Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 80
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Gitaar: Blade Durango Standard - Mahoniebody, hard rock maple neck, palissander toets, met jumbo frets, Wilkinson VH50k tremolo (floating). 't Is een standard, een Blade uit de lagere prijsklasse, dus geen VSC aan boord.
    Prijs: ongeveer €500, voor een nieuwe als je ze kan vinden, ongeveer €300 voor een tweedehands, ook als je ze kan vinden
    Vorm: PRS meets Strat ? (zie foto)
    Muziekstijlen: Van jazz tot hardrock & NWOBHM, misschien iets minder geschikt voor country ?
    Waarom deze gitaar? Omdat ze lekker speelde en best wel goed klonk
    Kan je het geluid beschrijven? Ik dacht vroeger altijd dat Blade wat klinisch klonk, mooi niet dus... Het halselement heeft een wat donker stratachtig geluid, net zoals een stratelement in een mahonie-body zou klinken, denk ik. Lekker strak in het laag en zacht hoog met gedefinieerde mids. In de hals+mid positie is ze ideaal voor funkachtige dingetjes. De midpositie is uitermate geschikt voor poppy geluidjes, mid+neck (humbucker wordt dan gesplit) levert pure blues op en het halselement doet alles wat je wil: met wat gedraai aan de volume- en tonepot gaat ze van haast akoestisch tot sprankelend met mooie boventonen en (op mijn RP150 (settings: MB Mark II + tubescreamer)) een haast eindeloze sustain. Vrijwel instant ZZ Top en Leslie West.
    Plaatje



    Verdere opmerkingen: Niemand gaat natuurlijk zijn eigen gear afbreken, maar door mijn persoonlijke ervaring met deze Blade verbaast het me dat dat merk niet meer succes heeft, ligt misschien aan de gebrekkige verdeling? In ieder geval zou ik iedereen die een muziekwinkel binnenstapt en een Blade ziet hangen, willen aanraden om dat ding zeker eens uit te proberen. Serieus veel bang for the buck! (enig minpuntje : de lelijke headstock, maar die vergeet je eenmaal je geprobeerd hebt)
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #22

    Standaard richwood re-129-bk

    Gitaar: Richwood re-129-bk
    Prijs: 318 euro
    Vorm: les paul
    Muziekstijlen: blues,(hard) rock. jazz, metal, pop
    Waarom deze gitaar? omdat hij heel lekker speelt, dicht bij het geluid van de gibson les paul komt (dichter dan de epiphone) en gewoon een mooie gitaar is, later natuurlijk wel een echte gibson kope
    plaatje:

    Laatst gewijzigd door richwoodplayer; 27 mei 2008 om 16:39

  3. #23

    Standaard

    Gitaar:
    Epiphone Les Paul Standard
    Prijs (evt. met link):
    €375, normale prijs ligt boven de €400 (de mijne heeft wat kleine beschadigingen)
    Vorm:
    Les Paul
    Muziekstijlen:
    Eigenlijk alles: (Hard) Rock, Metal, Pop, Blues....
    Waarom deze gitaar?
    Ja waarom deze? Omdat dit een gitaar van m'n dromen is. Uiteraard koop ik later nog een echt Gibson..
    Kun je het geluid beschrijven?
    Mooi en vol. Vooral in de neck vol (mooi voor cleane stukjes) en in de brug aardig scherp. Op de brug klinkt ie goed met flink wat distortion voor bijvoorbeeld solo's.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Laatst gewijzigd door Silco; 27 mei 2008 om 16:23

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.674

    Standaard Vintage V6 Icon

    Gitaar: Vintage V6 Icon series
    Prijs : hij hing in de winkel voor 360... maar heb er veel korting op gekregen
    Vorm: Strat model
    Muziekstijlen: Waar echte strat sound in zit. SRV, Hendrix, RHCP, Police achtig
    Waarom deze gitaar? Onbekend merk dat toch verassend goed is. Wou een backup gitaar er bij hebben, maar deze ga ik zekers live veel gerbuiken. Netjes afegewerkt (alleen zijkant van hals moet ingespeeld worden. Fretten zijn op sommige plekken nog beetje scherp al heeft het vijltje zijn werk al goed gedaan. Ruwe hals. Mega strat geluid en toch eigen karater en dat voor zo'n prijs!
    Kun je het geluid beschrijven? Elementen hebben niet veel mid. Moet je aardag wat bijdraaien op je amp, maar dat is geen probleem.

