Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11

    Standaard

    Gitaar: richwood rd-12-cebk
    Prijs (evt. met link): 115 euro http://www.peterjohanzen.nl/richwood_acoustics.htm
    Vorm: accoustisch body met cutaway
    Muziekstijlen: blues, rock, country
    Waarom deze gitaar? de hals speelt lekker, ligt goed in de handen. en omdat er een goed geluid uit komt.
    Kun je het geluid beschrijven? het geluid is heel mooi verdeeld over deze gitaar, de hoge en de bas noten zijn goed hoorbaar. en aangeslote op versterker klinkt het prima, kan je er zelfs nog een echte rock sound uitkrijge ook
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    goeie gitaar voor weinig geld


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2005
    Locatie
    Zierikzee
    Berichten
    706

    Standaard

    Vanmiddag ben ik eens naar Den Dekker muziek (in mo'fuckin Kapelle) geweest en daar wat akoestische gitaren uitgetest, m'n budget is rond de 200 euro.

    - Eerst een LAG geprobeerd van 220 euro, die beviel me erg goed. Speelde lekker licht, mooi afgewerkt, design verder ook mooi. Ook een goed geluid.

    - Een paar Corts van rond dezelfde prijs, speelden ook wel aardig maar op de een of andere manier lag die LAG beter in de hand.

    - Goedkopere Richwood (wit logo) van +/- 115 euro geloof ik. Speelde beduidend minder lekker, niet zo goed als die LAG. Maar ja, hij is dan ook 100 euro goedkoper.

    - Duurdere Richwood (ook wit logo) van 250 euro, min of meer hetzelfde als die hierboven beschreven, alleen dan met element. Ik zat eerst nog te twijfelen of ik een element wou, omdat ik wel eens het een en ander opneem, maar de verkoper zei dat piëzo's eigenlijk nooit gebruikt worden voor opnames.

    Ik ben voor de LAG gegaan.



    Deze speelde gewoon het fijnste voor wat er in die prijsklasse (€ 219,-) te krijgen was. De klank is ook heel mooi en qua looks is ie ook erg mooi, vooral de headstock (met parelmoer logo) sprak me aan. De lak op de hals was erg dun, dus niet zo stroef zoals bij die Richwoods wel het geval was. Het enige 'nadeel' vond ik dat ie geen cutaway heeft, maar of ik die hoge frets nou zo veel zal gebruiken... en qua sound is het natuurlijk beter om geen cutaway te hebben

    Al met al echt een aanrader als je een akoestische gitaar onder de 250 euro zoekt!
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

  3. #13

    Standaard

    richwood
    rw-25-lsb

    links handig
    voor de prijs is het echt een hele goede gitaar. maar dan ook echt geweldige klank.
    hard, beetje fel niet zo als een resornator. klinkt goed door.



    p.s. goede gitaar voor beginners!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2007
    Locatie
    Stadskanaal
    Berichten
    371

    Standaard

    Gister een Richwood RD 16 gekocht voor erbij. Kostte 135 euro.
    http://www.musicinn.nl/richwoodrd16groot.htm

    Gitaar is goed afgewerkt en klinkt lekker warm. Een top gitaartje voor dat geld.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Gitaar: HÖFNER SE II

    Prijs (evt. met link): 238 (incl gigbag en voetsteun)

    Vorm: 4/4 klassiek gitaar

    Waarom deze gitaar? gekocht voor een vriendin die gitaar wil leren spelen op de muziekschool, gitaar is niet te duur en toch een massief bovenblad en (volgens sommige datasheets) body

    Kun je het geluid beschrijven? prijs/kwaliteit geluid zit goed. Ik mis een beetje "sprankel" maar je kan niet alles hebben

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Gitaar is makkelijk te bespelen, nek voelt goed aan. Het is een Hofner speciaal gemaakt voor Thomann.

