Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    367

    Standaard

    Gitaar: Ibanez RG550 DY - 20th Anniversary model -

    Prijs (evt. met link): 995 Euro (bij Nederland Muziek - Almere)

    Vorm: Strat

    Muziekstijlen: Blues, Rock, Metal.

    Waarom deze gitaar? Ik wilde naast mijn "nette" Les Paul een scheur-ijzer er bij hebben. Ook wilde ik graag een 24-fretter en een (goeie) tremolo die niet ontstemt. Verder zocht ik ook een beetje dat typische Stratocaster geluid dat er bij deze gitaar zeker wel uit te halen valt. Heeft verder ook de Wizard neck van het originele model maar wat ik er van begrijp is dat het oude model 3pcs was en deze 5.

    Kun je het geluid beschrijven? Zie onder

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Naast mijn Les Paul wilde ik toch een beetje een strat achtige gitaar met wat meer scheur mogelijkheden. In eerste instantie was mijn oog gevallen op wat andere Ibanez gitaren, de RG2610E of de RG2550. Ook een cheape Jem (555) lag binnen de mogelijkheden. De RG2610 (met 1 SD SH-10 Full Shred element) was ook een prachtige gitaar maar qua geluid wat te beperkt naar mijn zin. Ik had dan ook bijna de RG2550 gekocht tot mijn oog viel op de RG550 DY. Een 20th anniversary model van de RG550 waarvan er 1987 van zijn gemaakt in de kleuren Road Flare Red, Desert Yellow en Black. Het mooie aan dit model is dat het de originele tremolo bevat (Edge) en zelfs de pickups van Ibanez zijn buiten verwachting goed (V1-S1-V2). De afwerking van de gitaar is werkelijk om van te smullen. Perfect gewoon. Door de 5 standen schakelaar en de 2 humbuckers en 1 single coil pickup kun je lekker varieren met je geluid. Een Stratocaster geluid is er zeker uit te halen dankzij de single coil pickup.

    Het speelt echt heel soepel ondanks dat de dunne neck en het maple wel even wennen is ten opzichte van mijn Les Paul (oppassen met dat maple want je hoort echt alles). Ondanks het maple is er met het neck-element nog een aardig warm geluid uit te krijgen ook. Aardig want voor een echt warm geluid is deze natuurlijk niet gemaakt. De gitaar heeft verder een sustain van hier tot Tokio. Wordt verder geleverd met speciale 20th Anniversary case, strap, plectra. Die case stelt verder niet zoveel voor. Matige kwaliteit. Niet echt geschikt voor 'on the road'.

    Specs: http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RG550MXX

    Filmpje: http://www.ibanez.com/eg/featured/rg20th.aspx



  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2007
    Locatie
    sebaldeburen
    Berichten
    263

    Standaard

    Gitaar:
    Epiphone les paul custom, met seyour duncans ('59 classic)

    Prijs (evt. met link):
    2e hands 500,-

    Vorm + uiterlijk
    les paul custom, maar dan een beetje omgetuned. plaatje om de toneschakelaar is wit, en de gouden poets van de hardware is er vanaf.
    ook zitten er geen kapjes meer over de humbuckers en zit er een setje nieuwe stemmechaniecken op.

    Muziekstijlen:
    vooral classic rock. maar ook wel blues en hard rock.

    Waarom deze gitaar?
    ik vond 'm er wel gaaf uit zien, zo getuned.
    en hij was ook nog verbeterd.

    Kun je het geluid beschrijven?
    het geluid is van een les paul, heel veel body, maar door deze humbuckers is het geluid nu heeel erg warm. zijn erg goede humbuckers, ook al wil ik op den duur wel weer anderen. het mag wel wat harder.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Laatst gewijzigd door robby-C.rock; 7 oktober 2007 om 11:35

  3. #13

    Standaard

    Gitaar: Ernie Ball MusicMan SUB1

    Prijs (evt. met link): 699 euro

    Vorm: Stratocaster, maar zonder body contouren

    Muziekstijlen: classic rock, hard rock, pop

    Waarom deze gitaar? Amerikaanse kwaliteit voor een zeer aantrekkelijke prijs. Het is zegmaar de Highway one, maar dan van MusicMan. De neck van deze gitaar was voor mij de doorslaggevende factor. Deze is werkelijk geweldig! Vergelijkbaar met de duurdere Musicman Silhouette. MusicMan staat bekend om kwaliteit. Deze gitaar (ondanks dat het een "budget" model is) is perfect afgewerkt. De "textured finish" op de body lijkt niet stuk te kunnen. De neck is helemaal gefinished in het zwart. Ik dacht hiermee een plakkerige neck te krijgen, maar dat is (gelukkig) absoluut niet het geval.

