Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard REVIEW - Gitaren onder 250 Euro

    Het verslag-topic voor gitaren onder de 250 Euro

    De regels:
    - Alleen verslagen van gitaren. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PM.

    - Post een foto en/of een link naar de website van de fabrikant.

    - Minimaal vijf regels tekst. Alleen melden dat een gitaar tof is, is te weinig. Copy/past het volgende lijstje, en vul het zo goed mogelijk in.

    Gitaar:
    Prijs (evt. met link):
    Vorm:
    Muziekstijlen:
    Waarom deze gitaar?
    Kun je het geluid beschrijven?
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...



    oude koopadvies topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ght=Koopadvies

    GOLDMEMBER

  2. #2

    Standaard

    Nou, goedkoper kan haast niet, maar toch kan je er wel wat mee.


    Gitaar: Stagg C530 3/4 gitaar
    Prijs (evt. met link): € 52,=

    Vorm: Klassiek
    Muziekstijlen: Klassiek, liedjes, eerste accoordjes.

    Waarom deze gitaar? Hij is goedkoop en hij is een maatje kleiner. Precies goed voor kinderen vanaf een jaar of 7. De actie is wel min of meer normaal, de mechanieken zijn de goedkoopste die er bestaan en de afwerking is minimaal, maar kan er mee door.

    Kun je het geluid beschrijven? Nou, verwacht er niet teveel van. Het is een cheapo ding, en door de 3/4 body is het geluid sowieso al wat minder vol.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Ik heb een aantal vandeze gitaren gekocht voor de muziekschool waar ik werk. We gebruiken ze voor kennismakingscursussen van tien lessen. Zijn ze prima voor. Zodra je wat meer wilt is het instrument te beperkt, maar dan kopen de kinderen (hun ouders) wel een ietsje beter model. Voor de muziekschool is het interessant vanwege de prijs, ze zijn makkelijk te vervangen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #3

    Standaard

    Gitaar: SX Akoestische gitaar, starterspakket DG1K/BK
    Prijs: € 110

    Vorm: Western
    Muziekstijlen: Klassiek, liedjes, eerste accoordjes.
    Waarom deze gitaar? De gitaar komt met een vrij volledig starterspakket bestaande uit, naast de gitaar zelf, een zakje plectrums, statief, tuning-fluitje, draagtas, tuning-hendeltje, gitaarriem. Op zich speelt ze wel vrij goed, maar alleen als je nog niet te veel gewend bent.

    Kun je het geluid beschrijven? Het klinkt misschien wat dun en minder warm, maar wel duidelijk gedefinieerd. Ook een redelijke sustain van de snaren.


  4. #4

    Standaard

    Gitaar: Jack&Danny CMAG-5
    Prijs (evt. met link): 198 Euro
    Vorm: Western met Cut away
    Muziekstijlen: Pop, Blues, Country enz.
    Waarom deze gitaar?: Hij zag er ten eerste erg mooi uit en ik had nog geen Western gitaar. Ik heb hem bij Music Store gekocht waar ik stond te twijfelen tussen een Fender Dreadnought en deze J&D. Deze had een 4 bands Equalizer en hij speelde beter dus het is deze geworden.
    Kun je het geluid beschrijven?: Zoals je dat van een western gitaar gewend bent. Alleen een beetje schel in de hogere tonen.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Witte bindingen rond body en hals, parelmoer block inlays, gouden hardware, ook is hetzelfde parelmoer van de inlays om het klankgat gebruikt. Topkam is standaard al van been.



    Laatst gewijzigd door StaceySonic; 20 mei 2007 om 17:10 Reden: Foto vergeten

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    23 januari 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    157

    Standaard

    Gitaar: Ibanez V50 (Jam Pack)
    Prijs: € 175
    Vorm: Standaard Western (geen cutaway)
    Muziekstijlen: Blues / Rock / Pop
    Waarom deze gitaar?
    perfecte gitaar voor een beginner, zit alles bij wat je nodig hebt, gig bag, tuner, picks, strap en een tasje om alles in te doen
    Kun je het geluid beschrijven?
    redelijk helder en goeie Sustain
    Plaatje:
    Laatst gewijzigd door elie; 13 juli 2007 om 13:41

  6. #6

    Thumbs up Cort 100 Earth

    Gitaar: Cort 100 Earth (met massief bovenblad)
    Prijs (evt. met link): in 2006 gekocht voor 220 euro
    Vorm: Dreadnought
    Muziekstijlen: van alles, ben nog aan het uitproberen. Deze gitaar is geschikt voor zowel fingerpicking als voor strummen.
    Waarom deze gitaar? Aangeraden door gitaarleraar, volgens hem goede gitaar voor een niet gekke prijs. Heb wel de actie moeten laten aanpassen, was veel te hoog en daardoor speelde de gitaar eerst te zwaar. Standaard werd dit model geleverd met gecoate snaren (die dus langer meegaan, ook mooi meegenomen).
    Kun je het geluid beschrijven? Sprankelend bij fingerpicking, goed volume bij strummen (dreadnought), goede bas en goede sustain.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... fff googlen

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2004
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    23

    Standaard

    Gitaar: Harley Benton HBO850BB
    Prijs : 119 Euro
    http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbo850bb.htm
    Vorm: Ovation Kopie
    Muziekstijlen: Pop/Rock (maar dat meestal electrisch).
    Waarom deze gitaar?: Omdat het de goedkoopste Ovation kopie is die ik kon vinden met de multiple soundhole erop.
    Hij klinkt en speelt (na wat afstellen maar je krijgt er een imbussleutel bij) eigenlijk best wel lekker voor het geld.
    Leuk detail is dat er een stemapparaat ingebouwd zit.
    Bij thomann staat dat een batterij optioneel is, maar als je hem wilt versterken is hij vereist.