    elementen

    Brug : Redelijk geschikt voor beetje scheur geluid. Heeft niet idioot veel treble. Is gewoon wat feller dan hals element.

    brug/midden: Dire straits mark knofper twang sound. Echt wel lekker geluidje voor Dire straits of police achtige sounds.

    midden: erg bruikbaar voor funky riffjes. Best een pittig pick up eigenlijk.

    brug /midden: Gelijk een SRV geluid. Zo klinkt het en niet anders eigenlijk

    brug: precies geluid dat je verwacht bij een brug pickup van een strat. Super bruikbaar voor rhcp geluiden. Of eric clapton sound.

    Alle pickup klinken ontzettend helder. Ik vind dat erg mooi. De gitaar heeft heeft overdosis aan strat sound. Ik was hier na opzoek, maar misschien is het voor sommige mensen te veel strat geluid. Dikke scheur haal je er niet uit.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Voordeel:
    Super gitaar voor de prijs. Uiterlijk weerhield mij eerst en ging daarom eerst voor een london city. toch voor De vintage V6 gegaan, omdat deze over veel betere hardware beschikt. Alles van Wilkinson. Tremelo die zelf op de eerste niet/ bijna niet te onstemd en gewoon hele fijne pickups. Lekker attack. Gitaar voelt degelijk aan.

    Nadeel:
    Relic job is niet zo vet gedaan. Opzich is de plaating van de beschadigingen wel ok, maar ze hebben er volgens mij iets van mattte blanke lak erover heen gespoten. Van dichtbij ziet het er fake uit. Van 1a2 meter afstand ziet niemand het meer.

    Laatst gewijzigd door Riky; 27 april 2009 om 13:31

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    373

    Thumbs up Paul Reed Smith SE One

    Gitaar:
    Paul Reed Smith SE One
    Prijs (evt. met link):
    €499,-
    Vorm:
    Gebasseerd op een Les Paul junior, maar met comfortabele contouren.
    Muziekstijlen:
    Rock en Blues.
    Waarom deze gitaar?
    Deze gitaar is een geweldige gitaar met veel eenvoud. Vooral omdat er een volume knop op zit kun je op deze gitaar veel leren. Je haalt echt het geluid uit de enige P-90. Deze gitaar is ook comfotabeler dan een Les Paul Junior. De hals vorm is gebaseerd op een gibson 60 slim tapper.
    Kun je het geluid beschrijven?
    De P-90 is niet als een gewone P-90. Deze P-90 geeft een veel helderder geluid dan een les paul junior. Het is niet alleen een gitaar die je zou gebruiken voor rauwe blues-rock. Het geluid zit een beetje tussen een hals en brug pickup van een strat in met een beetje het geluid van een Les Paul Junior. Je haal er ook hele mooie overstuurde boventonen met overdrive uit. als je de volume knop terug draait verliest deze gitaar bijna geen hoge tonen. Soms denk je wel: zat er maar een tone knop op. Maar dan draai je wat meer bass bij de versterker erbij. Het is ook een prima gitaar voor slide.
    Klik hier voor een idee van het geluid. (Deze gitaar klink bijna presies het zelfde als op het filmpje).
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Deze gitaar heeft het vertrouwen van mij gewonnen. door gewoon de ontzetten de lekkere toon. zonder veel gedoe met boost's en draaischakelaren
    enz. Ga hem dus zo snel mogelijk proberen!!!!
    De kleuren zijn Tabacco sunburst, Cherry Red en Black en komen profesioneel over. Het nadeel is wel dat de hals uit 4 stukken is en de body uit 5 stukken. dit komt dus niet zo profesioneel over.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
    Is het voor gitaristen nou zo moeilijk om niet meteen iets te vernielen???