    Kun je het geluid beschrijven? Dat is erg moeilijk. Het is namelijk niet echt te vergelijken met andere gitaren. Hij scheurt lekker, maar is niet zo zwaar als bijvoorbeeld een SG.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    Ze worden niet meer gemaakt omdat MusicMan er geen winst op kon maken. De kwaliteit lag gewoon te hoog, voor een te lage prijs. Als je goed zoekt kun je ze vinden op Ebay en verschillende online muziekzaken tegen hele leuke prijzen.

    Plaatje ...

    Deze gitaar is ook de krijgen in Dual humbucker + Tremelo setup
    Laatst gewijzigd door Reb; 23 oktober 2007 om 19:37
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

  4. #14

    Standaard

    Gitaar: Fender Deluxe Powerhouse
    Prijs: €699,-
    Vorm: Stratocaster
    Muziekstijlen: Rock, metal

    Waarom deze gitaar? Speelt erg fijn, en klinkt erg mooi. Deze gitaar heeft een 12 dB midboost, waardoor ie wat heavier klinkt dan andere strats, dat was ook weer een rede om hem aan te schaffen.

    Kun je het geluid beschrijven? Als ik de 12 dB midboost helemaal open heb staan klinkt ie lekker heavy, doe ik die midboost uit, dan klinkt het gewoon als een standard strat.
    Ik zet die 'switch' in de brug positie tijdens het riffs spelen en het begeleiden van nummers, en ik wissel van de brug en neck positie als ik soleer.
    De brug positie klinkt (zoals bij alle fender strats) schel, maar dus dankzij die boost wel heavy en ook iets warmer. En de neck positie klinkt juist heel warm. Ook clean klinkt ie erg mooi.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Fantastische gitaar, en heel erg veelzijdig. De mijne is caramel metallic met maple fretboard, en hij ziet er echt fantastisch uit. Het is wel een mexicaanse en geen americaanse, maar laat dat je niet tegenhouden, voor het geld is dit echt een hele goeie gitaar.

    Het plaatje is onduidelijk, in het echt is ie echt veel mooier, maarja:
    http://www.fendermarket.com/obr/251.jpg

  5. #15

    Standaard

    Gitaar: Fender Highway 1 maple neck (inclusief SD- custom Humbucker - brug)

    Prijs (evt. met link): 795,- + 130,- voor element, andere slagplaat en inbouw. Wel gratis extra servicebeurt erbij gehad. Gekocht bij Big-one Zwolle.

    Vorm: strat

    Muziekstijlen: rock, maar je kan er alles mee, zeker met de humbucker erin

    Waarom deze gitaar?

    Voor de prijs, het mooie cleane geluid, de fijne hals, en de looks (70's head, snelle slijtage van de lak => ik ben van mening dat een gitaar een gebruiksvoorwerp is en dat mag best gezien worden. De eerste buts zit er al in (helaas geen mooie slijtplek dus). De volgorde klopt hier dus ook.

    De humbucker heb ik erin gezet omdat het originele element ruist, geen output heeft en niet rockt .

    Kun je het geluid beschrijven?

    Veelzijdig. Lekkere scheur, funky hals element, middelste element klinkt lekker mid achtig In Your Face met een buizenrandje eraan.

    Plaatje ...



    Verdere opmerkingen:

    - de meegeleverde kick-bag zuigt

    - de singels ruisen, tenzij dubbel geschakeld

    - de hals is erg fijn voor mij (grote handen)

    - de actie is fenomenaal goed, al aan de wand in de muziekzaak, helemaal na een afstelbeurtje, je legt hem gewoon niet meer weg...

    - de brugzadels moeten wel op het hoogste punt afgesteld worden en de brug strak tegen de body; op deze manier "prikken" de zadels niet in je rechterhand en duw je de brug niet ongewild naar beneden; bijkomend voordeel is dat je de snaren zo lekker plat langs de hals kunt laten lopen

    - de balans is perfect, ook als je lang staat wordt je niet moe

    - de seymour duncan custom humbucker geeft de lichte strat een ZWARE brul mee. Veel bas, veel mid erbij, net genoeg hoge tonen. Ook clean is het best een lekker geluidje voor een brug-bucker. Jammer genoeg moest ik wel 4(!) maanden wachten op een witte (hij was in back-order o.i.d. bij SD) en hij bleek witter dan de fender-pups :S