  8. #8

    Standaard

    Gitaar: Yamaha F 310 P
    Prijs (evt. met link): +\- €150,- inclusief tas
    Vorm:

    Muziekstijlen: Rock
    Waarom deze gitaar? Ik zocht een goedkope akoestische gitaar en Yamaha biedt eigenlijk altijd een goede prijs/kwaliteit verhouding. De gitaar speelt lekker en blijft goed op stemming.
    Kun je het geluid beschrijven? Goed volume, heldere klank en vrij veel sustain. Hij klinkt echter niet zo vol, mede door de gelamineerde top.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Prima gitaar voor weinig geld. Heb je 100 a 150 euro meer te besteden dan zit je, misschien met een beetje zoeken, wel meteen in een betere klasse, maar dat geldt voor goedkope gitaren bijna altijd.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    52

    Standaard

    Gitaar: Geen merk, echt, geen label te vinden.
    Prijs (evt. met link): En hilarische 24,95 bij Blokker Amsterdam.
    Vorm: Klassiek model, in rood hoewel het erop lijkt dat hij rood is geworden door een dubbele (per ongeluk?) laklaag want het was de enige in deze kleur en waarbij het roset was overgespoten (wat me wel aanstond).
    Muziekstijlen: Klassiek, dus.
    Waarom deze gitaar? Omdat ik een wegwerpgitaar erbij wou, eentje waarvan het me echt niet boeit of hij stuk gaat en dus over al mee naar toe kan slepen en desgewenst om stuk te slaan
    Kun je het geluid beschrijven? Crap natuurlijk. Maar moet eerlijk zeggen dat de klank me nog erg meeviel... had het erger verwacht.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Heb zelden zo'n slordig afgewerkt instrument gezien. Veeel schoonheidsfoutjes. De kam staat te hoog en moet worden vervangen omdat de afstand tussen de snaren niet overal gelijk is. Het fretbord lijkt wel van een soort plastic , de fretten zijn niet glad en moeten worden bijgevijlt. Bij het benden van de snaar hoor je dus een zagend geluid van de fret komen. Kortom: het is brandhout maar door zijn prijsje is het een prima wegwerpgitaar. Ook voor absolute beginners is het leuk om te kijken of gitaar wat voor ze is hoewel de gitaar dan nog wel wat werk behoeft aan kam en fretten. Oh, ja, erg grappig was ook de doos waarop een geheel nieuwe versie van notenschrift is uitgevonden
    Laatst gewijzigd door Dudie; 17 november 2007 om 22:20

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Ok, een beetje een ander soort review van mijn kant.

    Even alle kritiek die hier op het forum op het merk wordt gegeven minimaliseren en alle beginners die zoeken naar een gitaar onder de 250 euro aanraden om Stagg akoestische gitaren te testen.

    Gisteren beginners gitaartjes wezen testen met iemand en uiteindelijk tegen wil en dank in moeten besluiten dat die akoestische staggs de slechtste nog niet zijn. Je hebt véél verschillende types en het ene model is al wat beter dan het andere, maar er zitten echt mooi klinkende gitaren tussen.
    Zeer soepel bespeelbaar over het algemeen.

    Een andere aanrader is Nashville. Die kopen afgekeurde gitaren van andere fabrieken op en zetten er dan Nashville op. Daar zitten fantastische gitaren tussen. Gisteren op een Nashville gespeeld die qua klank niet moet onderdoen voor veel akoestische gitaren tussen den 500 en 1000 euro, en dat voor 150 euro! Test ik dan een Nashville van 110 euro blijkt dat een ongelooflijke kutgitaar te zijn. Speel ik later op een gitaartje van 90 euro van Nashville en die doet het dan weer beter. Heel variabel merk dus.

    De Cort die ik bespeelde (200 euro) was het bespelen niet waard. Dat brugzadel stond echt een meter hoog. Jammer, want ik het ook al enkele goede corts in de hand genomen.

    Andere aanrader volgens mij: Yamaha F310. Heerlijk beginnersgitaartje, heb er zelf veel plezier aan gehad als niet-beginner. Nu heb ik ze weggeschonken aan mijn broer en beleefd die er plezier aan. Een vriend van me is ook al jaren tevreden over deze gitaar.


    Mijn tip voor de beginner: neem iemand mee die iets of wat verstand van gitaren heeft als je een goedkoop gitaartje zoekt. Er zitten echt goede gitaren binnen de prijsklasse van 150-250 euro! Dit heb ik tot mijn eigen verbazing kunnen vaststellen.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top