    Laatst gewijzigd door RolandT; 29 september 2008 om 13:33

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 september 2008
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    8

    Standaard

    Gitaar: Richwood RD-17-CE Artist Series (Semi-Akoestisch)
    http://www.muziekinstrumenten.com/in...Western_gitaar
    (Richwood.com is op het moment under construction)

    Prijs: 199 euro
    Vorm: Western met cutaway
    Muziekstijlen: Country, klassiek, eigenlijk vanalles.
    Waarom deze gitaar? Niet om mee te beginnen. Om je spel te verbeteren, voor het mooie geluid. Zie verder in mijn verhaal.
    Kun je het geluid beschrijven? Ja, heerlijk! Zie verder in mijn verhaal.

    Ik heb deze gitaar 4 maanden geleden gekocht, omdat ik dringend akoestisch wilde gaan spelen (speel al jaren elektrisch). Kon me toch niet bedwingen om een semi te kopen.

    De eerste indruk is, uiteraard, die van het uiterlijk. Daar heb ik weinig op aan te merken, een mooie vorm, mooie lak en witte randjes op de body en hals die de gitaar een soort vintage look geven (is mijn associatie). Het Richwood-logo op de kop en de andere inlay (die stippen op de hals dus) schitteren mooi in het licht en geven een luxe gevoel aan de gitaar (materiaal van inlay weet ik niet, heb ik geen verstand van). Al met al een hele mooie gitaar,

    Dan de bespeelbaarheid... oef, even wennen. Als pure elektrisch gitarist had ik er in het begin nogal moeite mee, terwijl de meeste akoestische gitaren die ik tot dan toe bespeeld had, mij best meevielen (vooral Spaans, maar ook wat westerns waren dat). De snaren liggen nogal hoog op de hals en je moet dus flink wat kracht zetten om het volle geluid eruit te krijgen. Vooral barre-akkoorden lijken in het begin onmogelijk. Ik ben na aankoop van deze gitaar 2 weken op vakantie geweest en heb hem toen meegenomen. Na die 2 weken had ik hem onder de knie en kreeg daarvoor een dubbele beloning! Ten eerste mijn elektrisch gitaarspel... Alles ging veel soepeler, sneller en preciezer, omdat ik veel kracht had ontwikkeld op de in het begin stugge Richwood.

    Ten tweede het geluid. Wat een heerlijk geluid, voor een best goedkope gitaar!
    Het akoestische geluid is heerlijk vol en zuiver. Er komt van nature al een hard geluid uit, maar als je hard gaat spelen, blijft hij zuiver en er zijn geen rare bijgeluiden ofzo. Plug je hem in, dan blijft het geluid erg goed. Ik weet niet veel van het B-Band systeem, maar hij versterkt prima door, je kan op de gitaar zelf Treble, Bass, Middle, Volume en Presence aanpassen en er zit ook nog een stemapparaatje op. Pas trouwens wel op met de presence, ik heb er zelf even over gedaan om erachter te komen waar bij versterkt spelen al die bijgeluiden vandaan kwamen (fretnoise, snaargeluiden etc.). Draai je de presence ietsje dichter (dan helemaal open) en het is bijna helemaal weg.

    Conclusie: Een esthetisch prachtige gitaar met een heerlijk geluid, zowel akoestisch als versterkt. Wel een werk-gitaar, niet voor een beginner, dan ontmoedig je jezelf alleen maar waarschijnlijk. Mijn spel is er wel drastisch mee verbeterd en ik denk dat iedereen die al lekker gitaar kan spelen, maar alleen soepele elektrische of Spaanse botergitaren heeft bespeeld, er zijn/haar spel mee kan verbeteren.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Gitaar: Crafter D6/N
    Prijs (evt. met link): Rond de €200
    Vorm: Dreadnought
    Muziekstijlen: Van alles. Slag en tokkel
    Waarom deze gitaar? Was mijn eerste
    Kun je het geluid beschrijven? Warme, zware klank
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Mooie gitaar, mooie slagplaat :P, mooi geluid. Kan niet versterkt worden. Ben er heel tevreden mee. Als hij ooit stuk gaat of gestolen wordt koop ik een nieuwe Crafter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Gitaar:Crafter D7/N, zelfde als de D6 van hierboven, maar met een ceder top i.p.v. fichte. Voor verdere specificaties, klik op de link
    Prijs (evt. met link): rond €250
    Vorm: Dreadnought
    Muziekstijlen: Vanalles, fingerpicking en strumming, blues, rock, country, ...
    Waarom deze gitaar? Mijn moeder probeert ook gitaar te spelen en was het beu om op een gitaar van €25 te leren en wou eigenlijk liever een 'folkgitaar'. Dus heb ik haar meegenomen op shoptocht, een paar gitaren getest en deze kwam er als beste uit zijn (in de winkel aanwezige) prijscategorie uit. De hals speelde vloeiender dan die van de D6
    Kun je het geluid beschrijven? De D6 was een beetje te scherp in de hogere regionen, de D7 is naar mijn mening, mooi uitgebalanceerd qua klank met een romiger hoog (dankzij de cedertop denk ik)
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    foto van de site van Crafter:

