Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 67
  1. #21

    Standaard

    Mijn review van mijn 2 richwoodjes!

    Het zal bekend zijn, maar toch: Nooit blind kopen en altijd goed checken! Er kunnen nog wel eens mindere exemplaren tussen zitten!

    (Maar geld eigenlijk ook voor een aantal duurdere merken, natuurlijk)

    Gitaar: Richwood RE 125

    Prijs: 225 euro

    Vorm: Les Paul model, tobacco sunburst.

    Muziekstijlen: Van jazz tot metal.

    Waarom deze gitaar? Goedkoop en toch verbazend goed.

    Kun je het geluid beschrijven? Als een goede Les Paul kopie. Beter dan de Epi's die 2x zo duur waren die ik heb getest. Misschien heb ik geluk gehad, wie weet.

    Halselement warm en transparant, brugelement genoeg bite en ballen. Middenpositie is mijn favoriet voor country(!).

    Body geeft een mooie relaxte warme toon met een snufje "hoog" , maar geeft ook genoeg bite en ballen als je 'm op zijn donder geeft. Goede sustain.

    [bVerder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?[/b]
    Ik doe er eigenlijk alle stijlen- en daar tussen in- mee, dus van jazzy tot metal.
    Elementen zijn voor mijn smaak goed en bruikbaar, en piepen pas op hogere volumes en met veel gain. Hardware is prima, stemmechanieken werken ook prima. Afwerking vind ik mooi genoeg, fretwerk ook voorbeeldig.

    Bij aankoop 2 minpuntjes: bij 1 fret zat een klein sneetje( even bijgevijld) en de elementschakelaar bleef niet hangen in de "rhythm" stand. Plastic knopje daarvan ook even bijgevijld.

    Wonderbaarlijk voor het geld. Mijn favoriete werkpaardje.



    Gitaar: Richwood Stallion Vintage White

    Prijs: 180 euro

    Vorm: Stratocaster

    Muziekstijlen: Eigenlijk kan je hier ook alles op spelen , maar ik vind 'm minder geschikt voor metal. Lekker voor hendrix/srv style blues , funk en surf.

    Waarom deze gitaar? Ik kreeg 'm als kadootje! Maar had m bijna zelf gekocht

    Kun je het geluid beschrijven? Stratocaster. Twangy, belletjes, etc.
    Halselement warm genoeg , middenelement lekker voor country, en brugelement een lekkere bite. Genoeg output en body en piepen pas op heavy gain en hoog volume. De akoestische klank is lekker snappy, en de sustain is ok.

    [bVerder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?[/b]
    Een lekker gitaartje met goed hout en afdoende elementen, maar wel nadat ik een aantal dingen geknutseld heb. Gelukkig houd ik van knutselen.

    -Elementschakelaar kraakte. Contactspray loste dat op.
    - Frets waren scherp aan de randjes en niet helemaal glad. Bijgeschuurd en gepolijst.
    -Stemmechanieken zijn imitatie-ouderwetse-klusons-types. Niet echt fantastisch, maar eenmaal goed gestemd blijft ie op stemming., Voelen niet soepeltjes aan, alhoewel een druppie olie wel wat in soepelheid scheelt.
    -Topkam is goed voor 009, maar voor 010 snaren iets te krap. Izm het tremelosysteem niet leuk bij extreme duikvluchten.
    -Tremelosysteem is "klassiek" Fender model, dus al te wild kan je er niet mee doen. Maar dat wisten we al.Denk de Shadows, niet Hendrix. Of Vai.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 5 december 2007 om 00:04

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard Westone XE-10 (es335 kopie)

    Plaatje:


