Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 80
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    51

    Standaard

    Gitaar: Ibanez SA
    Prijs (evt. met link): €300,- bij Nederland Muziek , Almere
    Vorm: Normale Ibanez
    Muziekstijlen: rock tot Metal
    Waarom deze gitaar? Speelt lekker en goed geluid
    Kun je het geluid beschrijven. Mooi

    Gear
    Ibanez SA
    Roland Cube X30
    Dunlop Jimi Hendrix Wah Pedaal

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    1.183

    Thumbs up

    Gitaar: Ibanez Rgr 321 ex bk
    Prijs: ca. 350 euro
    Vorm: Puntige stratocaster met reversed headstock
    Muziekstijlen: in principe kun je er alles mee spelen, de looks neigen toch wat meer naar de metal.

    Waarom deze gitaar?

    Op het eerste gezicht was ik helemaal weg van de looks; zwarte hardware, matzwarte EMG's en die reversed headstock! De neck is heerlijk dun en snel, deze komt uit de Wizard II serie, een 3 delige hals dus. Hij voeld erg stevig en ik zocht al naar een gitaar met een fixed bridge, omdat ik totaal niet van tremolo's houd. Als je hem goed laat afstellen speelt hij perfect, de intonatie is goed en met een lage actie speeld hij het lekkerst. Test hem gewoon een keer dus

    Kun je het geluid omschrijven?

    Scheuren doet hij wel met die EMG's, ook ondanks dat het passieve zijn, ipv actieve. In het cleane kan hij veel warmte recht trekken tov de versterker. Heerlijke warme sound dus. Verder gewoon recht voor zijn raap, je hoort elke toon die je aanslaat.

    Peavey5150 - 2x4x12 Jensen - Ibanez rgr321 - Korg dt-10 - Tanglewood tw60

    Project Liberate
    Myspace

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2007
    Locatie
    arnhem
    Berichten
    249

    Standaard

    Gitaar:Aria stg-06
    Prijs: rond de 250 euro iets onder iets boven
    Vorm: fender stratocaster

    Muziekstijlen: Alles en nog wat, komt door de 2 humbuckers en single coil.

    Waarom deze gitaar?
    Ik zag deze bij live-music hangen in arnhem, en ik dacht wooo wat een mooie gitaar Cheap en hij klinkt fantastisch lekker warm vol, maar ook mooi clean licht zoals de red hot chilli peppers.

    Kun je het geluid omschrijven?

    Vol in hals element,scheur in de brug.
    Klinkt bijna jazzy in clean, maar met distortion! whoo!! lekker geluid met solo;s mooi in brug!
    Vooral met coil switch Uber handig bv voor echte fender muziek en met de hb zeker voor de wat steverige sound

    Plaatje
    Laatst gewijzigd door Frisods; 7 januari 2008 om 20:04
    guitar> overdrive>amp.
    simple: I like!

  4. #14

    Standaard

    gitaar:
    Ibanez ARX320-MS.

    Prijs
    (evt. met link): 380c- euro, http://www.thomann.de/gb/ibanez_arx320ms.htm

    Vorm:
    epiphone lespaul achtig.

    Muziekstijlen:
    blues, metal (van alles).

    Waarom deze gitaar?
    ik ben liefhebber van epiphone en gibson les paul, en dit is een betaalbare mooie gitaar met een prachtige sound en met geweldige ibanez humbuckers.

    Kun je het geluid beschrijven? warm vol ideaal voor blues maar ook uitstekend voor metal.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Gisteren voor de grap de volgende geprobeerd :

    Gitaar: Stagg L500-CS
    Prijs (evt. met link): rond €300
    Vorm: Les Paul
    Muziekstijlen: Zowat alles
    Waarom deze gitaar? Om te zien of ze echt zo slecht zijn als de gitaarspelende gemeenschap beweert.
    Kun je het geluid beschrijven? De Stagg heeft een elzenhouten body. Het typische, warme Les Paul-geluid was slechts in beperkte mate aanwezig. Door het gebruikte hout kwam het geluid eerder in de buurt van een strat dan van een Les Paul, ondanks de humbuckers. Diezelfde humbuckers zorgden trouwens voor een wel erg prominente E- en A-snaar. Tja, je moet ervan houden zeker?
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Het ging me om deze gitaar :


    Deze Stagg speelde bijlange niet slecht (misschien mede door de goede afstelling ?), ik heb al op ergere dingen gespeeld. De verhalen over uitstekende frets kan ik niet bevestigen. Wat ik wél kan zeggen is dat op het exemplaar dat ik vastgehad heb, er een aantal frets waren die niet haaks op de toets stonden en ik had ook de indruk dat niet alle frets even hoog waren. Verder deed de hardware nogal goedkoop aan (maar wat wil je in deze prijscategorie?) en dat er toch wel hier en daar een lakfoutje was.
    Is de Stagg zijn prijs waard? Er zijn vast wel betere gitaren te verkrijgen in deze categorie, maar om Stagg nou helemaal met de grond gelijk te maken, kan ik op basis van deze test toch echt niet maken. Mocht er €50 van de prijs afgaan, zou het misschien wel de moeite zijn om hem te kopen, maar nu is het net niet goed genoeg voor het geld denk ik.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #16

