bovenblad.

    Kun je het geluid beschrijven? Mijn lerares heeft een taylor 114 en heeft beiden bespeeld en ik kon geen verschil horen.

    Echt een topgitaar waar ik heel blij mee ben.

    Mvgr. Dirk Jan
    Laatst gewijzigd door Muzieknono; 21 september 2009 om 19:36

  6. #26

    Standaard

    Gitaar: Fender CD-60 (sunburst)
    Prijs (evt. met link): 129$
    Vorm: Dreadnought
    Muziekstijlen:Kies maar wat
    Waarom deze gitaar? Goedkoop, mooi, Heeft alles inzig die beginner nodig heeft.
    Kun je het geluid beschrijven? Helder
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...





  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    Gitaar: Vintage V300
    Prijs (evt. met link): 230
    Vorm: Folk
    Muziekstijlen: Folk, Blues, Country, Rock
    Waarom deze gitaar? Ik wilde een akoestische, en was na 1 keer spelen verliefd
    Kun je het geluid beschrijven? Warm, maar wel genoeg hoog
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Binding bij de toets had iets netter gekund, maar ik denk dat dit bij andere exemplaren anders is..

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Gitaar:Valencia CG 195
    Prijs: 2 jaar geleden gekocht voor rond de 240 inc. zeer luxe bag. Tegenwoordig staan ze voor 99/110 euro te koop.
    Vorm: spaans klassiek
    Muziekstijlen:klassiek, romantisch, blues, fingerpicking
    Waarom deze gitaar? Kan zich meten met de instrumenten in de 500 euro klasse.
    Goed stemvast en over de hele hals goed te bespelen. Intonatie is ook prima. Een open Am op de 10de positie is geen enkel probleem.

    Kun je het geluid beschrijven? Warm en vol. Akkoorden klinken goed definieerbaar.
    Eventuele minpunten zijn de afwerking in de kast. Bij mij is er in een toonbalkje een spijkertje te zien dat wat uitsteekt. Maargoed, daar zal dan ook het verschil in de prijs zitten.


  9. #29
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard Epiphone AJ 220ST Starterpack



    Gitaar: Epiphone AJ 220ST
    Prijs 149 euro
    Vorm: Sloped shoulder
    Muziekstijlen: Folk, Blues, Country, Rock
    Waarom deze gitaar? geschikt als starterspakket
    Kun je het geluid beschrijven? voldoende helderheid en diepte

    Liep net even de muziekwinkel binnen en daar lag er zo'n Epiphone los bovenop de dozen.
    Ik pingelde er eens even op en was verbaasd over het evenwichtige en beslist niet onaardige geluid. Redelijk helder en ook met enige diepte.

    Bovenblad is massief, staat op de verpakking.
    En slechts 149 euro! (en daarvoor zitten er dus ook nog wat extraatjes in het pakket) Ik begrijp niet hoe ze het ervoor kunnen doen, de gitaar ziet er nog leuk uit ook. Het is dat ik voorzien ben, anders zou ik hem als goedkope reisgitaar meegenomen hebben, het moet beslist een van de beste prijs-kwaliteitsverhoudingen zijn die ik ooit bij een gitaar ben tegengekomen, beslist een aanrader voor wie wil beginnen met gitaarspelen en niet gelijk teveel geld wil of kan uitgeven.

  10. #30

    Standaard

    Gitaar: stagg semi acoustisch
    Prijs (evt. met link): 2de hands 70 euro [zgan] nieuw ong. 150 euro
    Vorm:western gitaar
    Muziekstijlen:rock blues
    Waarom deze gitaar? iets acoustisch derbij
    Kun je het geluid beschrijven? luid goed laag goed hoog
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...verrassend goed voor deze prijs

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top