    Gitaar: Westone XE-10 (es335 kopie)
    Prijs: 225€
    Vorm: nagenoeg exacte kopie van een Gibson Cherry Red dot reissue es 335
    Muziek: Blues, pop, rock, jazz
    Waarom: Ik was eigenlijk op zoek naar een betaalbare tele om aan te sleutelen. Kwam uiteindelijk terecht bij http://www.bass-and-guitarshop-strings.nl en daar stond 'n mooie Londen City Comet MK1. Er hing echter ook de bewuste Westone. Ik was bang dat dat voor mij als een echte strat/tele man niets zou zijn, maar dat ding zag er mooi uit!! Dus ben naar buiten gegaan met de Westone.
    Geluid: Warme volle sound. Deze git. heeft twee Wilkinson Chromen PU's, wat ik ongeloofelijk vind voor dit geld. Het is niet moeilijk om hier de oude creamsound/ woman-tone uit te halen. Bijt minder dan 'n strat/tele, maar die sound had ik al. Mijn geluidpallet is nu twee x zo breed!
    Conclusie: Ik was net als velen van jullie bang een crappy gitaar te kopen, maar ben ervan overtuigd dat dat bij deze niet 't geval is. De hals is in een woord heerlijk en was direct uit de doos goed bespeelbaar. Hier en daar 'n beetje aanpassen, de actie is iets te laag, dikkere snaren, dan ga ik hier heel blij mee zijn. En dat voor iemand die al zo'n 20 jaar speelt!!!
    Belangrijk: Er is weinig info over de nieuwe Westone's. De naam is echter dezelfde als van die oude Westone's uit de Matsumoko (?) fabrieken, dus er is een geschiedenis. Voor zover ik het heb kunnen achterhalen worden de Westone's hier gemaakt: http://www.manitoguitars.net. In deze fabriek worden ook de Wilkinson elementen gemaakt en bouwen zij (of hebben gebouwd) voor Squier, Fender,Peavey, Washburn,etc. Ik heb dus wel vertrouwen in de kwaliteit. In NL zijn de Westone's nog niet overal verkrijgbaar, maar in Duitsland wel. Even Googlen en je hebt zo vanalles te pakken.

    Cheers
    Laatst gewijzigd door Heibel; 29 juli 2008 om 17:25

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    21 april 2004
    Locatie
    Stadskanaal
    Berichten
    56

    Standaard

    EKO P-100 Performance

    Prijs: (geruild dus geen idee van een prijs.)

    Vorm:
    Stratocaster model met een brug humbucker. Vaste brug.

    Muziekstijlen:
    Rock, Hard-rock.

    Waarom deze gitaar?
    Mijn eerste gitaar was van dusdanig slechte kwaliteit dat ik een betere wilde.

    Kun je het geluid beschrijven?
    De gitaar heeft een wat donker geluid, wat waarschijnlijk te maken heeft met de body. Het weegt 4 kg. Het element is waarschijnlijk een DiMarzio en heeft een hoge output waardoor het wat overstuurd wanneer de gitaar volume vol open staat.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    Het is een echte werkpaard. Zeer robuust, simpel gebouwd, een humbucker met tone en volume knop, vaste brug. Over deze gitaar heb ik verder geen info kunnen vinden op het internet.


  4. #24

    Standaard

    Gitaar: Ibanez gax-30
    Prijs (evt. met link): 160 euro gaan tegenwoordig al voor 90
    Vorm: soort van lp DC
    Muziekstijlen: Van Pop tot death metal
    Waarom deze gitaar? toen ik een n00b was vond ik billie joe armstrong geweldig die had een witte gitaar vandaar
    Kun je het geluid beschrijven? redelijk goedkope pickups dat wel, omdat hij van agathis is klinkt hij soms modderig
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

  5. #25

    Standaard

    BCRich Warlock Bronce II



    Prijs: 158 euro bij Thomann (ong. 230 euro in Nederlandse muziekwinkels)

    Vorm:
    Nogal puntig, 2 Humbuckers, Rosewood fretboard met 24 fretten, 1 volume en 1 tone control met switch en chrome hardware