    Wellicht over een poos een ander hals element met meer output voor de balans, vermindering van ruis en een lekkere bluesrock/funk sound, denk aan dave navarro, frusciante etc. (tips iemand???? => pm please)
    Laatst gewijzigd door Renin; 24 november 2007 om 15:24

  6. #16

    Standaard

    Gitaar: Ibanez jem 555
    Prijs: 750 euro
    Vorm: Strat
    Muziekstijlen: Rock, Metal, Solo
    Waarom deze gitaar? Hij stond in het midden van de winkel, en ik dacht die moet ik hebben, vooral toen ik de prijs zag dacht ik van ja dit is me nieuwe gitaar.
    Kun je het geluid beschrijven? Scherp, Warm, Hard

    verder is het gewoon een erg fijne gitaar wanneer je een niveau omhoog wilt met je gitaren. het is niet de beste gitaar maar zeker kan hij wel meedoen met de betere gitaren.


  7. #17

    Standaard Hagstrom Super Swede

    Gitaar: Hagstrom Super Swede


    (Plaatje van internet, de mijne staat onderaan)

    Prijs: € 545, Nederland Muziek, Almere

    Vorm: als een Gibson Les Paul, maar met een andere kop en de onderste hoorn van de body is iets langer. Past in de koffer van mijn Gibson Les Paul.

    Hout, hardware, etc: body van 45 mm dik mahonie, uit 1 stuk. Daarbovenop een laag esdoorn van 10 mm. Daarbovenop een dun laagje gevlamd esdoorn. Hals van mahonie. Toets ziet eruit als ebben, voelt als ebben, klinkt beter dan ebben (!) maar is géén ebben.... Gitaar, hals en kop hebben binding. Prachtig gedaan. Twee humbuckers, ieder met eigen volume en toon. Bedrading net als bij Les Paul, maar dan standaard voorzien van een coil split. Tune-o-matic brug maar dan met meer stelruimte en betere zadels. Hagstrom tailpiece op een stuk plexiglas. Hagstrom stemmechanieken werken prima, maar de handvatjes voelen wel kwetsbaar aan.

    Muziekstijlen: alles! Maar ik denk dat de gitaar wat minder in de smaak zal vallen van echte metalheads. De sound is extreem veelzijdig: jazz, blues, rock, pop, funk en old-school metal... het kan er allemaal mee. Voor Slipknot zou ik een andere plank uitzoeken.

    Waarom deze gitaar? Het geluid, de afwerking, de kwaliteit!!! En dat voor deze prijs!!!

    Kun je het geluid beschrijven? De basis is een Les Paul, maar er zijn verschillen. Ten eerste is de mensuur langer, namelijk even langs als die van een Fender. Dat betekent een langere snaarlengte en daarmee een hogere snaarspanning, Het laag is daardoor als een piano: diep, warm, helder. De elementen zijn ongelooflijk goed. Ik ben Seymour Duncan Alnico Pro II gewend en Gibson Classic '57. Deze Hagstrom buckers zijn gewoon beter, punt uit. Heel open, helder, nooit schril en nooit wollig, medium output. Zelfs met bakken scheur lopen accoorden niet vol en blijven alle snaren perfect hoorbaar. Het is een gematchte set: het halselement heeft iets minder output als het brugelement. De coil split is fantastisch! Die echte diepe single coil "clunk", mooi hoog, heel helder. Helemaal te gek voor funk. Het halselement in single coil mode is mijn favoriet: enorm rijk geluid, heel complex. Klinkt als een echte goede fles wijn.

    Bonus: deze gitaar reageert onwijs goed op je volumeknop. Bij medium gain geluiden (denk aan Highway to Hell of vroege Van Halen) draai je je volume terug van 10 naar 8 en het wordt clean! Schakel je ook nog over naar single coil dan wordt het helemaal feest. Wie heeft nog split channel nodig???

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.: de set-up kan beter, want de snaren stonden erg hoog. De hals was mooi recht. De intonatie was goed en ook de hoogte van de elementen was goed. Zelfs de fabriekssnaren zijn OK - ze zijn nog niet rot en klinken prima (kan me geen enkele andere nieuwe gitaar herinneren die dat had). Maar goed, toen ik de snaren flink lager zette bleek dat er buzz optrad boven de 19e fret. Snaren opdrukken kan dan niet meer. Iets hoger dus. Prima compromis gevonden, maar Hagstrom adverteert met lage actie en supersnelle halzen maar dat maken ze alleen waar als de ze fretten beter vlakken.