  6. #26

    Thumbs up Variax? you like? It is nice! I like!

    Gitaar:
    Variax 300 black
    prijs:
    €449 bij Dirk Heyne dirk heyne
    Vorm:
    Variax?
    Muziekstijlen:
    Rock, Metal, Blues.....en Coctail Trio
    Waarom deze gitaar?

    Ach, de puristen vliegen meteen weer in de gordijnen natuurlijk, maar toch...mijn als "leuk hebbedingetje" aangeschafte variax 300 laat mijn Fender Strat en beide Gibsons (Melody Maker '61 (met HB) en SG) werkeloos in het rek staan.
    Zwakke punten: geen trekstang, lelijke kop met Line 6 erop, TRS voedingskastje al redelijk vertrappeld en de banjo is knudde
    Sterke punten: acoustische geluiden, geen hiss, brom of crackle en de combinatie met Amplitube en Guitar Rig (3) is gewoon erg goed en vooral erg makkelijk. Acoustische sounds via mic ingang van Toneport UX2 erg mooi. Fender en Gibson modelling lijkt op... variax... maar wat maakt het uit? de sound is gewoon prima, zeker de lester (o.a. les paul goldtop met die kleine elementjes) heeft power en goede sustain. Ook de sitargitaar is guitig en IMHO nog aardig authentiek ook. Speelbaarheid "af fabriek" 1000x niks. Nieuwe set snaren, bijstellen action en intoneren maakten het grote verschil. Nu al spijt dat ik de 700 niet heb genomen..

    "I can embarrass myself very easily on guitar. It's funny beacuse people say to me I can play anything; I'm God on the guitar. But I could make a big list of everything I can't play... I'm grateful that people don't notice that." - Joe Satriani, BAM Magazine - April 6, 1990

    ________________________

    Super City 4x12 Celestion (TE KOOP)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Gitaar: Fender mex standard Strat LH
    Prijs (evt. met link): nu 469 EuroFender mex strat
    Vorm: Wat denk je zelf?

    Muziekstijlen: Ik krijg er: rock, hardrock, blues, punk, soul, disco, jazz geluiden uit. En natuurlijk nijdige surftonen!
    Om te shredden moet je dit niet hebben: speelt niet fijn met zo'n mee verende tremolobrug.

    Waarom deze gitaar?
    Omdat hij zo ongelofelijk veelzijdig is en heel prettig speelt.

    Kun je het geluid beschrijven?
    Ik ben vooral gevallen voor het prachtige heldere fender geluid, wat ook uit een mex kan komen, ondanks de keramische elementen die erin zitten.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Als je de squier serie niet wat vind en toch aan de fender wil, is dit je ding.
    In de niet grote markt voor linkshandige gitaren is deze gitaar in deze prijsklasse een top keuze voor strat liefhebbers.
    Ik ben van mening dat een net afgewerkte mex minimaal vergelijkbaar is met een standard amerikaan.
    Denk nou niet dat ze opeens mexicaans hout gebruiken, komt allemaal gewoon uit de VS.
    Grootste min punt zijn de elementen, die zijn beduidend matiger dan alnico's.
    GFS's Neophins zijn waarschijnlijk een voordelige upgrade en zit je nog onder de prijs van een Higway one.
    Dit is de mijne:
    Mwa...

  8. #28

    Thumbs up

    Gitaar: Michael Kelly - Velvet 2
    Prijs (evt. met link): €400,= - 500,=
    Vorm: Archtop
    Muziekstijlen: Jazz
    Waarom deze gitaar? Omdat ik jazz speel en dit een echte jazzbak is die een mooi vol geluid geeft
    Kun je het geluid beschrijven? zwoel, zoals een echte jazzgitaar hoort te klinken
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... je krijgt veel kwaliteit voor je geld, dit komt denk ik omdat het een wat minder bekend merk is, hij klonk namelijk mooier dan een Epiphone (weet niet meer welke maar ook een jazzbak) van €727,=, hij is iets dikker dan de gemiddelde jazzgitaar
    Laatst gewijzigd door Billekoek; 6 september 2008 om 21:27