    Muziekstijlen:
    Rock, Hard-Rock, Metal

    Waarom deze gitaar?
    Min of meer een tussenoplossing voor mij. Ik zocht een gitaar waaraan je meteen kon zien wat voor stijl ik speel, die goedkoop en eenvoudig was en een redelijke geluid kon produceren

    Kun je het geluid beschrijven?
    De gitaar klinkt over het algemeen doordringend en scheurend, vooral met de switch op de achterste humbucker en de tone vol open gedraaid. Het is een redelijk geluid voor rock, hard-rock en metal.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    De kwaliteit is niet super en het is allemaal simpel en eenvoudig, maar voor maar 158 euro is het een best goede gitaar en naar mijn mening geen miskoop voor iemand die een gitaar zoekt die wat zegt over je muziekstijl (metal dus )

  6. #26

    Standaard Ibanez GRG 07 LTD 1 BK4

    Gitaar: Ibanez GRG 07 LTD 1 BK4
    Prijs (evt. met link): €199,-
    Vorm: St Model, 2 humbuckers
    Muziekstijlen: Metal, Rock, Hard-Rock
    Waarom deze gitaar? Jaagt lekker door in de overdrive maar speelt ook prachtige helder met een hoge achtersound in de clean mode, en dat voor die prijs!
    Kun je het geluid beschrijven? Zie: Waarom deze gitaar?
    http://www.feedback.nl/?b=GRG07LTD1BK4&a=9

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    222

    Standaard

    Gitaar:
    Eldorado
    Prijs (evt. met link):
    E199 http://www.theamericanguitarstore.co...hp?product=565
    Vorm:
    Stratocaster
    Muziekstijlen:
    Eigenlijk wel alles de gitaar heeft 2 singlecoils en een humbucker dit maakt de gitaar erg veelzijdig.
    Waarom deze gitaar?
    Ik wist nog niks van gitaren toen ik hem kocht ben toen naar the american guitar store en naar guitar center geweest en heb daar van alles uitgeprobeerd er werd bij beide winkels gezegd neem de gitaar die het lekkerst in de hand ligt en dit heb ik ook gedaan. Ik vind de hals nog steeds fijn in de hand liggen wel wat dun en een lekker rosewood fretboard.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Gitaar klinkt als een stratocaster in de eerste 3 posities in de laatste twee krijg je de humbucker en dit is mee een feller geluid dan dat je normaal uit je achterste pick-up krijgt. Verwacht niet ene geweldig geluid uit de gitaar te krijgen ik zit er over te denken de pickups te vervangen.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Gitaar vond ik erg goed afgewerkt toen ik hem kocht. Mijn exemplaar is ook heel stemvast kan er een week op spelen en hij is niet vals. De gitaren worden in opdracht van the american guitar store gemaakt weet niet waar maar ben erg blij dat ik deze gitaar als eerste gitaar heb gekocht en zal hem nooit verkopen.
    Gitaarproject Les Paul Bigsby:
    -Topic
    -Site

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2005
    Locatie
    Zierikzee
    Berichten
    706

    Standaard

    Gitaar: Ibanez RG270 JB ('jewel blue')
    Prijs (evt. met link): Nieuw zo'n 250 euro, ik heb er tweedehands 175 voor betaald.
    Vorm: Ibanez superstrat
    Muziekstijlen: Hoewel het een metal-gitaar is is hij eigenlijk geschikt voor alles.
    Waarom deze gitaar? Ik hoorde goede berichten over Ibanezzen als beginnersgitaar, en de vorm sprak me aan (en nog steeds).
    Kun je het geluid beschrijven? Strakke brugpickup, warme halspickup. Ik heb nog een extra schakelaartje ingebouwd om de humbuckers te splitten. Zo kan ik schakelen tussen 'H-S-H' en 'S-S-S'. Hoewel de gitaar van zichzelf al redelijk veelzijdig is vind ik het toch wel fijn om op die manier ook de brug- en halselementen in single coil-modus te gebruiken voor cleane stukken.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Over de tremolo moet je niet moeilijk doen, hoewel sommigen beweren dat je absoluut niet aan een Floyd Rose moet beginnen op je eerste gitaar, is er niks moeilijks aan. Het enige nadeel is dat stemmen wat langer duurt (aan de andere kant hoef je ook minder vaak te stemmen) en dat je moeilijk de gitaar in een andere stemming kan zetten.