    LET OP: de hals is ingezet net als bij een Les Paul, maar loopt veel verder door in de body. Al bij de 15e fret begint de body en de 22e fret kun je eigenlijk niet bij. De 21e is met moeite te bereiken. En dan heb ik nog hele lange vingers.... Doordat de hals zover doorloopt klinkt deze gitaar onversterkt al waanzinnig, beter dan mijn Gibson Les Paul! Maar de keerzijde is dat je eigenlijk maar 20 frets hebt....

    Conclusie: voor mij is dit de ultieme Les Paul. Beter geluid door langere mensuur en waanzinnige elementen, veelzijdiger, véél goedkoper en minstens zo mooi afgewerkt.

    Shut up 'n play yer git'r.


  8. #18

    Picker Fender Classic 69 Tele

    Gitaar: Fender classic 69 Telecaster
    Prijs: 830 euro
    Vorm: Prachtige Houte Telecaster met holle binnenkant en S
    Muziekstijlen: Rock, Blues, Alternatif
    Waarom deze gitaar? Deze Gitaar is het beste wat me ooit is overkomen in de muzieksector of hoe je het ook moet noemen. Het weegt bijna niets, Prachtig Design en een klank die de naam Fender waard is.
    Dit is de top van The Blues voor deze prijs
    Kun je het geluid beschrijven? Iedereen kent toch wel dé blues sound denkik, wel deze gitaar heeft hem helemaal.
    De gitaar kan zeker ook meedingen in rock tot hard rock
    verder:
    -De Pracht van Fender en de Waardigheid in 1 Gitaar

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Thumbs up

    Gitaar:
    Fender Custom Telecaster met Bigsby B5

    Prijs (evt. met link):
    Adviesprijs rond de 950€ (http://www.musicdeals.nl/index.php?productID=8180), al durven ze al wel eens de kaap van 900 ronden...

    Vorm:
    euh... Telecaster???

    Muziekstijlen:
    Alles behalve de metaalsoorten

    Waarom deze gitaar?
    - Telecaster (een classic-guitar!) met de mojo & functionaliteit van een bigsby (die in tegenstelling tot de fabeltjes niet snel ontstemd)
    - Het is eens wat anders als "gewoon" een telecaster of stratocaster.
    - Heeft de meest vlot spelende neck die ik ooit gevoeld heb (dunne '60-s neck)

    Kun je het geluid beschrijven?
    Neckpup: Instant "Steve Cropper"-sound, klinkt erg warm & bluesy, met een mooie telecasterhonk eraan gekoppeld, bijna vintage jazzmaster geluid
    Combi: telecasterhonk van de neckpup met een bijtend randje van de brugpup, ideaal voor de betere ritmegitarist, maar ook niet te versmaden voor een solootje
    Brugpup: TWANG!!! (denk aan "green onions" van Booker T. & The MG's)

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Voor de prijs (japanner) een enorm goede gitaar die met wat geluk vlotjes een USA onder tafel speelt. De dubbele binding geeft de gitaar net dat classy uitzicht mee, terwijl het niet zo'n lomp gewicht is als een Les Paul. Gitaar weegt naar telecasternormen veel, maar dit komt door het blok metaal van de bigsby. Gitaar wordt geleverd met Jazzmasterbrug, maar door de scherpe hoek die de snaren maken, wippen de snaren er niet uit bij stevig aanslaan, dus vervangen moet niet. Het is werkelijk een aanrader!!!!

    Minpuntjes zijn de onmogelijkheid om de neckpup van hoogte te veranderen zonder je slagplaat telkens weer te moeten slopen, en het feit dat er maar twee kleuren mogelijk zijn (Candy Apple Red en Sunburst)

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard





    Gitaar: Gretsch Electromatic G5120
    Prijs (evt. met link): E 659
    Vorm: Dikke Jazzbak
    Muziekstijlen: Deze gitaar is echt heel veelzijdig. Ik speel er van jazz tot Rage Against The Machine op. Wel oppassen met grote hoeveelheden distortion, je kunt er beter een overdrive overheen gooien. Dist gaat te gauw feedbacken.
    Waarom deze gitaar? Hij klinkt goed, speelt lekker en is goed afgewerkt. Ik wilde graag een hollowbody met een open klank die niet ging feedbacken met overdrive en die gitaar heb ik in deze Gretsch gevonden.
    Kun je het geluid beschrijven? Helder en open.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Foto's staan bovenaan. Opmerking is dat deze gitaar van mij part geen upgrades nodig heeft. Hij is super goed zo!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top