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2008
    Locatie
    Opglabbeek, (limburg)
    Berichten
    282

    Standaard ibanez sas 36 fm (tg)

    Gitaar:ibanez sas 36 fm

    Prijs (evt. met link): zo'n €480 - 500,eur

    Vorm: ibanez sas model (strat achtig)

    Muziekstijlen: alle muziekstijlen behalve extreme death bloodsucking metal

    Waarom deze gitaar? de gitaar is zeer versitiel er vallen erg veel verschillende klanken te verkrijgen, de humbucker is ook splitbaar met de volumeknop. In het begin speelde ik er rock mee, daarnaa blues en rock n roll, en nu dat alles plus hardrock en dat doet ie goed ! Hij speelt ook super fijn! een zeer snelle neck met snaren op zalige actie. Als er andere mensen op spelen verbazen ze zich altijd over hoe gemakkelijk hij speelt, waarvan er iemand zelfs een dure fender gewend was. het voelt niet alsof je bij elke noot de snaar uit de lucht moet vissen en dan een halve meter naar beneden duwen om op je toets te komen Ik herhaal mezelf nu , maar hij speelt echt zalig! en het uiterlijk is ook nice voor de prijs! flamed maple met een burst, aan de rand en inlays met cream en zo en van dat parelmoer dinges afgewekrt. Er is ook een tremolo bridge op, maar die heb ik door middel van de veren aan te spannen vast gezet, om hem stemvaster te maken.

    Kun je het geluid beschrijven? met de tone knob bereik je donkere tot schelle tonen. Ik draai hem dan ook zelden helemaal open. Tussen de uitersten in heb je al al het bereik dat je nodig hebt. Het heeft zo zijn eigen toon, als je een gibson geluid wil, moet je een gibson kopen. Dit ding is eigenlijk ibanez meets strat. Ik ga later misschien de pickups eens upgraden. eens als dat gedaan is kan je deze gitaar gelijk stellen met de dure gitaren. Dan is er alleen nog maar verschil (smaak) ipv beter / slechter zijn.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje
    ik zie ze zelden ergens te koop, momenteel zijn er nog maar weinig winkels waar ze ze hebben, maar het is het zoeken waard
    het laatste plaatje is van op een optreden. zoals je ziet is die van mij wat bruiner uitgevallen, in een andere winkel zag ik hem wat aan de zwartere kant, dus zorg dat je hem live ziet voor je hem koopt want die kleur kan verschillen.







    (note: ik heb de knoppen veranderd, zie guitar-bones.com deze passen beter bij mijn versterker xD)
    Laatst gewijzigd door bloodgulge2; 7 september 2008 om 12:49
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunnoaname
    Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat iemand die blijkbaar nu de middelbare school afrond het voor elkaar krijgt om 4 fouten met de d's en t's te maken binnen een enkele post.
    zoek de D-T fout

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Thumbs up

    Gitaar: Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Prijs (evt. met link): €279
    Vorm: Stratocaster
    Muziekstijlen: Blues, Rock, Metal, bestwel veelzeidig, dit is waar ik hem voor heb.
    Waarom deze gitaar? Het is een strat met ballen in het olympic white
    Ik wou iets dat scheurde maar er nog wel redelijk traditioneel uit zag, een Les Paul is mij een beetje te zwaar (verlepte rug+nek) dus ik ging voor de strat.
    Kun je het geluid beschrijven? Warm, vol in de nek tot helder en scheurend in de brug, Hotrails dus (Duncan design), niet bepaald strat-ig.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Heeft een 'Synchronous Twin-Pivot Tremolo', weet niet of je dat vaak ziet, mij kwam het niet heel bekend voor, de trem kan beide kanten op en is voor m'n gevoel vrij gevoelig (maar dit is m'n eerste strat).

    Kortom: Vette gitaar met vette sound die net even luxer aanvoelt dan de normale strat voor een fatsoenlijke prijs. En ziet hij er niet geweldig uit?

    (Als ik nu nog een Junior Strat Bridge Humbucker er in zet, locking tuners en een floyd heb ik een cheape Dave Murray Strat )
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top