    Helaas is de kwaliteit van de tremolo (althans het materiaal) niet geweldig, maar dat heb je bij elke goedkope gitaar. Daarom ga ik er waarschijnlijk op termijn een Floyd Rose Original in zetten ($150, sommigen zullen zeggen dat dat veel te gek is voor zo'n goedkope gitaar maar ik vind het gewoon een heel fijn ding).

    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

  9. #29

    Standaard Yamaha EG012

    Gitaar: Yamaha EG012U(starterspakket)
    Prijs (evt. met link): 200,- euro http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages...met_versterker
    Vorm: stratocaster
    Muziekstijlen: Rock, Metal, Punk (dat is wat ik speel), en vast nog veel meer
    Waarom deze gitaar?
    Ik zocht een goede en goedkope gitaar waar je toch een redelijke heavy sound uit kan krijgen.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Van clean(2 single coils) tot zeer heavy dankzij de hambucker
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    eens in de zo veel tijd is hij in de aanbieding voor 200 euro bij de lidl, en ik moet zeggen hij speel fantastisch, de versterker die er bij zit is ook goed, je ziet vaak een 10 watt versterker bij startpakketten zitten, maar deze 15 watt heeft net even wat meer pitt, ook zit er een handige schakelaar op voor clean/drive.

    oja er zit 2 jaar garantie op, en als ie je niet bevalt kan je hem zonder reden binnen een maand terug brengen (in orginele verpakking)

    RaaR?
    wat wel een beetje raar is is dat deze gitaar niet op de yamaha site staat, en er weinig over deze gitaar te vinden is.
    wel is er veel te vinden over de yamaha EG112, volgens is deze gitaar identiek aan de EG012

    minpunten:
    De gitaarstrap die er bij zit is vrij waardeloos, was bij mij al na 1 dag stuk
    en de kabel die je er bij krijgt is maar 3 meter, maar das bij de meeste starterszets zo.
    Laatst gewijzigd door boyb; 2 november 2008 om 13:01

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Zo, heb niks te doen, dus zal eens mijn allereerste gitaar opnieuw bekijken.

    Gitaar: Ibanez GRX40
    Prijs (evt. met link): 200 euro dacht ik, zo'n starterspakket.
    Vorm: Superstrat
    Muziekstijlen: Pop, rock, blues etc. etc., waar je zin in hebt.
    Waarom deze gitaar? Voelde goed aan, speelde toen nog geen gitaar, maar deze klonk het best van wat ik kon betalen (dacht ik, ik kwam niet verder dan alleen clean op een Peavey Bandit ofzo), en deze stond toevallig op de halspickup, dus klonk mooi warm). Nek voelt nog steeds prima aan, ook al blijft het een dun Ibanez halsje en ben ik daar niet zo dol meer op. Ondertussen is ook niet standaard zwart meer.
    Kun je het geluid beschrijven? De gitaar zelf, klinkt opzich best prima, geschikte elementen, met een fatsoenlijke versterker echt wel een lekker geluidje uit te halen.
    Maar dat is ook het punt, er zit een versterker bij en die is complete poep. Er zit een humbucker bij de brug, die erg smerig klinkt, wel lekker, mis alleen wat kracht, en verder 2 single coils die hun werk gewoon doen. De brug, tja, tis een tremelo in vintage style, vooral afblijven dus. De tuners doen ook hun werk, tis geen Gotoh maar ach, ze doen het. De nek voelt prima aan, ik heb zelfs mazzel gehad en mijn nek is flame maple. Hij heeft wel een refret nodig onderdehand. Verder gewoon een prima gitaar, voelt solide aan, klinkt gewoon degelijk.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top