    Standaard

    Gitaar: Ibanez asx 42

    Prijs (evt. met link): 299Euro

    Vorm: Lijkt het meets op de artist

    Muziekstijlen: Rock

    Waarom deze gitaar?
    Ik was hem aan het testen en voor het geld was hij behoorlijk goed, mooi geluid speelt licht en lijkt wat betreft volume en toon regeling het meeste op een sg.
    Aangezien ik graag een gitaar erbij wilde die aan dit criterium voldeed hem ik hem gekocht.

    Kun je het geluid beschrijven?
    Vrij romige op het nekelement, vrij vel op de twee andere standen
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    De gitaar is leuk voor erbij en thuis en natuurlijk als beginnersgitaar op zich goed gitaartje voor het geld







    Laatst gewijzigd door repelsteeltje; 28 januari 2008 om 00:15

  7. #17

    Standaard

    Gitaar: Ibanez RG320 tremolo met "Flamed Maple" top
    Prijs (evt. met link): voor €404 gekocht(Musicmaniacs in Haarlem), huidige lijstprijs(2008 model) €499
    Vorm: Superstrat
    Muziekstijlen: rock, hardrock, metal.
    Waarom deze gitaar? Ik was op zoek naar een, betaalbare, gitaar die zowel clean als distorted goed klonk, en bij voorkeur eentje met floyd type tremolo.
    Deze gitaar is voor mij dat alles.
    Kun je het geluid beschrijven? Van zwaaaare metal tot pink floyd achtige rock, het zit er allemaal in. (deels dankzij de paralel aangesloten nek pup en de mogelijkheid om alleen de 2 binnenste coils te gebruiken ten koste van een beetje output)
    EDIT Dus níét ten koste van output, de wandstekker bleek niet geaard te zijn wat mn hele geluid zo'n beetje op fokte.
    Lekker stom, ik weet het *slaat zichzelf voor zijn kop*
    En ik die kabels maar vervangen..............

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    http://www.ibanez.co.jp/products/eg_...1&series_id=51

    De pagina van de ibanezwebsite met het 2008 model, Ik heb het 2007 model in het blauw(kleur niet meer leverbaar) en met een nek met gewone dot-inlays(vervangen door zelfde nek met sharktooth inlay). Persoonlijk vind ik die mooier


    Ik heb de speelbaarheid vergeleken met een gibson epi en een handvol staggs rond dezelfde prijs en de Ibanez springt er voor mij nog steeds overduidelijk uit.
    Ik heb hetzelfde gedaan met deze gitaar, en ook nog een mm4 OLP en een GIO ibanez er tegen aan gegooid.
    Zelfde resultaat.

    De GIO ibanezzen vind ik erg arm klinken qua geluid.
    Laatst gewijzigd door R.J; 4 maart 2008 om 21:19

  8. #18

    Talking

    Gitaar: Schecter 006 Deluxe
    Prijs (evt. met link): 279.- (!!!) met schouderbandje en setje snaren t.w.v. 40 euro, moest wel m'n eigen koffer meenemen...
    Vorm: strat maar dan anders, gewoon DIK!
    Muziekstijlen: Metal, Rock, Alternative, en de blues natuurlijk, daar zijn gitaren voor gemaakt...


    ...Waarom deze gitaar?
    Waarom gaat iemand van Amsterdam naar Leeuwarden voor zo'n gitaartje?
    Ik heb een zwak voor goedkope kwaliteit. Het is een kick om iets te vinden waarvan het lijkt of degene die hem verkoopt niet weet wat het waard is.
    De reviews hielpen ook veel.

    Was wel even zoeken naar reviews van meer 'ervaren' gitaristen, want welke 'prof' koopt er nou een gitaar van 280 ballen?