    Absoluut toppertje voor de prijs!
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #19

    Smile

    Gitaar: Epiphone AJ 100 VS
    Prijs (evt. met link): omgerekend van pools geld 110 euro www.rnr.pl
    Vorm: Dreadnought
    Muziekstijlen: van alles van western tot rock en pop
    Waarom deze gitaar?; Omdat hij enorm lekker speelde in de winkel toen ik hem uitprobeerde en het merk werd ook al aangemoedigd door me leraar
    Kun je het geluid beschrijven? ; warm en speel goed hard
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    de gitaar kan jevoor zover ik weet niet in nederland verkrijgen zelf heb ik hem in polen gekocht met een korting hij is helemaal van hout en geen triplex of multiplex dus het geluid is lekker hard de snaren zijn in het begin wat scherp als je akkoorden wil spelen maar als je hem een uurtje inspeelt is ie prima! echt de beste gitaar die je kan krijgen in die prijsklasse.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Gitaar: Yamaha F310 P
    Prijs: rond de 150 euro
    Vorm: Dreadnought
    Muziekstijlen: Kan van alles wat aan, fingerstyle, maar ook slag.
    Waarom deze gitaar? Beginners zoeken vaak een goede gitaar om mee te beginnen, maar durven het geld er niet voor uit te geven. Deze gitaar is, wat mij betreft, de ideale beginnersgitaar, maar misstaat ook zeker niet als bij gitaartje in je collectie!
    Kun je het geluid beschrijven? Beschrijvingen van het geluid ben ik slecht in, en wordt door zo veel factoren bepaald (alleen al door de leeftijd vd snaren), maar het geluid is vrij helder, veel laag, gedefinieerd.

    Dit is de gitaar van een vriendin van me, speel ik wel eens op, en even uitgeleend aan mij om d'r na te kijken (de vriendin ook).
    Elke keer als ik er op speel verbaast het me: hoe krijgen die Jappen het voor elkaar om zulk spul voor die prijs te verkopen.
    Het eerste wat opvalt: de actie is wonderbaarlijk laag, kan exemplarisch verschillen uiteraard. De constructie is erg 'Yamaha' achtig, de mislukte vorm van de slagplaat valt meteen op.
    Exemplaar wat ik had was goed afgesteld, geen uitstekende fretten, geen loszittende stemmechanieken etc.
    Het geluid was zoals ik al zei OK. Niet slecht, mist alleen wat volume.
    Een nadeel vind ik wel dat er zo'n typische Yamaha strapholder (zo heet dat ding toch?) op zit: een plastic, onooglijk dingetje wat je met weinig moeite los kan krijgen.

    Goed, even wat spec's op een rijtje:

    Sparren top (gelamineerd)
    Mahoney achterkant
    Nato (?) nek, rosewood toets

    Ik heb geen aandelen bij Yamaha, maar ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met dat merk, en het is zeker de moeite waard om eens naar deze gitaar te kijken!

    Nogmaals even ter waarschuwing: bekijk het exemplaar goed, en als je een beginner bent: vraag even aan de verkoper of de gitaar evt ook afgestelt kan worden. Dat is handig, als je er later achterkomt dat de actie net wat te hoog is bijv.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top