Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 67 van 67
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Vergeet voordat je gaat stemmen de schroefjes aan de headstockkant niet los te draaien!
    Bij mijn eerste gitaar ooit heb ik bij de eerste keer stemmen meteen een snaar stuk gedraaid omdat deze nog 'vast' zat daar.
    Succes!!
    Kris

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soopnoobosaurus Rex Bekijk bericht
    Hoihoihoi, ik ga eindelijk leren stemmen.

    En denk je dat dit met de gitaarkeuze te maken heeft of met iets anders?
    Yep. Goedkoop merk met een naar ik vermoed niet originele Floyd Rose zwevende brug, maar een licensed of een imitatie. Voor deze prijs zal de andere hardware ook niet veel zijn. Ik denk dat je na één duikvlucht je stemapparaat van stal moet halen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #63
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Vergeet voordat je gaat stemmen de schroefjes aan de headstockkant niet los te draaien!
    Bij mijn eerste gitaar ooit heb ik bij de eerste keer stemmen meteen een snaar stuk gedraaid omdat deze nog 'vast' zat daar.
    Succes!!
    Muchas gracias voor de succeswens Stoffel, nu ga ik headstock googlen.....;-).
    Vriendin ingeruild voor paard dat minder frequent op het laminaat schijt, ik heb nu ook een groene kruiwagen.

  4. #64
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 december 2017
    Locatie
    mijn huis woont waar het is neergezet
    Berichten
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Yep. Goedkoop merk met een naar ik vermoed niet originele Floyd Rose zwevende brug, maar een licensed of een imitatie. Voor deze prijs zal de andere hardware ook niet veel zijn. Ik denk dat je na één duikvlucht je stemapparaat van stal moet halen.

    Mjah idd goedkoop, leek me onverstandig om er gelijk al veel geld in te kiepen, upgraden kan ik altijd, bij nadere inspectie zit er wel meer zo links en recht iets een beetje scheef, en elementen zijn volgens mij gewoon te upgraden als het rechthoekig is en in het bakkie past ben ik blij en ben toch nog niks beters gewend dus zal hoogstens het vaker stemmen vervelend gaan vinden, zal ook vast wel een goedkope oplossing voor zijn die dit tegengaat.

    Ik ga wel gewoon oefenen met duikvluchten, in de stal is nog genoeg plek voor wel meer als 1 stemapparaat.

    Merci vh antwoord.

    Ed
    Vriendin ingeruild voor paard dat minder frequent op het laminaat schijt, ik heb nu ook een groene kruiwagen.

  5. #65

    Standaard

    Na jaren van inactiviteit op dit forum kwam ik hier van de week weer eens terecht, omdat ik wat wilde lezen over een mogelijke nieuwe gitaar. Over deze specifieke gitaar kon ik hier niets vinden, dus heb ik de 'gok' maar genomen en wellicht leuk om even te delen hier wat de ervaring is (na een dag intensief spelen... )

    Gitaar: Harley Benton TE-90QM (linkshandig)
    Prijs (evt. met link): 189 euro https://www.thomann.de/nl/harley_ben..._trans_red.htm
    Vorm: Telecaster thinline met quilted maple top en P90's
    Muziekstijlen: Dit ding ademt de blues als je het mij vraagt
    Waarom deze gitaar? Een thinline stond altijd nog op mijn verlanglijstje maar is vaak prijzig en/of lastig te vinden voor linkshandigen. Deze gitaar met deze top, mahonie body, Wilkinson P90 elementen is voor dit geld een totale no-brainer voor mij.
    Kun je het geluid beschrijven? Warm en heerlijk brullend geluid als je de drive wat opvoert. Ohja en veel sustain.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Ik ben verbaasd over wat ze bij Thomann voor dit geld kunnen bouwen als je kijkt naar de specs. Het ding speelt heerlijk en klinkt (tot nu toe) erg goed. De afwerking past wel in deze prijsklasse, wat minor flaws, maar die zijn eigen alleen cosmetisch. Wellicht dat de frets nog ietsje beter gevijld hadden kunnen worden, maar ik heb er nul last van eerlijk gezegd. Bij een dure gitaar kun je om de afwerking mekken, bij deze lig ik er echt niet wakker van. Hoef ik tenminste niet spastisch te doen voor het eerste krasje.

    Uiteraard een foto erbij:


    P.S. Ik realiseer mij dat een dag ervaring wellicht wat kort is, mocht mijn ervaring binnenkort toch tegenvallen (of nog beter...) dan pas ik dat tzt gewoon aan hier.
    Laatst gewijzigd door Barkeepert; 6 januari 2018 om 12:56

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Minor flaws? Ze hebben dat hele ding zowat in spiegelbeeld gebouwd!!!

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    wil toch even mijn ervaring delen.
    kocht voor € 30 een zwarte strat clone van het merk stagg met daarbij een zeer kleine volcano oefenversterkertje.
    denk dat die gitaar rond de € 129 nieuw kost.
    op het moment van koop te kwalificeren als grote eiersnijder, was vanwege de afstelling niet goed op te spelen.
    zag wel al enig knutsel offensief bij de topkam, maar die kon gewoon de upbowe van de hals niet compenseren.
    met wat afstellen, dun stukje schuurpapier onder de hals bij de hals/body overgang en wat afstelwerk aan de brugzadels toch zeer goed speelbaar geworden.
    enigste is nog 1 fret die iets te hoog zit en wat nieuwe snaren.
    met de oude zit er nog best wel een stratty sound in, dus zal alleen maar beter worden.
    nog wat rommelen met de elektronica en dan zijn we er.

    had ik toch niet zo verwacht van een stagg na de meestal slechte recensies die je hier en daar leest

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top