    Kun je het geluid beschrijven?
    Veel reviews zeggen dat deze gitaar alleen voor rock en metal bedoeld/geschikt is. Ik snap wel wat ze daar mee bedoelen, maar dit ding kan veel meer dan dat.
    Hoe je d'r mee omgaat bepaalt natuurlijk voor het grootste deel wat er uit komt.
    Dat gezegd, deze gitaar is vooral geschikt voor rock en metal, en de blues natuurlijk want daar zijn gitaren voor gemaakt.
    Twee humbuckers, waarvan de brug pup me in de winkel een beetje tegenviel, maar hij zat dan ook diep weggeschroefd. De nek pup verraste me direct,
    veel power en een dikke sound, hoewel net zo diep weggeschroefd. De toon-pot draait heel soepel maar is meer een 3-standen switch; helemaal dicht (mooi donker),
    90% open en vol open, waarbij het verschil tussen de laatste twee standen wel heel subtiel is. De volume-pot is er ook zoeen; uit, 90%, vol. Je kan met beide wel
    een soort wha effectje doen over het aan-uit punt! In feite heb je dus 6 basis geluiden. Gewoon in GuitarRig2 een Gratifier met 2 4x12 kasten, 3 kwart gain en de
    gitaar brengt je Necroticism naar Swansong, of van Garbage via Queens of the Stone Age naar Korn and beyond. Morgen krijg ik m'n EMG-H4tjes binnen maar
    ik weet niet helemaal zeker meer of ik die niet ga verdelen over m'n andere gitaren. Ik laat het wel weten.
    Verder sustained dit kreng alsof ze alle tijd van de wereld heeft en de tuners gedragen zich 'like they got nowhere to go'. Klasse, made in China (volgens de sticker)

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    ze hebben op het net mooiere plaatjes dan ik met m'n telefoon kan maken dus...


    Goed. Het is een gitaartje van een cent. Als een PRS een Bentley is dan is dit een Golf 1, maar wel een GTI. Het is niet dat iemand vlak voordat ie de fabriek
    uitkwam met een stiftje nog even alle schroefjes zwart maakte.
    In de trein terug heb ik hem meteen in B gezet, met een setje Boomers van een 7-snaar, .011-.058, zonder de 009, maar dat worden zeer binnenkort
    Powerslinky 7s ofzo, wat dikker. De gitaar voelt heel licht maar stevig en hij kan best wat meer spanning hebben. De brug stond natuurlijk 'open',
    en hij was wel speelbaar, maar toen ik eenmaal aan de ietwat dikkere hals begon te wennen merkte ik dat de aktie toch echt te hoog was. Een halve centimeter
    naar beneden en het zag er goed uit, maar fret-buzz tot op de 12e fret! Ik toch een beetje ontdaan naar m'n werk, maar toen ik terugkwam was het buzzen
    zo goed als verdwenen! Op de een of andere manier zegt dat me dat dit een echte gitaar is, die zich gewoon nog even aan de nieuwe situatie moest aanpassen.
    Dikkere snaren gaan waarschijnlijk het buzzen helemaal verhelpen, het is alleen nog af en toe als ik echt rag op een laag powerchord, en dan zie ik die arme
    snaartjes gewoon zwabberen. Ook heb ik de brug pup aan de bas kant wat omhoog gedraaid en er is nu geen volume verschil meer tussen de twee pups.
    Bottom line: zelfs straks met EMG's en als ik ook nog de tone/volume-pots, de brug, de kam en de stemmechanieken vervang (eigenlijk allemaal niet nodig)
    blijft dit een gitaar voor onder de 500 euro. Met killer-looks en hele berg geluid, ook met de standaard pups.

    Laatst gewijzigd door hocuspocus; 27 maart 2008 om 04:45 Reden: schrijffouten/layout
    Dean Vendetta 4.0, Schecter 006 Deluxe,Jackson Fusion SS, Vantage 718DT, Sunn Mustang, Saga zelfbouw PRS, NI Guitar Rig 2 yeah

  9. #19

    Standaard

    Gitaar: London City Spitfire MK2

    Prijs (evt. met link): meeste winkels 295,-

    Vorm: Stratocaster

    Muziekstijlen: Blues, Rock (van alles)

    Waarom deze gitaar? Het is een erg goede gitaar voor weinig geld. Het is volgens mij een stuk beter dan een mexicaanse Fender en hij is goedkoper. Het geluid is gewoon heel goed.

    Kun je het geluid beschrijven? Het is een echte Fender geluid. Pak een USA standard op, bespeel hem, dan bespeel je een LC en je merkt dat het verschil miniem is.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Het is een hele goede Fender kopie voor erg weinig geld. Goed voor beginners en gevorderden.

  10. #20

    Standaard

    Gitaar:
    Epiphone Les paul standard plus top
    Prijs (evt. met link):
    Ik heb er 380€ voor betaald omdat er een deuk in zit, normaal kosten ze rond de 450 €
    www.epiphone.com
    Vorm:
    Les paul
    Muziekstijlen:
    Bijna alles kun je er mee, rock, blues, metal
    Waarom deze gitaar?
    Omdat ik altijd al een les paul wou, hij super goed klinkt en goed afgewerkt is. En hij speelt lekker licht, maar dat is ook een kwestie van afstelling.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Zoals een les paul hoort te klinken vet in de neck pickup en scherp in de brug.
    Overstuurd of met distortion klinkt ie ook super
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Er zijn meerdere uitvoeringen, dit is de mijne in trans amber:
    Laatst gewijzigd door Nico2; 13 mei 2008 om 17:12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top